Wie heeft er ervaring mee of tips???
Ik ga straks met hem naar de dierenarts..
Mijn arme kleine vriend
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Axel_Valerie schreef:Misschien is hij/zij wel gevallen ten gevolge van een hersenbloeding. Ik wil je niet in paniek maken maar het ziet er niet heel goed uit voor je konijn. Hoe is hij gevallen? heb je dat gezien?
zo ligt hij er nu bij
Vanillia schreef:Ik ben geen konijnenkenner, maar het lijkt me sterk dat je konijn wat over heeft gehouden aan een 'val' van 15cm. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij is gevallen omdat hij al iets had. Zo snel mogelijk naar de dierenarts!
Delphi schreef:Ik zou echt met spoed naar de dierenarts gaan. Misschien heeft hij iets opgelopen aan zijn rug. Als hij (door de pijn) niet meer eet, is dat levensbedreigend voor je konijn. Een konijn die 24 uur niet eet, kan daar echt aan doodgaan.
Eventueel zou je als hij echt niet meer eet zijn voer (de biks) kunnen pletten en met warm water tot een papje maken. Dit afkoelen en dan met een spuitje zonder naald geven.
Ook kun je het mengen met olvarit wortelen babyhapje en dat geven. Of eventueel enkel wortel babyhapje geven vanaf een lepeltje. Dat vinden ze vaak lekker.
Maar dit alles zou ik doen nadat je bij de DA bent geweest en dit overlegd heb. Bel je moeder eventueel of je nu een afspraak zou mogen maken. Of je zou even naar de supermarkt kunnen fietsen om alvast zo'n babyhapje te halen. Dan heb je het in ieder geval in huis.
Ik hoop dat alles meevalt voor je konijn!!