even een klein vraagje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

even een klein vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:11

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Mijn chi eet enorm slecht. We hebben eindelijk een brok gevonden met zo min mogenlijk graan die hij eet, hapje per keer. Vers vlees eet hij ook niet. En ik heb ook al vaak genoeg zijn bakje geprobeerd weg te zetten. Maar hij eet dan gewoon echt rustig 3 weken niet.
Ik wil hem niet laten eten wanneer hij zin heeft want we krijgen een 2e hond en dan moet er gewoon op vaste tijden worden gegeten en geen voer op de vloer staan.
Om te voorkomen dat hij gaat leven op kluifjes doe ik een drupje (een dopje) honden melk over zn voer. Dan eet hij echt meteen zn bakje leeg. Nood breekt wetten dan maar.

Maar mijn vraag is kan dit kwaad op lange termijn? Is het heel ongezond?

Ik hoef geen discussie over verwennerij ja of nee. Als het niet schadelijk is is het voor mij prima. Dan krijgt ie tenminste fatsoenlijk eten binnen. Maar zo wel is het niet de oplossing natuurlijk. Wie weet er meer?

Pluttersput

Re: even een klein vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:21

Lijkt mij dat dat prima kan. Maar je hebt grote kans dat straks met een tweede hij wel gewoon gaat eten. Zien eten doet eten ;)
En misschien nog een tip, stop met kluifjes. Geef hem gewoon niks anders meer dan zijn voer :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:28

Ik zie er geen probleem in. Zo is er ook slobbersaus, werkt via hetzelfde principe. Als dit voor jou de oplossing is, prima.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:30

Dankjewel voor je reactie pluttersput. Ik hoop dat je gelijk hebt over het zien eten doet eten. Want hij hongert zichzelf rustig uit, als hij niet mag eten wanneer hij zin heeft. Een kluifje krijgt ie al bijna niet meer. En als hij eentje krijgt is het gewoon een kaal blank botje. Daar doet hij dan ook 3 weken mee. Misschien inderdaad maar gewoon niet meer geven zolang ie zn voer niet eet.

Mizora ook bedankt voor je reactie. De slobbersaus had ik in de supermarkt ook al zien staan. Maar is dat niet ongezond?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:39

Ik ben er niet weg van, dus ik zou het lekker op de hondenmelk houden. Dat werkt sowieso voor jou. Ik bedoelde eigenlijk dat er meer dingen zijn om erover te doen. Dat is ook iets voor over het eten. Kan je exact zeggen wat je voert (merk + naam), ik kan namelijk niet precies terugvinden hoe of wat.

Maar het maakt eigenlijk niet echt uit, een hondenkoekje is ook niet echt gezond, maar krijgen een hoop honden ook hun hele leven elke dag (of van die rode staafjes). Ik ben alleen benieuwd.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:54

Mijn hondje eet slecht onder stress. Als t echt niet gaat krijgt ze een beetje boter met water er over. Ook niet goed, maar beter dan dat ze niet eet. Als ze een dag niet eet valt ze ook direct veel af. Dus zo krijgt ze t wel binnen.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:58

Die van ons krijgen soms een scheutje karnemelk over de brokken. Vinden ze heerlijk.
Wat jij doet lijkt mij prima toch. En idd hopen dat zien doet eten met een tweede hond.
Suc6 iig.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 15:06

Mizora schreef:
Ik ben er niet weg van, dus ik zou het lekker op de hondenmelk houden. Dat werkt sowieso voor jou. Ik bedoelde eigenlijk dat er meer dingen zijn om erover te doen. Dat is ook iets voor over het eten. Kan je exact zeggen wat je voert (merk + naam), ik kan namelijk niet precies terugvinden hoe of wat.

Maar het maakt eigenlijk niet echt uit, een hondenkoekje is ook niet echt gezond, maar krijgen een hoop honden ook hun hele leven elke dag (of van die rode staafjes). Ik ben alleen benieuwd.

Dat kan kloppen het bestaat ook niet echt in nederland. Alleen puppymelk/lacto.
Maar het is Trixie hundemilch, mijn familie woont in duitsland dus heb het meegenomen.
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 26-08-14 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 15:10

Maar bedankt voor de reacties! Ben ik weer gerust gesteld :)