Kitten van 8 weken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Kitten van 8 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 11:12

Hallo :)

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een bijna 8 weken oud kitten, dat we Dio hebben genoemd. Wij hadden hiervoor ook al een kitten en die is nu 10 maanden gok ik. Voor Dio hadden we een kat van 1,5 jaar geprobeerd, maar dit is dusdanig fout gelopen dat deze terug naar oude baasje moest (kat deed niks terug tegen de oudste, verstopte zich alleen maar, etc.). We hebben er uiteindelijk voor gekozen, omdat wij toch straks vaker van huis zijn ivm studie en werk, een soortgenoot voor te nemen die wat jonger is. Hij reageert met hoge rug op onze blazende en grommende 10 maand oude kat, en is dus gelukkig níet bang. Verder dan wat blazen en grommen is het kreng nog niet gekomen tegen het kitten, gelukkig. Meestal gromt ze en rent ze stom weg. Ook geen dikke staart, of iets dergelijks. Kitten vind het wel spannend :D We houden we ze snachts apart en morgen ben ik zes uur van huis, dus dan gaan ze ook uit elkaar.

Nu vroeg ik mij af hoe ik het beste met een kitten van 8 weken kan omgaan, daar ik heb gelezen dat ze meestal pas met 14 weken oid weg gaan. Onze 10 maand oude kat hebben we ook pas rond die leeftijd gekregen, dus ik weet niet of daar veel verschil in zit.

Tips zijn dus welkom, ook met betrekking tot corrigeren. Kitten vind kabelbijten helemaal geweldig heb ik gemerkt. :D

Alvast bedankt :)

Vero

Re: Kitten van 8 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:18

als ze kabelbijten ze telkens weghalen. weten ze na een tijdje wel dat het niet mag

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:27

lijkt mij niet slim een kitten van 8 weken dat dus te vroeg uit nest gehaald is te zetten bij een puber van 10 maanden die zelf ook nog steeds grenzen op zal zoeken naar andere katten. Dan krijg je dus een puber met veel kracht die hij zeker zal gebruiken tegen een hummeltje dat daar totaal niet tegen opgewassen is.... Jammer dat je nu advies vraagt en niet voordat je het kitten ging halen. Hier had je vele malen beter een katje bij kunnen zetten van ook 7 á 10 maanden jong....

Nu idd zonder toezicht uit elkaar halen (wat weer stress geeft in huis want ze kunnen niet bij elkaar) en verder goed opletten en goed begeleiden en opletten dat het kleintje niet ondergesneeuwt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:31

Waarom heb je voor een kitten van 8 weken gekozen? Verstoten door de moeder of bewust?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:31

Ik werk zelf in een asiel waar oa. een paar jonge kittens lopen van een week of 6/8 en waarbij er ook 2 bij zitten van 3/4 maanden. Ik merk dat het daarbij al hard aan toe kan gaan. Ik zou sowieso je kitten niet alleen laten bij je kat van 10 maanden. Een kitten van 8 weken is nou eenmaal klein en nog wat fragiel, als die gaat stoeien met een kat van 10 maanden.. nee ik zou ze zeker niet alleen laten.

Verder moet je ervoor zorgen dat ze niet in je broek gaan hangen, met die leeftijd kan het nog maar als ie 10 maanden is of ouder word dat toch wel erg zwaar :+

Heb je kitten uit het asiel of gewoon bij iemand vandaan? Want 8 weken is wel redelijk aan de vroege kant idd. In het asiel gaan ze wel vaak met 8 weken al weg, aangezien er vaak ook kittens zijn die met 4 weken zonder moeder binnengebracht worden :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:06

soloro bij ons in het dierenasiel gaan alle kittens pas met minimaal 12 weken weg. Komen ze zonder moeder binnen dan zoeken wij voor de jonge kittens een pleegmoeder en als dat niet lukt een pleeggezin met katten die de opvoeding op zich nemen. Kittens vanaf 7 á 8 weken die (alleen/zonder moeder) op straat gevonden worden gaan in groepjes in pleeg gezin of in de opvang t/m 12 weken. Immers van elkaar leren ze ook enorm veel maar dan moeten de leeftijden wel ongeveer kloppen (wij zetten geen 8 en 12 weken oude kittens samen wegens het te grote verschil en het feit dat wij daar niet 100% aandacht aan kunnen schenken of het wel/niet goed gaat).

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:20

De kittens mochten weg van de eigenaar bij acht weken. Ik ben vandaag nog navraag gaan doen met betrekking tot voer bij de dierenarts en die achtte het verder ook geen probleem dat hij pas 8 weken is. Hij is heel aanhalig en totaal niet bang voor de ander. Mijn vriend werkt morgen vanuit huis, dus dan is er ook weer iemand bij en woensdag ben ik er weer de hele dag. Ze zijn donderdag pas echt van elkaar gescheiden (en snachts nu) Daarnaast krijg ik niet het idee dat onze oudste hem iets wil aandoen. Zij is heel nieuwsgierig, blaast en gromt en komt soms erg dichtbij, waarna ze zich na een minuut weer omdraait en wegloopt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:24

je moet een kitten van 7 weken (want dat was ie bij ophalen) zelf eigenlijk niet eens willen, maar goed tis alweer gebeurd.

Ik heb het hier thuis wel gehad hoor 600 gram kitten spelen met 6 kilo kat en dat gaat soms lomp (kan die 6 kilo ook niet echt helpen)
Je moet idd wel opletten dat het niet te lomp gaat, dus de eerste tijd goed in de gaten houden hoe de oudste kat reageert.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:26

dierenfan schreef:
soloro bij ons in het dierenasiel gaan alle kittens pas met minimaal 12 weken weg. Komen ze zonder moeder binnen dan zoeken wij voor de jonge kittens een pleegmoeder en als dat niet lukt een pleeggezin met katten die de opvoeding op zich nemen. Kittens vanaf 7 á 8 weken die (alleen/zonder moeder) op straat gevonden worden gaan in groepjes in pleeg gezin of in de opvang t/m 12 weken. Immers van elkaar leren ze ook enorm veel maar dan moeten de leeftijden wel ongeveer kloppen (wij zetten geen 8 en 12 weken oude kittens samen wegens het te grote verschil en het feit dat wij daar niet 100% aandacht aan kunnen schenken of het wel/niet goed gaat).

Bij ons blijven ze in het asiel, geen pleegouders of iets :) En het kan ook dat ze met 12 weken weg gaan hoor, let vaak niet heel erg op de leeftijd :) En er lopen standaard wel stuk of 7 kittens los, er is zelden een moeder bij. En vaak worden kittens ook geplaatst bij mensen die al een oudere kat hebben of mensen die dan 2 kittens meenemen :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:26

Echt veel te vroeg vind ik 8 weken niet.
Ze mogen vanaf 8 weken weg tuurlijk het is verstandiger te wachten tot 12 weken.
Maar de meeste mensen die doen ze gewoon van 8 weken weg.
Zo ook die 2 van mij paar jaar terug.
Is prima gegaan en ze zijn gezond en erg sociaal.

Succes met je kitten ;)