homeopatische therapeut voor hondjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fanta2

homeopatische therapeut voor hondjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 10:13

iemand aan te raden in zuid holland of omgeving? ik zoek een goede arts voor mijn hondje en heb helaas echt al een hoop mensen gehad waar ik niks aan heb gehad zeg maar, ik zoek wel iemand die goed is

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:18

Misschien moet je dat probleem (niks hebben aan de behandeling) bij de wortel aanpakken (homeopathie werkt nooit).

fanta2

Re: homeopatische therapeut voor hondjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 10:20

ja of ik bedoel iemand die ze door meet zeg maar

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:28

Met een magische wichelroede bedoel je, zo´n lechner antenne?
Tsja geldt imo hetzelfde voor als homeopathie. Je kunt er hier op bokt wel liefhebbers van vinden, maar geloof me het is allemaal kwakzalverij.
Besteed je geld verstandig als je dier iets mankeert (wát mankeert je hond eigenlijk) en ga naar een goede dierenarts.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:05

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:31

ja idd maar de dierenarts ken niks vinden, hondje is vaak misselijk en waarschijnlijk iets met maagzuur of zo

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:10

Al eens ander voer geprobeerd?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:12

Kuggur schreef:
Misschien moet je dat probleem (niks hebben aan de behandeling) bij de wortel aanpakken (homeopathie werkt nooit).

ik vind dat wel wat kort door de bocht hoor.
blijkbaar vind jij het niets, mag ook, is jouw mening, maar ik denk dat sommige mensen, waaronder ik zelf, er goede ervaringen mee hebben!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:39

Ik studeer diergeneeskunde en homeopathie moet je niet zomaar afschrijven hoor! Nou weet ik van homeopathie zelf nog niet zo veel af, maar ik heb wat boeken besteld omdat ik toch wel eens nieuwsgierig ben. Soms moet je gewoon open staan voor ook andere dingen.

Maar ik blijf er wel bij dat je altijd met een probleem eerst naar een dierenarts moet gaan. Homeopathie heeft grenzen. Maar TS heeft al aangegeven zelf eerst naar een dierenarts te zijn geweest.

Nou ken ik helaas zelf geen dierenartsen die ook homeoptahie doen in die omgeving. Je kan ook nog eens een ander voer proberen als je hondje vaak misselijk is/kotst. Maar goed ik heb geen informatie over je probleem, dus daar ga ik mij verder niet mee bemoeien. Ik hoop dat je een kundig persoon vind! Zoek bij voorkeur ieder geval iemand die ook gediplomeerd Dierenarts is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:50

fanta2 schreef:
ja idd maar de dierenarts ken niks vinden, hondje is vaak misselijk en waarschijnlijk iets met maagzuur of zo

teveel of te weinig?Daar zouden al die dierenartsen die je bezocht hebt toch wel naar gezocht hebben?
Bij teveel kun je omeprazol gebruiken,maar even in overleg met een da natuurlijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:55

Homeopathie is mooi om een weerstand weer op te bouwen, en er wordt vaak ook wat met de voeding gedaan, maar verwacht niet dat je er alle kwalen mee kunt helen. Is er al gekeken hoe de vertering van je hondje werkt? of er geen anatomische afwijkingen zijn? rugje nagekeken, want dat kan ook maag-darmklachten veroorzaken. Om een doorverwijzing naar 2 de lijn gevraagd? Hoor zo vaak dat mensen einde verhaal zijn en dan zijn ze 2-3x bij een eerste lijns-arts geweest.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:00

Yipee schreef:
Ik studeer diergeneeskunde en homeopathie moet je niet zomaar afschrijven hoor! Nou weet ik van homeopathie zelf nog niet zo veel af, maar ik heb wat boeken besteld omdat ik toch wel eens nieuwsgierig ben.

Ben je niet in de war met fytotherapie?
Aangezien heel veel mensen homeopathie en fytotherapie nog wel eens door elkaar halen?

Fytotherapie is kruidengeneeskunde, daarbij wordt gebruik gemaakt van een daadwerkelijk aantoonbare 'stof'/plant etc.
Homeopathie is gebaseerd op de 'illusie' (tja dat is het voor mij), dat een stof en de werking ervan versterkt naarmate je het meer en meer verdunt, tot de stof waar het in eerste instantie om ging niet meer aantoonbaar aanwezig is.
Ergens op youtube zwerft een mooi/leuk filmpje rond daarover (mythbusters oid??)

Ik ben een voorstander van fytotherapie (bij niet ernstige klachten dan), maar een regelrechte tegenstander van homeopathie

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:38

Kuggur schreef:
Met een magische wichelroede bedoel je, zo´n lechner antenne?
Tsja geldt imo hetzelfde voor als homeopathie. Je kunt er hier op bokt wel liefhebbers van vinden, maar geloof me het is allemaal kwakzalverij.
Besteed je geld verstandig als je dier iets mankeert (wát mankeert je hond eigenlijk) en ga naar een goede dierenarts.

Uh mijn homeopaat is zowel DA, osteopaat én homeopaat. Dat het kwakzalverij is is jouw mening. De gewone DA wilde mijn hond op de permanent op de prednison hebben. Dankzij Den Hoek is hij praktisch jeukvrij, en zonder dagelijks wat te moeten slikken. Ik heb al zo veel dieren daarheen zien gaan en goed zien opknappen dat de 'kwakzalverij' factor wel ontkracht is.