welk grit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

welk grit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:36

Ik gebruik momenteel Cat's Best Eco Plus.
Ben er redelijk tevreden over wb de volgende punten:
het stuift niet
maakt mooie klonten van plasjes
is vrij licht -> wel zo fijn aangezien ik een krakkemikkige rug heb en met een vuilniszak een trap af moet voor het de container in kan
fijne prijs (€22,99 voor 40l waar ik ong 2,5 maand mee doe)

Ik vind het echter 2 nadelen hebben die mij hebben doen besluiten om eens verder te kijken:
het stinkt erg snel
het loopt verschrikkelijk uit

Ik schep de bakken dagelijks uit en ga dan ook met stoffer en blik (beiden met steel) even rondom de kattenbakken, maar ik vind de korrels geregeld tot in m'n bed. :+
De gehele verschoning vind 1x per week plaats, zo'n 10 minuten per bak ben ik dan bezig (leeggieten, uitsoppen, afdrogen en vullen)

Nu is m'n vraag of iemand een vergelijkbare korrel weet die niet stinkt, niet zoveel uitloopt, klontvormend is en liefst van licht materiaal.
Bij voorkeur in dezelfde prijsklasse, maar iets duurder mag ook.

Ben zelf al een beetje aan het rondkijken geweest en zag golden pine, Tigerino ecoverde, Porta pine en Applaws nature's calling, allen gebaseerd op materiaal: hout dus wsl vrij licht.
De Applaws ligt wat boven het budget als ik zo naar de verpakking kijk, daar doe ik mss 2 weken mee.
Kan iemand me wat vertellen over bovenstaande merken?
Wat zijn jullie ervaringen ermee?

Emma_s_girl

Re: welk grit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:39

Ik vind Cat's Best Eco Plus juist niet snel stinken. Voorwaarde is wel dat je heel zorgvuldig schept zodat de klonters niet uit elkaar vallen. Toen ik op vakantie was en iemand anders de bakken deed stonk het inderdaad wel, maar toen vond ik ook allemaal losse stukjes die er niet meer in thuis hoorden.
Ik ben dus heel erg tevreden.