SPOED!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:33

Hallo, gisteren is mijn konijn uit het hok gevallen/gesprongen ongeveer 15 centimeter hoog. Eerst niks aan de hand, maar na ongeveer een half uur later deed mijn konijn heel raar, hij ging liggen en opstaan en zo maar door (soort van in paniek raken.) hij wist gewoon niet hoe hij moest liggen. Ook ging hij zitten met zijn hoofd een beetje omhoog, wat hij normaal nooit doet. En als ik hem uit het hok haal en op de bank neer zet gaat hij gelijk liggen. En vanochtend werd het niet beter.. Met eten geven bleef hij liggen en heeft hij nog niks gegeten en het lijkt of hij pijn heeft, maar ik weet niet waar! ik denk dat hij verkeerd te recht is gekomen met het uit het hok springen..
Wie heeft er ervaring mee of tips???
Ik ga straks met hem naar de dierenarts..
Mijn arme kleine vriend -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:36

Wanneer ga je naar de dierenarts? Ik zou toch echt zo snel mogelijk gaan.

Klinkt als iets neurologisch.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:36

ach meisje.. wat een schrik! Verstandig dat je naar de dierenarts gaat, die kan misschien wel ontdekken wat hij heeft.
Hopelijk wordt hij snel beter!!

Beterschap

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:37

Misschien is hij/zij wel gevallen ten gevolge van een hersenbloeding. Ik wil je niet in paniek maken maar het ziet er niet heel goed uit voor je konijn. Hoe is hij gevallen? heb je dat gezien?

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:37

Mijn moeder is nog niet thuis, maar al zei thuis is gaan we gelijk!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:37

Zoals Kim zegt, gelijk naar de DA.

Beterschap voor je konijn.

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:38

Ach arm ding! Hopelijk kan de da vinden wat het is! Succes.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:39

Axel_Valerie schreef:
Misschien is hij/zij wel gevallen ten gevolge van een hersenbloeding. Ik wil je niet in paniek maken maar het ziet er niet heel goed uit voor je konijn. Hoe is hij gevallen? heb je dat gezien?

Hij ligt nu en staat alleen op om te plassen enzo.. Ik hoop het niet.. Het ging zo snel dat ik het amper heb gezien, maar het leek wel mee te vallen..

Chantalx249

Re: SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:40

Bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:41

Dat klinkt idd niet best, hopelijk valt het mee.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:44

Chantalx249 schreef:
Bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte!

sterkte..

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:48

Afbeelding zo ligt hij er nu bij

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:52

Ik had net opgezocht over een hersenbloeding maar dan moeten de ogen heen en weer flitsen, en dat is niet het geval..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:55

Ik ben geen konijnenkenner, maar het lijkt me sterk dat je konijn wat over heeft gehouden aan een 'val' van 15cm. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij is gevallen omdat hij al iets had. Zo snel mogelijk naar de dierenarts! :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:57

Ik zou echt met spoed naar de dierenarts gaan. Misschien heeft hij iets opgelopen aan zijn rug. Als hij (door de pijn) niet meer eet, is dat levensbedreigend voor je konijn. Een konijn die 24 uur niet eet, kan daar echt aan doodgaan.

Eventueel zou je als hij echt niet meer eet zijn voer (de biks) kunnen pletten en met warm water tot een papje maken. Dit afkoelen en dan met een spuitje zonder naald geven.
Ook kun je het mengen met olvarit wortelen babyhapje en dat geven. Of eventueel enkel wortel babyhapje geven vanaf een lepeltje. Dat vinden ze vaak lekker.

Maar dit alles zou ik doen nadat je bij de DA bent geweest en dit overlegd heb. Bel je moeder eventueel of je nu een afspraak zou mogen maken. Misschien adviseert de DA over de telefoon al wel om zo'n papje te geven voor je met je moeder naar de DA gaat. Of je zou even naar de supermarkt kunnen fietsen om alvast zo'n babyhapje te halen. Dan heb je het in ieder geval in huis.

