Zogende moederpoes gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_M

Zogende moederpoes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 03:58

Hoi hoi,

Zo ongeveer een jaar na het openen van het topic over mijn vorige flessenkindjes, die inmiddels alle 3 groot en sterk zijn, heb ik er onverwachts weer een zorgenkindje bij.

Afgelopen zondag ochtend was er een poes aan het bevallen bij mijn schoonouders op de boerderij. Omdat ze in het stro lagen en mijn schoonmoeder dat net nodig had heeft ze ze verplaatst. Moederpoes is daarna flink aan het slepen gegaan met de kids. Einde van de middag heb ik ze uit de gore stoftroep gehaald en in de voerbak van mijn paard veilig weg gezet, moeder ging er weer heen daarna dus ik ben naar huis gegaan. Nog even overlegd en mijn schoonouders zouden ze een beetje in de gaten houden. Dinsdag ochtend ging ik de paarden voeren en hoorde ik dat de kittens het niet gered hadden, moederpoes had ze weer verplaatst en helaas niet op een veilige plek, de rotweiler had ze te pakken gehad. Heel triest, ik ging mijn voerbak halen waar mijn schoonvader ze weer in had gedaan en wilde ze eruit pakken toen ik erachter kwam dat ze nog iets bewogen! Ijskoud, vol wonden en met verdroogde bekjes. Ik heb ze mee genomen en verzorgd, twee kleine frummels van 2 dagen oud, een poes en een katertje.

Die avond naar de da geweest waar de wonden verzorgd zijn en ze extra vocht en antibiotica kregen. Al snel werd duidelijk dat het katertje het niet zou gaan halen, hij had een groot gat in zijn rug dat tot aan zijn longen bleek te lopen.

Het meisje doet het wel veel beter, na een terugval eergister en een hele nacht dwangvoeden is ze vanmorgen zelf weer gaan drinken en wordt nu steeds iets sterker.

Om haar de beste kansen te bieden, wat ze wel verdiend heeft na alles dat ze heeft doorgemaakt, ben ik nu op zoek naar iemand die een nest heeft van rond dezelfde leeftijd waar ze bij zou mogen. In de buurt van Baarn. Omdat ik hier vorig jaar zo goed geholpen ben probeer ik het dit keer weer. Als iemand iets weet of tips heeft ben ik heel dankbaar!

dierenfan

Re: Zogende moederpoes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:03

is het misschien niet eens tijd de moederpoes te vangen (eventueel met vangkooi) en te laten helpen?? Wat een ellende veroorzaken mensen toch...... arme poes en arme kittens.....

Misschien voor dit ene kitten contact opnemen met het dichtsbijzijnde dierenasiel of een opvang iets verder weg? Meestal als je kittens en zogende moederpoezen zoekt heb je daar de grootste kans op het feit dat er iets aanwezig is.....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:28

Arm beestje. Ik heb helaas geen oplossing voor je
Ik vind wel dat je schoonouders er wel.heel makkelijk mee om gaan. Poes verstoren tijdens de bevalling is wel erg lomp. Pak dan ergens anders stro.
Succes met de kleine. Hoop dat ze het.redt

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:38

Wij hebben thuis twee poezen met kittens. De oudste heeft er twee, en de jongste (wat overigens een poes van het vorige nest is) heeft er een. De kleintjes drinken bij beide moeders. De jongste kittens zijn 2 weken oud.
Maar.. wij wonen aardig ver weg..

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 13:00

Bedankt voor de reacties!
Harpoon bedankt voor je aanbod! Waar woon je precies? De kitten is vandaag precies een week, en ivm haar verwondingen ben ik wel bang dat de nestjes net te oud zijn. Dat ze te zwak is..

Over mijn schoonouders: Ik ben het ook niet eens met hoe het er gaat maar ik heb er vrij weinig over te vertellen. Het zijn echte boeren en die zijn wat dieren betreft veel harder. Het zijn allemaal wilde katten, 7 jaar geleden hebben ze alles een keer laten vangen en helpen, en daar toen veel geld aan uit gegeven, maar in de jaren erna is er weer van alles voor terug gekomen, vandaar dat ik ze echt niet meer zo ver krijg om dat nog een keer te doen.. Ik weet ook dat ik niet alles kan redden, maar leed dat zich zo duidelijk voor je neus afspeeld waar ik iets aan kan doen valt voor mij niet te negeren.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:12

Ik woon in Duitsland, bij Ter Apel de grens over.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:43

Dat is echt te ver helaas. Maar bedankt voor het aanbod. Gelukkig doet het kleine smurfje het goed, inmiddels 11 dagen en haar oogjes zijn open. Dus nog 2 weken en dan kan ze lekker met mijn andere katten spelen.