Sinds gisteren ben ik in het bezit van een bijna 8 weken oud kitten, dat we Dio hebben genoemd. Wij hadden hiervoor ook al een kitten en die is nu 10 maanden gok ik. Voor Dio hadden we een kat van 1,5 jaar geprobeerd, maar dit is dusdanig fout gelopen dat deze terug naar oude baasje moest (kat deed niks terug tegen de oudste, verstopte zich alleen maar, etc.). We hebben er uiteindelijk voor gekozen, omdat wij toch straks vaker van huis zijn ivm studie en werk, een soortgenoot voor te nemen die wat jonger is. Hij reageert met hoge rug op onze blazende en grommende 10 maand oude kat, en is dus gelukkig níet bang. Verder dan wat blazen en grommen is het kreng nog niet gekomen tegen het kitten, gelukkig. Meestal gromt ze en rent ze stom weg. Ook geen dikke staart, of iets dergelijks. Kitten vind het wel spannend
We houden we ze snachts apart en morgen ben ik zes uur van huis, dus dan gaan ze ook uit elkaar. Nu vroeg ik mij af hoe ik het beste met een kitten van 8 weken kan omgaan, daar ik heb gelezen dat ze meestal pas met 14 weken oid weg gaan. Onze 10 maand oude kat hebben we ook pas rond die leeftijd gekregen, dus ik weet niet of daar veel verschil in zit.
Tips zijn dus welkom, ook met betrekking tot corrigeren. Kitten vind kabelbijten helemaal geweldig heb ik gemerkt.

Alvast bedankt