Honden uitlaatservice?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Honden uitlaatservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 16:45

Ik ga mogelijk ipv 5 halve dagen 3 hele dagen werken. Nu overweeg ik een honden uitlaatservice in te schakelen. Nu heb ik hier echt 0 ervaring mee, dus doe ik een beroep op bokt ;)
De service die ik gevonden heb neemt de honden mee naar een omheind veld/bos van 1 ha groot. Hier mogen ze een uur naar hartelust rennen, spelen, snuffelen, etc.
Een 10 rittenkaart kost 95 euro
Mijn hond is prima sociaal, rent graag met andere honden, maar houdt niet van fysieke krachtmetingen...
Graag lees ik ervaringen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:06

Wij zijn ook regelmatig een dag aan het werk en dan kan de hond ook niet uitgelaten worden. Een uitlaatservice werkt bij ons niet omdat onze hond het niet accepteert dat iemand zijn riem om doet. En om hem nou de hele dag met riem om te laten zitten...
Wij brengen hem om half 7 naar een opvang en halen hem daar om 6 uur weer terug. De honden gaan daar in shifts naar buiten. Deur open, honden rennen naar binnen, kennels open, honden rennen weer naar buiten. Hij hoeft dus niet benaderd of aangeraakt te worden.
De ideale oplossing voor als je een hond hebt die anderen eng vindt.
Deze opvang kost €9,95 per dag (+ nacht als het nodig is).

Misschien is dat meer iets?
Ik zou niet zomaar iemand (tuurlijk is het niet een wild vreemde, maar toch) met mijn hond vertrouwen, je weet maar nooit...

Heb je al eens geoefend met dat een vreemde binnenkomt en je hond de riem om wil doen, meenemen, loslaten en ook weer roepen?
Dat is namelijk misschien wel handig om te proberen.

maj0

Re: Honden uitlaatservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:08

En bij iemand thuis?

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:16

Onze honden gaan minimaal 1 keer per week mee met de uitlaatservice. Ze worden dan opgehaald met een busje en gaan dan naar een groot weiland waar ze kunnen spelen. Degene die ze ophaald loopt ook echt meerdere keren een ronde met de honden, dus ook de honden die niet zelf rennen krijgen zo toch hun wandeling. Ik merk dat onze honden het erg leuk vinden en als ze thuis komen zijn ze ook echt moe. De prijs is 12 euro per keer per hond. Wij zijn er echt super tevreden over!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:19

Ik heb zelf een startende uitlaatservice. Misschien dat ik je wat op weg kan helpen! :D
Natuurlijk is elke uitlaatservice anders en zal een wat afwijkende werkwijze hebben. Informeer gewoon bij desbetreffende persoon. Vraag alles wat er in je op komt! Een keer kennismaken zou ik sowieso doen, maar misschien vindt je het ook leuk om een keer mee te lopen. Zo kan je zelf de groep zien, zijn manier van doen richting de honden, het veld waar ze lopen etc. Misschien vind je het ook prettig om de eerste paar keer thuis te zijn, zo kan je zien hoe de hond reageert wanneer hij wordt opgehaald.
Waar ik zelf ook op zou letten is het aantal honden op het aantal begeleiders, de (inrichting van de bus) en de reistijd.

Mocht een oppas toch een fijn idee zijn, kijk dan eens op hondenoppas.nl of hondenoppasgezocht.nl dit zijn voornamelijk particulieren en hondenliefhebbers.

misschien ook niet geheel onbelangrijk: jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor het gedrag van je hond, tenzij grove aanwijsbare schuld van de uitlaatservice/oppas.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:27

Onze hond gaat 5 dagen in de week mee met de uitlaat. Hij vindt het echt heerlijk, wordt helemaal gek als het busje voor de deur stopt :D S'middags komt hij dan weer thuis, dan is hij nog twee minuten helemaal leip en dan gaat hin de rest van de dag liggen slapen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:47

Je kunt vragen aan die uitlaatservice hoe ze daar mee omgaan, of ze honden stoppen die te ruw spelen. Zelf ben ik meegelopen met de uitlaatservice waar mijn hond toen meeging om te zien hoe het ging en hoe zij met de honden omging. Ik zou het trouwens prettiger vinden als mijn honden meegaan met een uitlaatservice die echt een stuk gaat wandelen, niet alle honden willen spelen of een uur een beetje rondkijken op een veld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 19:41

http://www.lobohondenuitlaatdienst.nl/page1.php

Dit is die hier in de buurt zit.

