Dilemma met mijn konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Dilemma met mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:45

Hallo Bokkers,
Ik weet gewoon even niet meer wat te doen en hoop dat jullie raad hebben.

Al lange tijd het ik een drietal konijnen. Deze gingen super goed samen met elkaar echt maatjes. Echter is de ene vorig jaar overleden en de ander vorige week. Nu heb ik er dus nog een.

Ik heb me altijd voorgenomen na deze konijnen geen nieuwe meer te nemen omdat ik gewoon de tijd er niet voor heb. Door werk, paard enzovoort.

Maar nu is ze dus alleen, ik zou haar graag een maatje geven maar het voornemen was om hierna niet meer verder te gaan met konijnen.

Ik zou haar eventueel wel wegdoen aan een goed huis maar ook daar vind ik het lastig. Ze is gewend om in een groot hok met ruime ren te zitten, heeft nog nooit opgesloten in een hok gezeten en ik wil dan ook niet dat ze dat bij haar mogelijk nieuwe huis moet.
Ook is een vriendje een must. Maarja waar vind je dat.

Wie kan mij helpen. Wie weet raad.

Urbanus

Re: Dilemma met mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:46

Is het niet een optie om van de konijnenopvang een nijntje te 'lenen' zolang jouw konijntje leeft?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:47

lieveli schreef:
Is het niet een optie om van de konijnenopvang een nijntje te 'lenen' zolang jouw konijntje leeft?

Maar ik ben bang dat ik het dan niet over mijn hart kan verkrijgen dat ik die dan weer terug moet brengen nadat het konijn aan de ruimte gewend is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:35

Ik heb mijn laatste konijntje naar de opvang gebracht. Bij onze konijnenopvang gaan alle konijnen alleen per twee weg, en je moet een adoptieformulier invullen en krijgt een hoop info mee, dus is de kans wel vrij groot dat ze goed terecht komen :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:52

Een goede konijnenopvang doet de konijnen alleen weg als ze met minimaal 2 zijn en als ze foto's van de ruimte hebben gezien waar ze gaan wonen. De kans dat een konijn ergens terecht komt waar hij/zij op zijn uppie in een klein hok weg kwijnt is dus klein.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:38

Hoe oud is je konijn? Een senior konijn kan je voor bemiddeling op bunnybin.nl laten zetten. Verder zijn er echt hele goede opvangen die snel doorstromen en ook strenge criteria hebben qua huisvesting. Lang in een hokje hoeft dus niet. In welke regio zit je, misschien kan ik je helpen aan een goede konijnenopvang?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 13:28

Ze is uit mijn hoofd gezegt 5 jaar nu.

Ga eens informaren bij konijnenopvang in de buurt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:31

Nou de opvang waar wij een konijn weghaalden deed zo moeilijk niet hoor, weg is weg..

En dan nog komen ze niks controleren. Als je echt zeker wilt weten dat hij goed terecht komt moet je hem houden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:38

troi schreef:
Nou de opvang waar wij een konijn weghaalden deed zo moeilijk niet hoor, weg is weg..

En dan nog komen ze niks controleren. Als je echt zeker wilt weten dat hij goed terecht komt moet je hem houden.

Dan was het dus geen goede opvang :n .
Ik heb zelf een hele goede ervaring met Stichting Binkies http://www.konijnenopvangbinkies.nl/ . Die willen echt weten waar het konijn terecht komt. Je krijgt daar ook niet maar 1 konijn mee. Als je al een konijn hebt moet je die meenemen, ze gaan altijd in paren weg.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 13:42

Ik zie hier in de buurt ook eentje die ook alleen in koppels plaatsen of als iemand al een konijn heeft dat ze daar eerst een paar keer koppelen. Ga daar toch eens informeren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:52

Ik heb inderdaad ook mijn konijn meegenomen toen ik er eentje ging adopteren. Ze hebben er een neutrale ruimte waar ze de konijnen koppelen, en hebben toen ook veel verteld over het koppelen en het gedrag. Dus ik durfde het wel aan :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:50

troi schreef:

Ik denk dat de meeste mensen het ook niet zo op prijs stellen als er nog iemand thuis komt kijken of alles in orde is. Mensen adopteren geen konijn in een opvang als ze er geen liefde voor hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:53

Laptopmuis schreef:
troi schreef:

Ik denk dat de meeste mensen het ook niet zo op prijs stellen als er nog iemand thuis komt kijken of alles in orde is. Mensen adopteren geen konijn in een opvang als ze er geen liefde voor hebben.

Klopt hoor. Echt controle gaat ook vrijwel niet. Dat maakt het ook zo lastig.

En tja liefde zeker, maar voor de 1 betekent dat in een doosje op het voeteneind van het bed en voor de ander een giga ren in de tuin, en alles daartussen. Dat garandeerd helaas niks.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:55

Ons konijn is laatst overleden, sindsdien is zijn broertje alleen. Zijn een jaar of 6 oud. Het overgebleven konijn lijkt goed in z'n vel te zitten en vermaakt zich prima. Hoewel we voorstander zijn voor een maatje, komt er geen konijn meer bij. Als deze overlijdt, eindigt ons konijnenavontuur.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:06

zet een advertentie op marktplaats met foto's van je konijn en wat jij wil hebben waar deze in terecht komt en dat je het konijn zelf brengt binnen een afstand van ... km

Zo heb ik ook een aantal nijnen (opvang nestje) herplaatst en is mij zeer goed bevallen. Ik krijg nog regelmatig foto's omdat deze mensen dat leuk vinden om ze door te sturen. 2 nijnen leven in dezelfde sitatuatie als de mijne (hok met grote ren) en 5 nijnen leven los in enorme tuin (allen geholpen). Echt helemaal geweldig!!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 08:55

dierenfan schreef:
zet een advertentie op marktplaats met foto's van je konijn en wat jij wil hebben waar deze in terecht komt en dat je het konijn zelf brengt binnen een afstand van ... km

Zo heb ik ook een aantal nijnen (opvang nestje) herplaatst en is mij zeer goed bevallen. Ik krijg nog regelmatig foto's omdat deze mensen dat leuk vinden om ze door te sturen. 2 nijnen leven in dezelfde sitatuatie als de mijne (hok met grote ren) en 5 nijnen leven los in enorme tuin (allen geholpen). Echt helemaal geweldig!!

Dit heb ik indd gedaan maar nog geen reacties