'gevaarlijke dieren' natuurgebied ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

'gevaarlijke dieren' natuurgebied ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:51

ik heb geen flauw idee of het hier goed staat, zoniet kan het verplaatst worden, en betere titel wist ik ook niet :+

maar nu komt het, ik was laatst te fietsen met mn neef.
hier in de buurt is een natuurgebied met wilde paarden en wilde koeien.
voor je het gebied in gaat moet je door zon poortje, en daar naast stond een bordje met de regels, een van die regels was; minimaal 25 meter afstand houden van de dieren.

nou kwamen wij alleen schapen tegen, waar ik niet bang voor ben, maar in de verte zag ik wel een paar koeien, en ik geloofde ook een stier.

nu mijn vraag:
Als een stier wil, pakt ie je toch zo ? ook al sta je er 50 meter van af ? geld ook voor paarden als die willen ?!

Mizora

Re: 'gevaarlijke dieren' natuurgebied ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:25

Als ze niet aangehaald of gevoerd worden, worden ze niet tam. Dan hebben ze, mits niet geprovoceerd, over algemeen niet de neiging aan te vallen. Ze kiezen de rassen van runderen uit op het kunnen gebruiken voor een (recreatie) natuurgebied, dus rassen die niet agressief zijn (dat is er dus ook mis gegaan met het Heck-rund, daar hebben ze spaanse en franse vechtstieren ingezet. Hierdoor worden deze zelden in natuurgebieden gebruikt in Nederland). Paarden hebben sowieso niet zo de neiging aan te vallen. Enkel als je te dicht bij de veulens komt over het algemeen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:04

Hier in de omgeving staan de dikbil stieren gewoon achter prikkeldraad (dus niet eens schrikdraad) nooit problemen mee ook niet richting mijn honden, richting kinderen of richting mensen die ze zo nodig toch weer moeten voeren.

Oftewel niet alle stieren zijn zomaar gevaarlijk. Scheelt denk ik ook nog of ze 24/7 over een lange dijk lopen of 24/7 in een stal van 4 bij 5 (ofzo) staan ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:06

Verkijk je nooit op een stier en blijf er gewoon uit de buurt. Want in een splitsecond kan hij ineens aanleiding zien om je te grazen te nemen en heb je grote kans dat je het niet overleeft.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 17:11

@anne, was ook niet van plan om ze te aaien ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:12

Anne_GTI schreef:
Verkijk je nooit op een stier en blijf er gewoon uit de buurt. Want in een splitsecond kan hij ineens aanleiding zien om je te grazen te nemen en heb je grote kans dat je het niet overleeft.

dat is niet alleen bij stieren zo vandaar dat er staat uit de buurt van dieren te blijven. Een ram die je te grazen wil nemen is ook niet fijn........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:17

Dat bordje stond ook in de opfok waar onze hengst toen stond. De kleine kinderen renden gewoon tussen de kudde door .... levensgevaarlijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:28

dierenfan schreef:
Anne_GTI schreef:

dat is niet alleen bij stieren zo vandaar dat er staat uit de buurt van dieren te blijven. Een ram die je te grazen wil nemen is ook niet fijn........

Zou toch eens een foto van mijn rammen moeten plaatsen voor je, imposante horens...