Bouvier pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Bouvier pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:02

Ik wil jullie graag voorstellen aan onze Bouvier puppy: Reine Nora!
Enkele maanden geleden stierf onze Bouvier plots, en ondanks dat we nog elke dag verdriet hebben voor haar brengt Reine ons troost. We hopen dat ze even lief en braaf wordt als onze geliefde Zara, maar dat valt natuurlijk nog af te wachten.
Reine is momenteel 11 weken oud en doet het heel goed. Enkel de zindelijkheid is nog niet tip top, maar met 11 weken kan je dat ook nog niet verwachten natuurlijk. Genoeg gepraat, hier komen de foto's!

Hier ben ik 4 weken oud! Ik ontmoet voor de eerste keer mijn nieuwe baasjes.
Afbeelding

Net thuis aangekomen. Ik heb speelgoed maar ik lig liever onder de tuintafel de boel in de gaten te houden.
Mijn oortjes zijn nog geplakt omdat ik er eentje probeer recht te zetten.
Afbeelding

Ik ben nog moe, maar ik durf toch al eens achter het hoekje gluren.
Afbeelding

Ben ik niet super schattig?
Afbeelding

Dag 2! Ik heb flink geslapen, en de plakkers zijn van mijn oren. (Gelukkig vinden mijn baasjes het niet erg als ik een oortje probeer recht te zetten). Mijn bijtring is ondertussen mijn favoriete speeltje.
Afbeelding

Maar ook het roze spul vind ik wel leuk!
Afbeelding
Afbeelding

Volgende weken: Samen met mijn huismaatje gaan we vaak op stap. Ik mag overal mee naartoe, en in de zaak van 1 van mijn baasjes mag ik lekker binnen rusten.
Afbeelding
Afbeelding

En na al dat spelen en wandelen ben ik dooooodmoe :O , dus dan lig ik lekker te slapen. (Hoezo een vreemde slaaphouding? :z )
Afbeelding

Nog even een aandenken aan onze lieve Zara, die ons enkele maanden geleden verliet. We missen je nog elke dag meisje!
Afbeelding
Afbeelding
PS: Zara hebben wij op 7 jarige leeftijd uit het asiel gehaald. Haar oren en staart waren gecoupeerd, maar dit is duidelijk niet door een professional gedaan. Jammer genoeg is ze na 2 jaar bij ons overleden. |( |( |(

Zo, dit was het voorlopig!
Laten jullie iets achter?!
Groetjes en pootjes!

Cavaletto

Re: Bouvier pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:04

Ah, wat een dotje. Ze wordt vast een waardige opvolgster van Zara. Veel geluk samen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:17

Leuk pupje veel plezier ermee.
En die oren plakkerij vind ik zo absurd, goed dat je die onzin eraf getrokken hebt!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:19

Bedankt voor de reacties!
Kuggur: Welja we zijn niet van plan om er shows mee te doen of ermee te fokken. Voor ons is dat gewoon een huisdier om lekker te verwennen en graag te zien :) Tegen over de oren van Zara is dit al prachtig, dus daar zijn we al blij mee.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:20

Ahh wat een cutie! En wat fijn dat de oren mogen doen wat ze willen :)!

Heel sneu hoe dat bij jullie vorige hond is gedaan, maar goed dat ze het nog zo fijn bij jullie heeft gehad.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:38

Simbaa: Bedankt! Ja, idd jammer. Als we zouden weten wie dat gedaan heeft... Maar ja we hopen dat ze gelukkig geweest is bij ons, en dat ze vanuit de hondenhemel onze pup nette manieren aanleert :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:09

wat een lieve pup zeg,heel veel plezier met haar..

enne kugger,ik heb eens een bouvier gehad die ze beter wél hadden kunnen plakken,dat leek wel een konijn ,zulke enorme zeiloren had hij :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:58

Wat een geweldige pup. Echt een dotje ik ben dol op bouviers en ben er mee op gegroeid!

