)Het zit zo:
Ik woon, samen met mijn zoontje, op een appartement waar geen huisdieren mogen. Zelfs een aquarium is niet toegelaten. Nu zitten er spinnen in huis. Variërend van kelderspinnen tot ieniemienie spelde kopjes. Mijn zoontje wilde heel graag toch een eigen beestje, dus ik heb hem gezegd dat hij er 2 een naam mocht geven en de rest moest gewoon weg.
Dit zijn dus Bob en Rambo geworden. Nu is Bob de laatste 3 maanden verdubbeld in grote en van zijn lieftallige bruine kleur is ook niet veel meer over. Hij is nu zwart met een beige lijf.
Maar goed, het gaat hier om Rambo. Deze spin, zelfde soort als Bob, is altijd al de grootste van de kleine spinnen geweest. Nu had hij/zij pas geleden tot 2 keer toe een hard bolletje in zijn web hangen. Dit heb ik verwijderd, het had de grote van een doperwt, het was zwaar en als het op de grond viel was het net een metalen bolletje.
Nu had onze Rambo gisteren een geel bolletje in het web hangen, maar voor ik deftig kon kijken of het nu een nest is of niet, heeft hij het meegenomen naar zijn schuilplaats, achter het scharnier van de deur in de muur
Nu is mijn vraag, zou Rambo een vrouwtje kunnen zijn, die op dit moment haar eitjes in haar schuilplaats heeft gesleurd? Of kan het een gevangen prooi zijn? Moet er wel even bijzeggen dat die vervelende vlieg ook niet meer aanwezig is.
Ps: Die spinnen lijden niet onder de tirannie van mijn zoontje. Hij weet dat hij mag kijken met zijn oogjes en babbelen tegen ze met zijn mondje, maar verder niks en doet dit heel goed.
Word wel een hele klus met namen verzinnen dan.
gewoon de spinnen dood maken en dan zeggen dat ze verhuisd zijn? Of zeggen dat ze zeiden dat ze liever in het bos wonen en daar naartoe brengen? Of maak je een kind van drie dat niet meer wijs
weg moeten doen, omdat ook die onder de huisdieren vallen.