Vogeltje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Vogeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:59

Dit is een nogal kansloos topic ben ik bang.. normaal zucht ik altijd even bij de gevonden-vogel topics... Maar als je dan zelf zo'n zielig hoopje midden op een fietspad tussen 2 drukke wegen in vind, neem je hem toch maar mee.. tenminste ik dus wel :=

Maargoed, ik zit nu dus hier met een vogeltje, geen idee watvoor soort het is, wat hij moet hebben en wat ik ermee/ervoor kan doen?
Ik vind het nogal dom van mezelf, maar ik wist even niks beter te bedenken dan meenemen..
Dit is het vogeltje:
Afbeelding

Iemand enig idee wat ik ermee kan? Ik denk niet dat de dierenambulance hier voor komt? Zeker op dit tijdstip...
Jullie zouden mij (het vogeltje) er erg mee helpen! :)

Urion

Re: Vogeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:00

Hmm kun je misschien googlen op gewone vogel centrums? Misschien staat daar op de sites info om in ieder geval vanavond even door te komen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:00

Dierenambulance komt er wel voor :) En anders zelf even naar een vogelopvang bellen. Wij hadden paar jaar terug 2 mussen die uit hun nest gevallen waren (eruit geduwd door broers/zussen per ongeluk) wij konden 's avonds nog gelijk terecht ;)

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:02

Dierenambulance kwam hier wel voor bij ons (ook rond dit tijdstip) :) Je kan het in elk geval proberen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 16:03

Dan zal ik dat eens even proberen, dat gaat per regio toch? Even het nummer zoeken..

Hopelijk komen ze hem halen, want mijn moeder wil hem niet weg brengen :=

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:04

melody7 schreef:
Dan zal ik dat eens even proberen, dat gaat per regio toch? Even het nummer zoeken..

Hopelijk komen ze hem halen, want mijn moeder wil hem niet weg brengen :=

Gewoon even uitleggen, zo'n vogeltje heeft ook wel "spoed" vaak omdat ze zich niet alleen kunnen redden en mensen vaak geen verstand hebben van jonge vogeltjes ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 16:07

:oo Ik ging net de telefoon halen en toen kreeg hij ineens stuiptrekkingen, viel op zijn rug kreeg er nog een paar en nu is hij dood...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:36

Dan kan het zijn sat er wat mis mee was en hij uit het nest gestoten was . of hij was op zijn hoofd/rug gevallen etc.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 16:37

Er was sowieso iets mis mee :j Anders ligt het niet doodstil op een fietspad.. Maarja, zo is het beter dan ligt hij tenminste niet ergens eerst nog een tijd ziek te liggen, nu is het gewoon klaar :)