Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:06

Hoi bokkers,

alvast mijn excuses voor als het een warrig verhaal wordt.

Zaterdagavond hoorde ik mijn kat miauwen buiten en het klonk heel anders dan normaal. Ik wist dat er iets niet goed was, maar toch ben ik in slaap gevallen zonder er verder over na te denken. De volgende dag vertelde mijn moeder mij dat mijn vader die avond ervoor mijn kat had weggebracht naar de dierenarts. Ze had een abces in d'r mond, d'r neusje was kapot, haar voorpootje was dubbel en die kon ze niet bewegen. Ook is er iets met d'r oog, waarvan ze blind kan worden zei mijn moeder.
Gister werd verteld dat haar kaak gebroken was. Wat er met haar pootje aan de hand was weten ze niet, maar het is niet gebroken. Ze dachten dat het iets met een pees was, maar dat weten ze dus niet zeker.

Morgen wordt ze geopereerd aan de gebroken kaak, maar nu zitten we ermee wat we moeten doen. Het is niet zeker of haar voorpootje nog beter gaat worden, en daar kan ze nu dus (nog?) niet op lopen. Het probleem is alleen dat haar achterpoot er ook al af is, en als het voorpootje het niet gaat doen, dat ze op 2 poten dus niet kan lopen. Mijn moeder gaat nog met de dierenarts praten morgen om te vragen of die kan inschatten hoe het met het pootje zal gaan. Maar als dat niet goed in te schatten valt, zullen we een beslissing moeten nemen. Nu is onze vraag; wat zouden jullie doen? De operatie aan d'r kaak door laten gaan en daarna kijken hoe ze opknapt met 't pootje of toch laten inslapen?
Mijn moeder vind het absoluut niet erg om de operatie te betalen, maar als er geen goede kans is voor d'r pootje, is het toch wel wat zonde.
Ik twijfel heel erg, als ik zie hoe ze er gister bij lag, twijfel ik er echt wel aan of ze het zal redden, want ze ziet er heel slecht uit.

Dit is een foto van gister:
http://nl.tinypic.com/r/w0opx0/8

denice

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:08

Tsja, hoe naar het ook is, misschien toch het dier maar laten gaan..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:12

ik zou der denk ik laten gaan, misschien hard, maar pijn is niet fijn.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:12

Het ligt er natuurlijk aan wat de dierenarts ervan zegt.
Maar als de kans klein is dat het met het pootje goedkomt, zou ik er denk ik wel voor kiezen om haar te laten gaan...
Zal wel moeilijk zijn! Sterkte in ieder geval :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:14

Ik zou eerst de dierenarts er naar laten kijken, wat hij vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:14

Hoe groot is de kans dat ze (als je haar laat leven en revalideert), gewoon normaal alle dagelijkse dingen kan doen? En zou ze pijn blijven houden? Ik zou eerlijk gezegd het beestje laten gaan.... Operatie is al best vermoeiend voor een kat, en met 2 poten leven lijkt mij toch ook niet erg praktisch.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:15

Ik zou in jullie geval heel goed overleggen met de DA. Wat mij betreft zou de kans dat het pootje het weer gaat doen toch wel erg groot zijn wilde ik de operatie door laten gaan.
Een kaakoperatie inclusief revalidatie is best heftig dus ik zou dat alleen doen als ik zo goed als zeker wist dat de kat een goede kans heeft.

Succes met de keuze en sterkte

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:38

Het is inderdaad echt een vreselijke beslissing. We gaan ook zeker afwachten wat de dierenarts zegt. Maar mijn moeder heeft het eergister ook gevraagd, hoe het zou verlopen met het pootje en toen was het antwoord dat ze niet wisten hoe het zou gaan. Vandaar mijn vraag, voor als dat morgen weer het antwoord is. Ik denk ook wel eigenlijk dat het misschien beter zal zijn als ze een spuitje krijgt, maar ik heb toch nog echt de hoop dat ze weer opknapt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:40

Als ze er geen uitspraak over kunnen doen zou ik haar laten gaan. Dat zou voor mij te veel onzekerheid zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:57

Ah nee..... Wat vreselijk zeg. Hoe oud is ze? Als ze nog jong is en de DA haar nog wel enige kans op herstel geeft zou ik het proberen, anders laten gaan...