Bij iemand brengen tja, zou niet weten wie. Vrienden hebben allemaal zelf meerdere honden en/of werken, familie en buren idem. Mijn buurmeisje zou haar heel graag bijv tussen de middag uit late , maar dan zit ze op school

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 19:43

Kaus schreef:
Wij zijn ook regelmatig een dag aan het werk en dan kan de hond ook niet uitgelaten worden. Een uitlaatservice werkt bij ons niet omdat onze hond het niet accepteert dat iemand zijn riem om doet. En om hem nou de hele dag met riem om te laten zitten...
Wij brengen hem om half 7 naar een opvang en halen hem daar om 6 uur weer terug. De honden gaan daar in shifts naar buiten. Deur open, honden rennen naar binnen, kennels open, honden rennen weer naar buiten. Hij hoeft dus niet benaderd of aangeraakt te worden.
De ideale oplossing voor als je een hond hebt die anderen eng vindt.
Deze opvang kost €9,95 per dag (+ nacht als het nodig is).

Misschien is dat meer iets?
Ik zou niet zomaar iemand (tuurlijk is het niet een wild vreemde, maar toch) met mijn hond vertrouwen, je weet maar nooit...

Heb je al eens geoefend met dat een vreemde binnenkomt en je hond de riem om wil doen, meenemen, loslaten en ook weer roepen?
Dat is namelijk misschien wel handig om te proberen.

Ik weet echt 100% zeker dat dat geen probleem is, die van mij is echt een mensenhond en staat kwispelend bij de deur: visiteeeeee!!!!! *\%/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:53

En weet je ook zeker dat dat zo is als jij er niet bent?
De hond van de buren vindt het geweldig dat er iemand is als de eigenaren er zijn, maar zijn zij er niet, dan moet je het niet wagen binnen te komen...
Maar als ik het zo lees komt dat wel goed :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:57

Let wel op dat je goede uitlaatservice te pakken hebt.
Hier in de buurt zit er 1 waarbij al 2 x een groep honden door de sloot heen is gegaan om schapen te jagen.
(stuk bos omheind door water en dus sloten naar weilanden)
Hoef je niet uit te leggen dat die hier niet meer heel populair zijn bij de boeren...
Rijden hier stuk of wat van die busjes af en aan.

Andere optie, honden oppas?
Deed ik vroeger na school, hond uitlaten en dan daar huiswerk maken tot eigenaren terug waren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 19:58

Yup, als we in het weekend een dagje weg gaan gaat ze naar de buren, omdat we dan vaak erg vroeg weg gaan komen die haar rond 9 uur halen, geen probleem.
Bij een inbreker zou ze nog de televisie aanwijzen denk ik ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:02

Hi, handig voor de inbreker...
Mijn hond zit overigens elke werkdag bij een vriendin van me die dus mijn hondenoppas is.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:04

Wij hebben een Labrador van 4 jaar die iedere dag op maandag met de honden oppas mee mag! Hij staat kwispelend voor het raam te wachten! (er is dan niemand thuis de hele dag) Hij mag dan 2x een uur de heide op samen met een groep honden om lekker te spelen! Bevalt erg goed!
De hondenoppas, heeft Toto een hangertje op zijn nek gehangen met de belangrijkste gegevens erin Als hij dan weg loopt weten ze in ieder geval wie ze moeten bellen! :)

Voor 1 dag betalen wij dan 12,50!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:07

Je kan ook aan een buur vragen of hij je hond een keertje wilt uitlaten. Sommige doen het met plezier en het is gratis :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:11

Zoals ik al geschreven had, die werken. En ik vind het fijn als ze een keer een dagje op willen passen, maar wil ze niet steeds met mijn hond opzadelen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:16

Ik zou via MP een particuliere oppas zoeken, oproepje of FB of een briefje bij de plaatselijke supermarkt. Wie weet woont er iemand in de buurt waar je zelf niet aan gedacht hebt, die het heel graag doet.

Ik breng onze hond naar iemand in de buurt. Ik vind het wel prettig dat ze met andere honden en in huiselijke kring wordt opgevangen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:26

Mijn oppashond gaat ook mee met de uitlaatservice. Het is echt een mensenhond en kan goed met andere honden. Ze vindt het fantastisch!!
Laatst was ik er toen de man haar op kwam halen en ik heb haar nog nooit zo enthousiast gezien.
Ik ben dan ook van mening dat een goede uitlaatservice een uitstekende toevoeging kan zijn voor een hond. Ze kunnen lekker spelen en zijn daarna de hele dag moe. Heerlijk!
Ik ken meerdere mensen die hun hond gewoon voor de lol mee doen, omdat de honden het zo leuk vinden :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:29

