Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hannanas schreef:Prachtig hok!
Ben je niet bang voor tocht, kou en vorst aan de grond bij het nacht hok?
leuk gedaan
Delphi schreef:Hannanas schreef:Prachtig hok!
Ben je niet bang voor tocht, kou en vorst aan de grond bij het nacht hok?
Nee, voor tocht ben ik niet zo bang. Van binnenuit hebben we de kieren goed opgevuld en met flinke wind voel je geen tocht of luchtverplaatsing. Ook hebben we goed gekeken naar de plek waar we het hok wilde zetten, dat dat gunstig is ten opzichte van hoe de wind hier meestal staat.
Aan de kant van de ingang en de overkapping ga ik van de week een doorzichtig windscherm maken, dat ik aan de buitenkant van het verblijf tegen de gaas wil maken. Dit om, als de wind toch eens anders staat, het niet te veel inwaait en het niet inregent onder het afdak.
De reden dat we het hok niet direct op de grond hebben gezet is om het te beschermen tegen houtrot als het hard regent, al heb ik de onderkant ook goed behandelt met houtmenie.
Ook voor de kou ben ik niet zo bang. Franse hangoren kunnen erg goed tegen kou. Zij krijgen een enorm dikke vacht. Als het straks kouder wordt, komt er een dikkere laag stro in het hok.
En inmiddels heb ik er nog een houten krat ingezet vol met stro zodat ze daar ook altijd in kan kruipen.
Al heb ik ook iets gelezen over hennepvezelmatten. Wellicht is dit iets als bodembedekking met een laag stro er over (Stippel is enorm goed zindelijk).
Maar ik moet zeggen dat ik hier ook eerst bang voor was toen ik aan het nadenken was over hoe we het hok wilden maken. Maar twee goede bekenden van mij hebben hun franse hangoor ook zo zitten en dat gaat perfect.

. Inmiddels heb ik ook nog met een konijnenopvang contact die ook nog leuke rammen heeft, die een grote maat worden.
En een dikke pluim voor het mooie hok!