Dit is de reden dat ik mijn zwarte pechpoes niet meer naar buiten ga laten... teveel risico :( heel veel sterkte voor jullie

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 18:16

lifaya schreef:
Ah nee..... Wat vreselijk zeg. Hoe oud is ze? Als ze nog jong is en de DA haar nog wel enige kans op herstel geeft zou ik het proberen, anders laten gaan...

Dit is de reden dat ik mijn zwarte pechpoes niet meer naar buiten ga laten... teveel risico :( heel veel sterkte voor jullie

Ze wordt 1 september 7 of 8, ik weet het niet meer precies :o Toen ze een jaar of twee was is d'r achterpoot eraf gehaald na een aanrijding, maar dat was puur en alleen die poot waar wat mee was. Nu is er veel meer aan de hand en ook nog bij d'r koppie, wat al erger is dan een poot. Ze liep sinds de eerste aanrijding ook nooit meer op de straat, dus het is echt een raadsel hoe ze nu is aangereden.

De gedachte alleen al om haar te laten gaan doet me echt heel veel pijn. Maar we moeten toch echt doen wat voor haar het beste is, ik wil echt niet dat ze blijft leven met pijn.

Bedankt voor de sterktewensen. :(:)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 08:04

De dierenarts heeft gezegd dat het pootje niet gebroken is, maar dat het iets met de pezen/spieren is. Vanmiddag wordt Minoes aan haar kaak geopereerd. We zijn heel benieuwd hoe ze eruit komt en hopelijk komt het pootje snel goed.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:09

Hoop het voor jullie.
Vreselijk allemaal.
Veel sterkte.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:36

Ik duim voor een succesvolle afloop. Arm dier...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:40

Ik hoop voor jullie dat ze spoedig hersteld :j
Ik had ook voor de operatie gekozen. Inslapen kan altijd nog, en wie weet knapt ze volledig op en is ze over een paar weken weer helemaal de oude!

Sterkte voor haar!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:48

Hopelijk hersteld de kat snel ! Ik zou ook een operatie hebben gekozen, en erna afwachten hoe de kat zou herstellen. Als die niet herstelde en het werd erger is de optie van inslapen er altijd nog, maar als die hersteld dan is de kans in ieder geval gegeven...hopelijk komt je kat er snel bovenop !

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:28

Heel eerlijk. Met pezen en spieren weet ik niet of ik het een kans gegeven had. Ik heb zelf een kat die aan haar kaak geopereerd is ivm den breuk en de herstel periode is ontzettend zwaar geweest. Ik heb daar toen voor gekozen omdat haar herstel kans heel goed was en ze verder een goed gezonde kat was.
Had ditzelfde probleem zich voor gedaan bij mijn kat met drie poten en was daarbij ook nog een pootje beschadigd geweest met onzekere uitkomst (want iets aan spieren is precies dat) had ik er waarschijnlijk voor gekozen haar te laten gaan.

Desalniettemin wens ik jullie veel succes en sterkte met het herstel en hoop ik voor iedereen dat het pootje voldoende goed gaat functioneren om de poes een gelukkig en katwaardig leven te geven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:32

Ik zou eerst even dat pootje laten bekijken om te zien wat daaraan mankeert voordat je een dure operatie aan het bekje laat doen.
Die bek is te genezen, dat komt goed, maar nu dat pootje nog en dat is minstens zo belangrijk. Dus daar eerst maar een foto van maken oid.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 13:59

anneliesdj schreef:
Ik zou eerst even dat pootje laten bekijken om te zien wat daaraan mankeert voordat je een dure operatie aan het bekje laat doen.
Die bek is te genezen, dat komt goed, maar nu dat pootje nog en dat is minstens zo belangrijk. Dus daar eerst maar een foto van maken oid.

Foto is ervan gemaakt en daar was niets op te zien.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 06:08

Nou, gister is ze geopereerd en hebben ze het abces dicht gemaakt en haar kaak weer goed gezet. Vandaag wordt er geprobeerd of ze wilt eten en als ze dat doet mag ze als het goed is morgen naar huis. Het pootje toonde volgens de dierenarts genoeg reflex waardoor ze weten dat er niks neurologisch mis is, zoals een beschadigde zenuw oid.
Vanmiddag gaan we even kijken bij haar, ik ben erg benieuwd hoe ze het nu doet :j