Ik heb sinds 1998 een uitlaatservice, ten eerste vind ik het het nog steeds leukste beroep wat er is, wat een dankbaar werk, altijd blije vrolijke en tevreden honden.
Het is eigenlijk nog nooit gebeurd dat we een hond niet over konden halen om met ons mee te gaan, kost soms wat tijd en overedingskracht maar als ze eenmaal een keer meegeweest zijn dan weten ze jippie, we gaan wat leuks doen en mogen daarna wel weer fijn naar eigen huisje.
Wij hebben een eigen terrein voor de ochtendgroepen waar vnml de jonge honden en de honden die moeilijk los kunnen inzitten, smiddags gaan we met de groep meestal nh bos of strand, hier zitten de wat meer ,,oud gedienden,, in.
Normaal gesproken komt een hus eerst op intake, even elkaar leren kennen, de hond leren kennen en alles doorspreken en op papier zetten.
Wij nemen de hond enkele malen op proef mee en zijn er ook eerlijk over als het niet gaat of de hond het echt niet fijn vind, het moet voor de hond een leuk avontuur zijn en geen plagerij.
Vraag op het intake naar de ervaring vd hus met honden gedrag ed, en dan niet alleen welke papiertjes ze gehaald hebben maar vooral wat de praktijkervaring is, of ze honden ehbo hebben, en weet van roedelgedrag hebben.
Normaal gesproken zijn de intake,s vrijblijvend, schrijf vantevoren op wat je allemaal wil vragen en vraag ook hoe het met de voorwaarden zit.
Wees open over de voor maar ook de nadelen van je hond zodat de hus er rekening mee kan houden.
Kijk ook naar het vervoer vd honden, zitten ze veilig, is er ventilatie in de bus ed.
Er zijn erg veel hussen actief tegenwoordig, zorg dat je een goede betrouwbare vind want er zit nog wel wat verschil tussen de 1 en de ander, probeer mensen in je omgeving te spreken die hun hond aan een hus meegeven en wat hen ervaring daarmee is, hier in midden nl zitten we al een tijd om de tafel met bosbeheer ed om de grote getalen van hussen op 1 plek wat meer te spreiden en te controleren, ook wbt gedragsregels naar particulieren en elkaar toe, de hoop is dat hierdoor de rotte appels er wat tussenuit gaan en ook de ,,zwartwerkers,, ertussenuit gaan die niets op papier of geregeld qua verzekeringen ed hebben.
Maar ook dat de gedragsregels naar medebos/terrein gebruikers gehanteerd worden, zij dienen geen/zo min mogelijk overlast te ondervinden van een hus.
Dit gaat straks gerealiseerd worden door de hussen aangewezen wandel regio,s te geven waar vergunningen voor afgegeven gaan worden, het is ook de bedoeling dat er controles gaan plaatsvinden.
Mocht je ergens vragen over hebben kun je me altijd even pben hoor.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:35

Onze uitlaatservice (tevens hondenschool) komt de honden met een bus thuis ophalen, gaat naar een bos waar ze een uur gaan wandelen en brengt ze na afloop heerlijk modderig thuis. De honden lopen allemaal los, de honden die niet los kunnen blijven aan de lijn. Sommigen blijven rustig bij de begeleiders lopen, de meesten spelen & rennen met elkaar. De honden bekijken zelf of ze willen rennen, spelen of juist rustig wandelen. Ons teefje is een krachtpatsertje maar die rent alleen met de andere honden. Helemaal niet lomp spelen of zo wat ze thuis wel doet met onze reu. En toch is ze na afloop van de wandeling hartstikke moe.
Ons teefje gaat 1x in de maand mee, voor de sociale contacten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 13:45

Ik vind het toch nog steeds lastig, zowel een service als een oppas.
Je geeft toch je hond uit handen of haalt iemand in huis....
Hmmm

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:58

Kun je niet vragen of je een keertje mee mag met zo'n persoon en de honden?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:24

Sowieso komen ze thuis voor een intake. En je kan altijd 1 wandeling proberen en gewoon zien hoe je hond het vind.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:31

Wij hebben ook voor een keer per week een uitlaatservice. Niet eens persé omdat dat moet vw. werk, maar vooral omdat de honden dat zóo leuk vinden. Wij betalen 17 euro voor 2 of 10 euro voor 1 hond.
Hij komt ze halen met zijn busje en neemt ze drie kwartier tot een uur mee wandelen in het bos of de heide. De groepsgrootte varieert tussen 3 tot 12 honden. Hij is een echte 'roedelleider' en staat niet toe dat honden over elkaar heen gaan of te wild spelen. Hij bepaalt de sfeer in de groep heel duidelijk en dat is prettig omdat onze oudste hond niet van wild spel houdt en onze jongste hond nog wat sturing nodig heeft.
Wij zijn wel vooraf kennis wezen maken en een keer mee geweest wandelen en contract opgesteld. Soms ben ik thuis als de HUS komt, dan klets is vooraf of er na even hoe het gaat etc. Verder contact gaat altijd via sms.
Edit: honden lopen allemaal los (hij heeft wel een of twee lijnen bij voor de zekerheid) en krijgen een halsbandje met zijn penning er aan om.