Kitten 5 van maanden verzint een nieuwe mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Kitten 5 van maanden verzint een nieuwe mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 19:03

Dit zal vast heel raar klinken :')
5 maanden geleden is hier een nestje kittens geboren, er zijn er 2 gebleven en hun mama is ook nog hier. De kitten (Turtle) heeft alleen al een tijdje bedacht dat een van onze andere katten (Gracie) ook haar moeder is. Gracie vind het allemaal wel prima, ze was Turtle ook braaf. Regelmatig springt Turtle naar Gracie toe en duwt ze haar hoofd onder Gracie's bekkie net zo lang tot die begint te wassen. Vervolgens gaat ze vrolijk op zoek naar een tepel, die ze wonder boven wonder weet te vinden tussen al het haar. Gracie is nooit zwanger geweest en is ook gesteriliseerd, er is dus geen mogelijkheid dat er iets uit de tepel komt. Gracie vind het allemaal prima en als tut te hard bijt dan trap ze dr even weg, maar als je Turtle weghaalt dan merk je duidelijk dat ze echt een tepel vast had.

Heeft iemand enig idee waarom ze zoiets zou doen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:05

toch geborgenheid zoeken denk ik

heb hier ook een kitten van 5 mnd en die komt van buitenaf zeg maar. Hij is geadopteerd door een vd poezen hier die zelfs melk geeft en vindt dat ze zijn moeder is

Murthul

Re: Kitten 5 van maanden verzint een nieuwe mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 19:07

Ik vind het zo vreemd omdat haar echte mama ook gewoon hier rondloopt, daar ligt ze ook wel regelmatig mee te slapen dus het is niet alsof ze te vroeg is weggehaald oid.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:11

Gracie <3

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:51

I love gracie <3

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:12

Jeetje hoor ik nou mezelf? :')

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:15

Wat een lieverds !!!

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:48

Bij ons hing de kat aan de hond haar tepels.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:55

mcfly schreef:
Bij ons hing de kat aan de hond haar tepels.

Is ze daar vanzelf mee gestopt, of?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:02

er is trouwens wel een mogelijkheid dat er 'iets' uit de tepel komt... kat kan nl schijnzwanger worden

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een kitten dit gaat doen als zijn moeder ook nog rondloopt, maar vaak genoeg van kittens die dit bij 'vervangers' van moeders gaan doen, hoeft niet altijd zo te zijn dat een kitten dan te vroeg is weggegaan bij de moeder maar komt wel vaker voor in deze groep.

Mijn katten hielden er na een jaar ongeveer mee op
Met het regelmatig 'genegenheid/troost' zoeken op deze manier dan lol, alleen deden mijn kittens het toen bij mij ipv bij een andere kat (want die had ik niet), al hebben ze het ook even bij de logé hond geprobeerd. De poes is er rond een jaar helemaal mee opgehouden, de kater had er af en toe nog behoefte aan (zo eens per week/2 weken), en had mijn oorlel als tepel uitgekozen :+ (leuk joh, als je niet oplet had ik dus een zuigzoen aan mijn oorlel)
Maar dit waren wel 2 opvangertjes die met 2 weken in huis zijn gekomen

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:07

Dat tullen doen (jonge) katten bij mensen ook vaak. Ik denk dat ze wel snappen dat ze geen melk gaan vinden, maar dat ze t' toch op de een of andere manier fijn of gezellig vinden. Die van mij tult niet maar zuigt op m'n vinger alsof het een speentje is :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:10

Ik kon zijn 'bui' daarin precies herkennen, heb het dan dus over het katertje die toen inmiddels geen kitten meer was maar een volgroeide ex kater.
Was een heel typisch snorretje/knorretje dat hij dan liet horen als hij aan kwam lopen, hij ging tijdens het sabbelen/zuigen (lol!) ook in een soort trance, alsof hij stoned was >.<
Was anders dan gewoon aandacht/aai/aanhalen vragen, waarbij hij ook vaak kwam melken (trappelen met voorpootjes)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:12

Mijn Oscar van 4 maanden doet het ook, alleen bij mij. Op vaste momenten, direct na het eten, voor het slapengaan en als we wakker worden :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:16

Heb ooit kittens gehad die op mij gingen sabbelen ja, dus weet hoe dat is.
Maar het opzoeken van n andere kat terwijl moeders er nog is heb ik nooit gezien. Vind het ook vrij apart dat ze 't goed vind trouwens. :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:35

Onze kat doet het ook!

Bij de hond... En dat is een reu... :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:37

Apart verhaal xD wel schattig.

Wij hebben een kat gehad die ging tukken op ons :oo gewoon op je trui ofzo, net alsof ze bij haar moeder lag. Met nageltjes er bij helaas :Y) na die tijd helemaal een natte plek op je trui xD Ze zeiden dat dat zou kunnen komen omdat ze te vroeg bij haar moeder weg gehaald zou zijn. Zou bij jouw kat iig niet van toepassing zijn. Dat tukken bij onze kat is nooit 'over gegaan'.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:39

te vroeg bij de moeder weg ?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 22:43

Dat soort kittens heb ik vroeger ook gehad ja Thesserd, die hebben het altijd gedaan. 1 van onze huidige katten sabbelde vroeger altijd op je oorlelletje, maar dat is na 2 jaar vanzelf over gegaan.

Ik vind het ook heel apart dat Gracie zo moedert over ze, Turtle d'r zusje heeft ze niet zo veel mee, maar Turtle kan weinig fout doen. Denk dat Tut wel 2-3x per dag voor een knuffel/drinkbui op Gracie afstormt.
Gracie is overigens ook niet schijnzwanger, ik vind het ook echt een wonder dat Turtle die tepels weet te vinden, die zijn zo klein :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 22:44

spicegirl schreef:

Zoals te lezen is in de OP is de kitten na 5 maanden nog steeds bij haar echte mama in huis, te vroeg weggehaald is dus onmogelijk. Ze zijn met +- 15 weken gestopt met drinken bij moeders. Dit "drinken" bij Gracie is denk ik niet veel later begonnen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:47

ooops, foutje := :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:00

Murthul schreef:
spicegirl schreef:

Zoals te lezen is in de OP is de kitten na 5 maanden nog steeds bij haar echte mama in huis, te vroeg weggehaald is dus onmogelijk. Ze zijn met +- 15 weken gestopt met drinken bij moeders. Dit "drinken" bij Gracie is denk ik niet veel later begonnen.

Ze voelde zich afgewezen waarschijnlijk :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:25

Ik heb hier ook een moeder met dochter. Toen er na een jaar nog een kitten bijkwam werd die ook geadopteerd als zusje/dochter en ze sabbelde bij beiden.

Nu inmiddels 6 jaar later sabbelt het adoptief zusje soms nog wel bij moeder maar niet meer bij dochter. Ze vindt het gewoon gezellig en moeders laat het nog steeds toe. Ze geeft geen melk. Je ziet dat ze het erg gezellig vinden samen en als moeders het zat is jaagt ze haar ook gewoon weg.
Het is wel uberschattig om te zien want adoptiefkind is inmiddels groter dan dr stiefmoeder :*

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:21

Dat is hier dus ook zo. Gracie is een hele kleine (beetje mislukte, maar wel heul lieve <3 ) kat, tuttel gaat echt een bullebak worden, die is zó groot!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:59

Gracie is de liefste mislukte poes die er is <3

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 00:15

Letitia1991 schreef:
Gracie is de liefste mislukte poes die er is <3

Ze is echt lief he ties, ookal spint ze echt debiel hard, we sliepen er heerlijk mee <3