ik heb een bordercollie van ruim 13 jaar oud Wij laten haar altijd nog 's avonds laat uit en dan doet ze netjes haar behoefte De laatste dagen doet ze dit niet meer 's avonds buiten maar dus binnen in de nacht/ochtend Ze eet nog steeds erg goed, krijgt al ontzettend lang nat voer en de laatste tijd haar brokken er doorheen omdat ze anders geen brokken meer eet. Ze drinkt niet meer of minder dan anders. Ook is ze gewoon nog steeds actief en alert. Aan haar gedrag merk ik verder niks..
Het is steeds dunne diarree, overgeven doet ze niet. En eergisteren zat er een heeeeel klein beetje helderrood bloed bij. Gister en vanmorgen niet Nou gaan we dus dadelijk sowieso de dierenarts bellen maar heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik denk ook aan iets met de darmen, maar verstandig dat je de dierenarts belt! Hopelijk is het niks ernstigs, sterkte
fjordie333
Geplaatst: 18-08-14 12:26
het is dan de diarree die ze niet op kan houden, het ene moment hoef je niet het andere moment kan je het niet ophouden, dat zal je zelf ook wel kennen.
Yep, helemaal gelijk. Wijst er in ieder geval op dat het bloed niet diep uit het spijsverteringskanaal komt, misschien anus/anaalklieren. Enfin niet veel van te zeggen verder, zou interessant zijn van de TS te horen wat de DA er van zegt. Dertien jaar is een hele leeftijd, het is te hopen dat niets ernstigs is.
Wanneer is ze idd voor het laatst ontwormd? En gebruiken jullie steeds hetzelfde middel? Op wat voor terrein laten jullie haar uit, verzamelplaats voor honden? Heb je al rijst met kip geprobeerd? Zelf zou ik niet zo snel naar de da gaan, maar bv eerst proberen met rijst en kip. Dit alleen als haar eetlust ok is en ze niet uitgedroogd of echt ziek is. Bloed in de ontlasting kan ook komen door persen, wat ze ook weleens doen bij diarree. En als je het zelf niet vertrouwt, zou ik altijd naar de da gaan! Jij kent je hond het beste
We hebben het inderdaad nog een paar dagen aangekeken omdat de dierenarts dan toch van die vervelende onderzoeken gaat doen. Ik heb haar goed in de gaten gehouden en ze is niet anders dan anders qua gedrag. Ook was ze niet uitgedroogd of iets dergelijks want ze had elke dag haar drinkbakje zoals altijd leeg.
We hebben haar een paar dagen rijst met kip gegeven en ze heeft geen diarree meer. We hebben haar pas nog ontwormd. We laten haar ook al 13 jaar op dezelfde plek uit. Maar gelukkig gaat het nu weer beter
We gaven trouwens nat voer van pedigree, misschien dat dit te veel van het goede was? Voorlopig geven we dat in ieder geval niet meer of anders in mindere mate.