Sammy kon vooral veel niets schelen...hij was nergens bang van en keek nergens van op. Hij was lief voor iedereen, elke hond, maar ook elk ander dier. Hij lag graag tegen je aan en een staar competitie ging je van hem echt niet winnen! Als je een kussen voor je gezicht deed ging hij gewoon twee passen opzij om je vragend aan te kijken of hij op de bank mocht komen.
Sammy hield van het strand en het water en ging als hij net in het water stond het liefst liggen in zee om vervolgens over het strand te sprinten.

Hij hield van de sneeuw, ja hij was echt dol op sneeuw! Hij maakte er gekke sprongen doorheen met het gevolg dat hij als een grote sneeuwbal (omdat de sneeuw aan zijn vacht bleef plakken) weer het huis in kwam en we hem eerst weer in bad konden stoppen.

Sammy was zo makkelijk om mee te nemen. Hij was welkom bij iedereen die we kende en hij kon overal logeren omdat hij zo rustig en lief is.
Sammy je twee beste vriendjes zullen je ook heel erg missen

2 jaar terug was ik verdwaald met hem in het bos. Ik merkte aan hem dat hij niet meer kon en zo heb ik hem 3 uur opgetild om uiteindelijk weer de weg terug te vinden.
Sammy ik mis je zoals ik je altijd missen zou
Wij willen wel, maar het is je lichaam die niet meer wou
Sammy ik weet dat het nu goed voor jou is
maar jeetje sam, wat een gemis