Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Hoe oud wordt een boerboel gemiddeld? Als ze sowieso al bejaard is dan kan ik me voorstellen dat zelfs een kleine operatie al te veel risico met zich meebrengt. Maar als het een hond is die normaal de 15 jaar zou kunnen halen.. misschien een second opinion? Ik kan me namelijk slecht voorstellen dat er echt niets aan te doen is. Er zitten geen organen aan de poten, geen heel belangrijke bloedvaten.. er zijn zelfs honden die zich prima kunnen redden op drie poten, of het moet zo zijn dat het kwaadaardig is..
Wat betreft de nieuwe hond zou ik toch wachten totdat de oude er niet meer is (of geopereerd is) want zo'n jonge, drukke pup lijkt me wat te veel voor een zieke hond.
kimmie261 schreef:ja je weet nóóit of en hond knorrig of agressief kan worden op leeftijd of waarom dan ook,dus dan kan je nooit een pup bij een hond nemen,nee hoor,ik ken mijn honden en als ik denk dat het kan een pup erbij te nemen dan doe ik dat...ken mijn honden echt 100% door en door en heb nu zoveel oudere honden meegemaakt en eigenlijk nog nooit 1 gehad die agressief geworden is,wel knorrig,dat is tinootje ( bijna 13 jaar) hier ook,en op dit moment lopen er 4 puppies rond,en ja daar moppert ie naar,dus??
daarom maar geen puppies nemen???
zou er niet eens over twijfelen een pup erbij te nemen in de situatie die TS hier schrijft,hoe fijn is het dat de hond nog een beetje van zichzelf mee kan geven aan de pup..
.Mijn reu is wel grumpy en dominant en tolereert geen pups nu ....(daarvoor ook niet
te dominant ) ....
..
,dat is inderdaad helemaal alleen aan mezelf denken...kimmie261 schreef:pardon,dus ik denk hier niet na over mijn honden hun welzijn....
nou dat is nogal een uitspraak...
JUIST omdat mijn hond met botkanker puppies zó vreselijk leuk vond,heb ik alleen maar aan mezelf gedacht en er een puppie bijgenomen,dat is inderdaad helemaal alleen aan mezelf denken...
kimmie261 schreef:precies,dus moet TS zelf inschatten hoe haar hond een pup zou vinden op dit moment,dat kan ik dus echt niet,ken TS niet en haar hond niet,ga ik niet achter een schermpje vertellen dat de hond wellicht agressief/knorrig kan worden,wie weet hoe leuk die hond een puppie vind nl......
alleen bij deze....mijn ervaring is dat het heel goed gaat ,doe ermee wat je wil...ik ga me hier maar even verder bekommeren om het welzijn van mezelf...even wat puppies vermaken..
. Lekker zonnebaden!
) waar de pup mee kan spelen.