Oren plakken is niet altijd slecht, ken een hond waarbij de oren niet geplakt waren en die werden zo zwaar dat ze de bloedsom loop afknelde op het punt waar de omvielen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:22

kimmie261 schreef:
wat een lieve pup zeg,heel veel plezier met haar..

enne kugger,ik heb eens een bouvier gehad die ze beter wél hadden kunnen plakken,dat leek wel een konijn ,zulke enorme zeiloren had hij :D

Oh ja,Boooomer...! :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:24

TS, geweldige pup trouwens! Voordat we Cane Corso's kregen, hebben we twee bouviers gehad, geweldige honden. Hun bewerkelijke vacht hield ons tegen er weer één te nemen.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 16:27

Diablo schreef:
TS, geweldige pup trouwens! Voordat we Cane Corso's kregen, hebben we twee bouviers gehad, geweldige honden. Hun bewerkelijke vacht hield ons tegen er weer één te nemen.

Wat bedoel je met bewerkelijk? Dat je ze veel moet kammen?
Wij hebben een Yorkshire terriër en een Bouvier, net omdat ze geen haar verliezen. Met 1 keer per week goed kammen konden we het perfect aan. Zara werd wel geschoren in de zomer omdat ze ontzettend veel last had van de warmte.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:33

Geweldig een Bouvier, heerlijke honden! Mijn opa en oma hebben altijd een Bouvier gehad en ikzelf ook. Ik hoop dat je er een hoop plezier van hebt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:35

Met bewerkelijk bedoel ik inderdaad dat ze veel geborsteld moeten worden en wij zijn daar geen mensen voor.
Verder hoor je een bouvier twee keer per jaar te trimmen (plukken) en eigenlijk niet te scheren, dus de vacht was een reden om geen boef meer te nemen.
Maar qua karakter vind ik ze geweldig.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:47

Diablo: Ja, dat klopt. Maar met Zara was dat geen optie meer, haar vacht was na het asiel namelijk niet echt in goede staat. Die kon niet meer doorgekamt worden, en met een Bouvier is het 1 x scheren, altijd scheren. En dat was eigenlijk beter ook voor haar, want met de warmte was ze echt geen hond meer...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:28

Het was ook niet als verwijt bedoeld hoor ;), ik wilde er alleen maar mee zeggen dat het een hoop werk is en voor ons is dat niet zo geschikt.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:30

Diablo schreef:
Het was ook niet als verwijt bedoeld hoor ;), ik wilde er alleen maar mee zeggen dat het een hoop werk is en voor ons is dat niet zo geschikt.

Inderdaad, je steekt er wel wat tijd in :)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:58

Diablo schreef:
Met bewerkelijk bedoel ik inderdaad dat ze veel geborsteld moeten worden en wij zijn daar geen mensen voor.
Verder hoor je een bouvier twee keer per jaar te trimmen (plukken) en eigenlijk niet te scheren, dus de vacht was een reden om geen boef meer te nemen.
Maar qua karakter vind ik ze geweldig.

Even in gaan op de vachtverzorging van een bouvier: 1x per week kammen is genoeg en verder of 4x per jaar knippen of 3x per jaar scheren. De vachten zijn tegenwoordig zo zacht dat plukken te pijnlijk is voor de hond. (mijn moeder fokt bouviers en wij beiden trimmen diverse rassen).

TS Leuk pupje. Wat lijkt die van mij dan al weer groot (boefje van nu 5,5 maand).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:32

Het is al even geleden dat wij bouviers hebben gehad, dus dat de vacht tegenwoordig anders is, zou zomaar kunnen.
Maar wij willen geen honden die wekelijks gekamd moeten worden en drie keer per jaar geknipt of geschoren (hoewel ik scheren echt een no go vind voor een boef), ook al zijn ze verder geweldig. Maar de Cane Corso is net zo'n fijn ras voor ons en we hoeven niets aan de vacht te doen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:39

Wat een poepje :D

Ik wist trouwens niet dat er ook om die reden wel eens oren geplakt worden haha. Ik kende het wel van honden die hun oren juist niet recht op wilden zetten :P

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:46

Heerlijk zo'n bouviertje, op show lopen ze ook gewoon met flap oortjes hoor ;)... Ik heb ook bouviers gehad het blijft een heerlijk ras :). De mijne hadden ook gewoon flap oren, beide een gecoupeerde staart dat wel.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:50

Wat een schatje! Veel plezier samen en geniet ervan, voor je het weet zijn ze alweer groot. ;)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 09:49

Bedank voor de reacties allemaal :)