Welk tuigje voor Houdini kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Welk tuigje voor Houdini kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 21:56

Hallo allemaal,

Wij hebben een hele leuke, speelse kat die graag op avontuur gaat. Zo ook buiten.
Dit, in combinatie met het feit dat ze geen angst heeft voor auto's en wij aan een drukke weg wonen, is de reden dat wij haar dit jaar nog veilig naar buiten hebben, namelijk aan een tuigje.
Helaas voor ons, is ze al zo slim geworden dat ze weet hoe ze alle van haar 5 tuigjes af weet te krijgen in mum van tijd.

Nu zijn we dus opzoek naar een tuigje die écht blijft zitten, zonder dat we haar te strak moeten aansnoeren.

Alvast bedankt!

Ga vooral in discussie over het welzijn van de kat omdat ze aan een tuigje naar buiten gaat. Hier ga ik niet aan deelnemen :D

Anoniem

Re: Welk tuigje voor Houdini kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:04

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 22:06

Zo'n harnas is nog het makkelijkste voor haar om zich eruit te wurmen. Ik heb zo'n ding aangeschaft met het idee: 'daar komt ze nóóit uit!'..... Wel dus :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:11

Klinkt gek, maar ik loop hier met de kat (we hebben er eentje die altijd zelf naar de ren wilt lopen, aan het touwtje dus) met alleen een riem. Die je ook kunt gebruiken voor honden en als ze dan trekken trekt hij strak om de nek. Dit werkt echt, no way dat ze daar uit komen! Je moet wel ten alle tijden zorgen dat de lus niet te wijd raakt. Misschien daarbij een tuigje aan voor de zekerheid?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:14

Wat ZusJacobs voorstelt vind ik niet erg diervriendelijk klinken, voor honden al niet, laat staan voor katten. (Met alle respect hoor, zonder iemand aan te vallen, voel je vrij om er anders over te denken!!)

Ik weet dat kattentuigjes/bandjes zo gemaakt zijn dat een kat er in geval van nood makkelijk uit kan komen. Hondentuigjes daarentegen zijn gemaakt om koste wat kost te blijven zitten. Is het een idee om eens te kijken bij de kleinste hondentuigjes? Succes!

EDIT: Dan moet je er natuurlijk wel ten alle tijden bij blijven en haar vasthouden, maar ik geloof dat je dat ook van plan was :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:20

Hoezo niet? :P Ik hang hem niet op haha..

In tegen deel, hij loopt hier met een gewoon handvat lus om zijn nek (wat dus veel te groot is, als hij wilt kan hij zo eruit floepen) maar als de buurman aan het grasmaaien is of bomen aan het zagen dan doe ik die andere lus erbij voor de zekerheid.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:38

Ik geloof meteen dat jij hem niet ophangt, natuurlijk, haha! Echter, veel huisdierenbaasjes doen dat wel, vooral bij honden die niet netjes naast blijven lopen. Een flinke ruk, beest krijgt bijna geen lucht meer. En in het geval van de kat: bij plotselinge sprong kan die zichzelf wel wurgen. Natuurlijk is de druk er dan ook meteen weer af maar het lijkt me niet comfortabel voor het beestje. Niet dodelijk, maar ook niet het beste alternatief. Maar nogmaal, als het voor jou en je dier werkt: vooral doen :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 07:57

Onze kat gaat inderdaad alleen naar buiten als wij er bij zijn.
Hondentuigjes ga ik eens naar kijken, dankjewel!