verkoop kittens en pups in dierenwinkels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daiswees

verkoop kittens en pups in dierenwinkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:37

Hoihoi ik weet niet of ik dit hier goed neerzet dus modjes sorry als het verkeerd staan :o

samen met mijn klas dierverzorging aan het clusius college in alkmaar proberen wij de verkoop van puppies en kittens tegen te gaan en hopenlijk dit tot een verbod te krijgen.
de rentenaar verkoopt namelijk nog elke dag puppies en kittens alsof het warme broodjes zijn.
uit vermoedens denken wij dat de dieren uit oostblok landen komen.
ook zijn er veel verhalen van dieren die verkocht zijn met een ziekte onder de leden , ook zijn zij vaak te vroeg van moeders gescheiden en dergelijke.

nu is er een facebook groep waarin wij zoveel mogelijk likes proberen te krijgen en hopenlijk ook de steun om ons verder te helpen in dit verbod ook kan je hier je verhaal kwijt over ervaringen etc.

de betreffende pagina
https://www.facebook.com/stopdierenkope ... ts&fref=ts

graag hoop ik op een beetje steun en verschillende mensen die ons misschien juridisch en dergelijke verder willen helpen

groetjes Daisy
Laatst bijgewerkt door daiswees op 26-08-14 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:41

Dierenpolitie al ingeschakeld?
Voor zover ik weet is dit in Nederland in dierenwinkels gewoon verboden (in België helaas nog niet)
Laatst bijgewerkt door senna21 op 26-08-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:42

Dat zijn boude beweringen. Hoe weet je dat de pups uit Oost-Europa komen? Heeft de eigenaar van de dierenwinkel je dat verteld? Heb je bewijzen dat de dieren ziek zijn? Het is wat om een ondernemer zo zwart te maken op internet.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:46

senna21 schreef:
Dierenpolitie al ingeschakeld?
Voor zover ik weet is dit in Nederland in dierenwinkels gewoon verboden (in België helaas nog niet)

dieren zijn vrij van de 5 regels die er voor zijn
ze zijn namelijk vrij van honger en dorst etc..
de dierenpolitie is hier wel van op de hoogte maar kan hier helaas ook nog niks tegen doen

mucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:47

Nee hoor, in principe niet verboden om honden uit het buitenland te halen en te verkopen.
moeten dan wel de juiste papieren bij gezeten hebben.
Wel verboden om ze te jong te verkopen moeten minstens 8 weken oud zijn en vanaf januari 15 weken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:50

Ik denk dat je beter je energie kunt stoppen in het voorkomen van de verkoop.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:53

Serieus? Ik dacht dat dit al lang verboden was om honden en katten in een winkel te verkopen.
Bah, dat mensen dit nog serieus doen. Vind het al erg genoeg dat konijnen, cavia's, hamsters, vissen, vogels en nog veel meer beesten in die omstandigheden verkocht worden.
Moeten we dan ook maar veulentjes in een etalage gaan stoppen?

Mijn grote 'droom' is om een dierenwinkel op te starten, maar niet met die omstandigheden van dieren. Helemaal geen levende dieren verkopen of alleen onder bepaalde omstandigheden, maar zo, nee dankje :n

RianneH

Re: verkoop kittens en pups in dierenwinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:26