Ik hoop dat alles meevalt voor je konijn!!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-08-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:58

Vanillia schreef:
Ik ben geen konijnenkenner, maar het lijkt me sterk dat je konijn wat over heeft gehouden aan een 'val' van 15cm. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij is gevallen omdat hij al iets had. Zo snel mogelijk naar de dierenarts! :(:)

Dat verbaaste mij ook al, maar ik zou echt niet weten waar het anders vandaan zou komen..

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:59

Delphi schreef:
Ik zou echt met spoed naar de dierenarts gaan. Misschien heeft hij iets opgelopen aan zijn rug. Als hij (door de pijn) niet meer eet, is dat levensbedreigend voor je konijn. Een konijn die 24 uur niet eet, kan daar echt aan doodgaan.

Eventueel zou je als hij echt niet meer eet zijn voer (de biks) kunnen pletten en met warm water tot een papje maken. Dit afkoelen en dan met een spuitje zonder naald geven.
Ook kun je het mengen met olvarit wortelen babyhapje en dat geven. Of eventueel enkel wortel babyhapje geven vanaf een lepeltje. Dat vinden ze vaak lekker.

Maar dit alles zou ik doen nadat je bij de DA bent geweest en dit overlegd heb. Bel je moeder eventueel of je nu een afspraak zou mogen maken. Of je zou even naar de supermarkt kunnen fietsen om alvast zo'n babyhapje te halen. Dan heb je het in ieder geval in huis.

Ik hoop dat alles meevalt voor je konijn!!

Gister avond na de "val" heb ik hem in zijn hok gezet en eten gegeven, hij ging gelijk eten en toen een half uur later deed hij ineens raar...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:00

Ik denk ook niet dat het door het vallen komt. Toen ik tien was liet ik mijn konijn eens vallen (zal dus ong een meter val zijn geweest) vol op zijn rug eb had er niks aan over gehouden.

Maar sterkte!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:03

Oh dan zou ik eerst naar de dierenarts gaan zodra je moeder thuis is. Bel je moeder anders of je alvast een afspraak mag maken. Vertel de dierenarts ook dat hij sinds gisterenavond/vanochtend niets meer gegeten heeft. Dat is voor een konijn erg belangrijk.

Ik hoop dat het gewoon iets van een beknelde zenuw is o.i.d. dat met rust en pijnstilling over gaat!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 16:04

Ik heb m net water gegeven en hij ging een klein beetje opstaan. Toen hoorde ik zijn maag rommelen dus ik denk wel dat hij honger heeft, en hij eet wel een beetje hooi.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:06

Hooi is prima! Gelukkig dat hij in ieder geval dan nog wat eet. Laat je even weten ho het afgelopen is zo bij de dierenarts?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:06

Of het van de val is kun je natuurlijk niet zeggen, mensen kunnen ook van de laatste traptrede struikelen en hun nek breken, dat zal bij konijnen niet anders zijn.
Het klinkt alsof er zenuwschade is en dat loop je niet zomaar op.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:07

misschien van de stress, wat gas in z'n buikje? Hoe zijn de keuteltjes? Snel naar de DA hoor want ook gas is een spoedgeval!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 16:07

Delphi schreef:
Hooi is prima! Gelukkig dat hij in ieder geval dan nog wat eet. Laat je even weten ho het afgelopen is zo bij de dierenarts?

Jaa is goed! Ik hoop op een goede afloop!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:10

Ik heb dit ook gehad met mijn konijn. Die lag opeens met haar hoofd op d'r rug ofzo, zo'n pijn. Zij wilde ook alleen maar liggen en normaal vlucht ze voor vreemde mensen maar toen bleef ze ook liggen. Waarschijnlijk had zij iets van plastic binnen gekregen waardoor ze enorm last had van d'r buik. Zo leek het. Mijn konijn springt met gemak van een meter hoogte dus die afstand lijkt me ook sterk mits ze echt gevallen is.
Afijn, mijn konijn was na een dag weer de oude.
Ben wel benieuwd wat de dierenarts zegt.