Hij zit nu in een doos in de bijkeuken met de deur dicht, zodat die kan bijkomen.
Ik heb hem om half 7 gevonden. Heb meteen de dierenopvang gebeld die hier in Groningen zit en die vangen ook duiven op. Ze vroeg of ik hem kon langsbrengen. Ik heb helaas geen auto en dat arme dier zit zo in de stress, die wil ik niet in een doos op de fiets meeslepen. Ze zou kijken of ze vanavond konden langskomen om hem op te halen en zou terugbellen.
Nog geen telefoontje gehad tot nu toe, maar dat komt nog wel. Ik hoop dat ze hem kunnen ophalen en dat hij nog gered kan worden. Hij had wat bloed bij zijn vleugel.. Hij is verder wel alert en er helemaal bij, dus hoop dat het alleen uitwondige wonden zijn.. En niet dat hij inwendig wat heeft of een vleugel gebroken.. Maar goed, dan liever afmaken, dan buiten een langzame dood laten sterven.
Ik kom niet bij de doos in de buurt, één keer gedaan maar dan complete paniek en fladderen, dus ik wil dat eigenlijk niet weer... Maar hij heeft geen water of iets dergelijks. Is dat verstandig om er wel even in te plaatsen? Betwijfel of die wel zou gaan drinken.