Gewonde vogel gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Gewonde vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:39

Ik was met de hond aan het lopen en ik zie een vogel midden op de straat liggen, met een grote zwarte kraai er bovenop die hem aan het pikken was. Hij liet even los, duif probeerde weer weg te komen en de kraai zat er weer bovenop. Het is dan wel natuur, maar dat kan ik niet aanzien, dus hond snel aan de boom gebonden (anders vreet die de duif zo op) en de kraai weg gejaagd. Even gewacht, maar de vogel bleef liggen en maakte geen aanstalten om weg te komen. Was helemaal uitgeput. Vleugel lag er ook raar bij. Uiteindelijk maar in mijn jas gewikkeld en meegenomen naar huis.

Hij zit nu in een doos in de bijkeuken met de deur dicht, zodat die kan bijkomen.

Ik heb hem om half 7 gevonden. Heb meteen de dierenopvang gebeld die hier in Groningen zit en die vangen ook duiven op. Ze vroeg of ik hem kon langsbrengen. Ik heb helaas geen auto en dat arme dier zit zo in de stress, die wil ik niet in een doos op de fiets meeslepen. Ze zou kijken of ze vanavond konden langskomen om hem op te halen en zou terugbellen.

Nog geen telefoontje gehad tot nu toe, maar dat komt nog wel. Ik hoop dat ze hem kunnen ophalen en dat hij nog gered kan worden. Hij had wat bloed bij zijn vleugel.. Hij is verder wel alert en er helemaal bij, dus hoop dat het alleen uitwondige wonden zijn.. En niet dat hij inwendig wat heeft of een vleugel gebroken.. Maar goed, dan liever afmaken, dan buiten een langzame dood laten sterven.

Ik kom niet bij de doos in de buurt, één keer gedaan maar dan complete paniek en fladderen, dus ik wil dat eigenlijk niet weer... Maar hij heeft geen water of iets dergelijks. Is dat verstandig om er wel even in te plaatsen? Betwijfel of die wel zou gaan drinken.

Afbeelding

Pluttersput

Re: Gewonde vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:43

Dat is een jonge houtduif. Nu zijn houtduiven de stresskippen van de duiven, dus ik zou hem lekker laten zitten :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:58

misschien de dierenambulance bellen, die brengen hem naar de vogelopvang(hier tenminste wel)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:02

colunder schreef:
misschien de dierenambulance bellen, die brengen hem naar de vogelopvang(hier tenminste wel)

Zoals je kunt lezen heeft ze dat al gedaan en proberen ze hem vanavond nog op te halen :)

@ ts
Ik zou hem zoveel mogelijk met rust laten, zeker als het zo'n stresser is. Verder heb ik weinig verstand van vogels dus kan niet helpen.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 23-08-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:02

Wat goed dat je hem mee heb genomen. Helaas geen advies voor je. Hoop dat ze je nog bellen!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:43

laura1987 schreef:
colunder schreef:

Zoals je kunt lezen heeft ze dat al gedaan en proberen ze hem vanavond nog op te halen :)

@ ts
Ik zou hem zoveel mogelijk met rust laten, zeker als het zo'n stresser is. Verder heb ik weinig verstand van vogels dus kan niet helpen.

Ik heb het gelezen en er staat dat ze de dierenopvang heeft gebeld, dat is wat anders dan de dierenambulance.
De opvang vangt ze op en de ambulance vervoert ze naar de opvang ;)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:48

Wat je doet is goed. Beestje in een doos en met rust laten. Opvang zal hem wel komen halen, maar mocht dat vanavond niet gebeuren, kun je misschien een beetje water bij de duif zetten.

Duiven kunnen rare sprongen maken en idd houtduiven zijn superschrikkerig

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:53

colunder schreef:
laura1987 schreef:

@ ts

Ik heb het gelezen en er staat dat ze de dierenopvang heeft gebeld, dat is wat anders dan de dierenambulance.
De opvang vangt ze op en de ambulance vervoert ze naar de opvang ;)

Mijn excuses, dan heb ik zelf niet goed gelezen haha

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:57

geeft niet :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:29

De opvang belde maar niet terug... Zelf weer heen gebeld, maar niemand nam op. Lekker dan.. Ben er eigenlijk behoorlijk kwaad om. Ga morgen zeker wel even een mail sturen dat dit niet van doen is. Ik zit met een gewond dier, bel hun op, ze zou het met haar collega's bespreken of ze hem konden ophalen vanavond en mij terugbellen en vervolgens hele avond niets gehoord.. Toen ik uiteindelijk terug belde waren ze dus gesloten.

Om half 9 de ambulance gebeld, omdat ik niets hoorde. Die heeft hem meteen opgehaald :). Superfijn. Heb eerder een nare ervaring gehad met de ambulance. Een eend waarvoor ze niet wilden komen. Dat was toen in Assen. Daarom dat ik de opvang belde en niet de ambulance.. Maar nu echt super. Aan de telefoon vroeg ik of ze wel voor duiven kwamen. Maar natuurlijk wel zeiden ze.. En binnen 15 minuten stonden ze voor mijn deur om de duif mee te nemen. Hoop dat ze er iets mee kunnen. Hij was behoorlijk levendig en alert, dus denk het wel :).

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:07

jeetje wat balen dat het dan weer zo moet lopen...logisch dat je pislink word dan! fijn dat ze hem hebben opgehaald! gaat dankzij jou zorg vast goed komen!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:52

Super dat je toch de dierenambulance hebt gebeld.
ik werk er zelf bij,dus vandaar mijn advies.
we hebben gisteren ook nog 2 duiven opgehaald.