Mijn nieuwe konijnenhok!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Mijn nieuwe konijnenhok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:05

Sinds we een nieuw huisje hebben vond ik dat het ook tijd werd voor een nieuw huisje voor mijn 2 konijnen.

Morgen komen ze naar hun nieuwe verblijf!
Er komen nog takken, tunnels en blokken in de ren waar ze mee/op kunnen spelen :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

8.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Ben benieuwd wat mijn konijntjes er van gaan vinden,
en wat jullie van hun nieuwe huisje vinden.
Een reactie zou dus leuk zijn!

Het zijn trouwens 2 mannetjes, vandaar dat de ren in 2e is.

1234

Re: Mijn nieuwe konijnenhok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:11

Mooie ren zeg!
Toen ik foto 1 zag dacht ik van, oeff das wel klein :+ Maar met de rennen eraanvast is het super :D
Krijgen de mannetjes nog een vriendinnetje?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:14

1234 schreef:
Mooie ren zeg!
Toen ik foto 1 zag dacht ik van, oeff das wel klein :+ Maar met de rennen eraanvast is het super :D
Krijgen de mannetjes nog een vriendinnetje?

Dankjewel!

Ik wil wel graag dat ze een vriendinnetje krijgen :)
maar laat ze eerst straks even wennen aan hun nieuwe ren & ondertussen m'n vriend even overhalen :+

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:48

Wauw echt super gaaf geworden! Daar gaan twee en wie weet wel vier konijntjes heel gelukkig worden hihi :D
Anders meer keer mee uitnodigen naar een opvang en alle leuke koppels laten zien, wedden dat hij zo om is als die dan ook nog als een blok valt voor een leuke dame haha!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:54

Mooie ruimte. Hoe maak jij het hok schoon, moet je dan in de ren?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:59

Dít vind ik nu leuk. Het is dan geen enorme ruimte maar je voorziet wel in alle behoeften en daarvan vind ik het kunnen graven een heel belangrijke.
Je ziet zo vaak mensen die wel ene grote ren maken maar dan enkel met betonnen/tegelvloer (op bokt laatst ook nog een topic over), dat is zo zonde.

Ben heel benieuwd hoe je konijntjes reageren straks!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:02

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 07:42

Bedankt voor alle leuke reacties, ben zelf ook erg benieuwd wat ze er van vinden!

Knert schreef:
Mooie ruimte. Hoe maak jij het hok schoon, moet je dan in de ren?

Ja, maar het is ongeveer 110 hoog. dus zo erg is dat niet :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:04

wauw gaaf gedaan zeg, lekker rennen en graven worden ze vast blij van:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:14

Mooi! Alleen de gaaskeuze is niet juist. Hier knagen ze zo doorheen....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:21

Wat goed bedacht zo! :j

Gaas is trouwens prima, hier een ren gehad zoals deze en die heeft 10 jaar gestaan en de konijnen deden daar flink op knagen. :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 08:28

Ze zitten nu ook in een ren met dit gaas, ik zie ze nooit aan het gaas knagen, wel aan het hout.
En mocht er al ooit eens een doorheen knagen, onze tuin is helemaal afgesloten, dus dan gaan ze nog nergens heen

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 17:10

Inmiddels zitten ze een halve dag in hun nieuwe verblijf en volgens mij voelen ze zich al helemaal thuis :)
Gras eten snappen ze alleen nog niet

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:29

Mooi konijnenhok! Wat ik me alleen afvraag is hoe je dat gaat doen met voeren en verschonen. Moet je er elke keer op je knietjes in, of kan het dak open en kun je ook lopend naar achteren?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 18:09

Elsje123 schreef:
Mooi konijnenhok! Wat ik me alleen afvraag is hoe je dat gaat doen met voeren en verschonen. Moet je er elke keer op je knietjes in, of kan het dak open en kun je ook lopend naar achteren?

Nee, op je hurken kan het, morgen komen er nog 2 kleinere huisjes gelijk om het hoekje bij de deurtjes waar brokjes en hooi in komen. Dan hoef je er alleen nog helemaal in voor het verschonen :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:14

Heb je wel gaas onder het gras zitten? Mijn konijn was ook geen gras gewent, had snel genoeg door dat je daar lekker aan kan knabbelen. Maar opeens was het konijn weg en zagen we een diep gat! Heeft altijd in een groot binnenhok gezeten met steen buiten. Gelukkig kwam konijn wel nog nar boven haha, gelijk gaas eronder gedaan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:18

wortelsussie schreef:
Heb je wel gaas onder het gras zitten? Mijn konijn was ook geen gras gewent, had snel genoeg door dat je daar lekker aan kan knabbelen. Maar opeens was het konijn weg en zagen we een diep gat! Heeft altijd in een groot binnenhok gezeten met steen buiten. Gelukkig kwam konijn wel nog nar boven haha, gelijk gaas eronder gedaan.

Als je naar foto 3 kijkt zie jedat ze niet er onderdoor kunnen graven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:48

Wat stom zeg!! Sorry niets gezegd :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:27

Wat een leuk hok! Handig gedaan ook zo je nachthok gesplitst. Hopelijk krijg je het voor elkaar om nog twee maatjes erbij te nemen!

Het enige wat mij onpraktisch lijkt is dat je het van boven permanent dicht is.
Het lijkt me niet fijn om geknield of op je knieën er in te moeten, helemaal niet als het regenachtig weer is en alles nat is. Dan zou ik persoonlijk toch kiezen voor een gaasrooster dat je met scharnieren open kunt klappen of gaaspanelen die je eraf kan halen.

Zelf heb ik een net erover dat op 6 punten vastzit en snel eraf en erop is gedaan.

Afbeelding

Je hebt me trouwens wel op een leuk en goed idee gebracht! Ik heb nu een houten aardappelkistje met worteldoek staan gevuld met zand. Maar ik kan makkelijk uit een hoek de stenen halen, een gat graven, zijkanten en bodem bestraten en dan zand er in.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 06:37

Delphi schreef:
Wat een leuk hok! Handig gedaan ook zo je nachthok gesplitst. Hopelijk krijg je het voor elkaar om nog twee maatjes erbij te nemen!

Het enige wat mij onpraktisch lijkt is dat je het van boven permanent dicht is.
Het lijkt me niet fijn om geknield of op je knieën er in te moeten, helemaal niet als het regenachtig weer is en alles nat is. Dan zou ik persoonlijk toch kiezen voor een gaasrooster dat je met scharnieren open kunt klappen of gaaspanelen die je eraf kan halen.

Zelf heb ik een net erover dat op 6 punten vastzit en snel eraf en erop is gedaan.

[ Afbeelding ]

Je hebt me trouwens wel op een leuk en goed idee gebracht! Ik heb nu een houten aardappelkistje met worteldoek staan gevuld met zand. Maar ik kan makkelijk uit een hoek de stenen halen, een gat graven, zijkanten en bodem bestraten en dan zand er in.

Vooral doen inderdaad! Ze vinden het erg leuk dat ze kunnen graven!

Je hoeft er ook niet echt op je knieën in, voor mij is dit goed te doen op m'n hurken en dan kom ik nergens tegen aan wat dus nat kan zijn.
En zoals ik even eerder ook al zei, er komt nog een klein hokje naast het deurtje waar het hooi en voer inkomt, zo hoef ik dus niet elke dag in het hok voor eten :)