Kat miauwt ineens raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Kat miauwt ineens raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 21:34

Dag allen,

We hebben 2 lieve maine coons van 4 jaar, beiden gesteriliseerd.
Eentje ervan miauwt sinds gisteren erg raar. Ze klinkt erg schor en krakerig. Ze eet goed, speelt en is vrolijk. Zoekt ook de aandacht. Wat kan het zijn? Een keelontsteking? Als het aanhoudt wil ik sowieso met haar naar de DA, maar of is het beter om al naar de weekend dienst te gaan?

Mijn man maakt het er ook niet beter op.. Die klaagt alleen maar dat ze zo naar klinkt.. Iemand ervaring hiermee?

Nachtlampje

Re: Kat miauwt ineens raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:36

Ja! onze oudere kat begon ook zo (denk ik) te mauwen, een soort lage rochel. Hij is een ex-kater en deed het na een paar weken dat we onze nieuwe kittenpoes erbij hadden.

Wij hebben ook geen idee waarom hij het doet terwjil verder alles goed met hem is.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 21:39

De katten van mijn ouders hebben vorige week wel allemaal een verkoudheid gehad. Maar zij niest niet, geen snotneus en geen vieze ogen.

Bizar dat die kat van jullie dat had. Baard in de keel?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:42

Haarbal die dwars zit?

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:45

Onze kat had kort geleden hetzelfde. Ook fit, goed eten en spelen, maar een schorre en beetje hese miauw. Mee naar de dierenarts geweest en hij had een keelontsteking, gingen ze van uit. Ze gaf aan dat ze de keel van een kat zo niet goed kunnen bekijken en dat dit alleen met een roesje lukt. Aan de omschrijving van de klachten had ze echter genoeg. Hij heeft een kuurtje gehad van druppeltjes over zijn eten en na een paar dagen was het weer over. Hoe hij aan die keelontsteking kwam, kon ze niet zeggen. Dus wellicht toch even een kuurtje?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:45

Maine coon eigen? Mijne die miauwt niet als een normale kat meer een 'Eh' geluid of als een krasse vogel :+ zij is ook kern gezond

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:56

Mijn coon miauwt ook niet normaal die heeft eerder een zeurderige krijs :) Maargoed als het bij de jouwe nog niet was zou ik inderdaad even naar de dierenarts als het aanhoud

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:58

De Maine Fluf van ons miauwt ook nooit normaal, dat is 'meh, mieeeew, meh, meh, mieuw'. :')

Maar als je een verandering ziet zou ik er toch even een dierenarts naar laten kijken, better safe than sorry. :(:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:59

Maar weekenddienst lijkt mij sowieso niet nodig :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:00

Ohja, het is weekend, vergeten. Inderdaad!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:08

Hihi, grappig om te lezen dat jullie main coon ook niet echt miauwt. Die van ons schreeuwen en piepen ook. Alleen het is nu meer hees en echt een krakend geluid haha.

Ik heb al van die haarballenpasta gegeven maar dat hielp niet. Ben benieuwd hoe ze morgen is. Ze slaapt nu, altijd de hele nacht tot morgenochtend. Dan zal ik weet even goed luisteren

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:16

Bralindy schreef:
Maine coon eigen? Mijne die miauwt niet als een normale kat meer een 'Eh' geluid of als een krasse vogel :+ zij is ook kern gezond

Haha, die van mij ook :D
Maar als ze eerst niet op deze manier miauwt is het het onderzoeken waard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:23

Hier een coon waar alle geluiden uitkomen, behalve normaal miauwen :+

De hele dag piepen, krijsen, kekkeren, brullen, joenkeren, bijna niets eruit enz. volgens mij is dat normaal :')