Sinds 4 weken ben ik verhuist van een boerderij naar een kleine woning met een kleine tuin.
Ik heb een Jack Russel teefje van 6 jaar oud die ik heb gekocht toen ze een paar weken oud was, ze werd als enige uit het nest verstoten en daarom moest ze met spoed weg. We hebben haar toen gekocht samen met een zusje van haar. Helaas ging dat niet goed en is haar zusje verkocht 4 jaar geleden.
Afijn, Moos (de hond dus) heeft dus de overige 4 jaar samen met onze Berner geleefd. De twee konden goed met elkaar, maar ze konden elkaar ook zeker missen.
Moos was altijd een binnenhond. Ze lag graag binnen voor de kachel te nietsen. Binnen deed ze dan ook echt helemaal NIKS.
Ze liep geen stap te hard en oh oh oh als ze toch 's nachts op deel moet, was ze niet vooruit te branden.
Kortom, ze vind het dus heerlijk nu ze hier bij ons woont. Ze is de hele dag binnen en ze word 4 keer per dag uitgelaten waarvan 3 keer 15 minuten en 1 keer gaat ze mee naast de fiets naar ons oude huis (7 km)
Moos is een hele brave hond. Ze is van het een op het andere moment zindelijk geworden sinds ze hier is. Echter, is er wel een probleem. Ze is niet zo lief buiten huis.
Ze is altijd heel waaks geweest en nu ik buiten met haar wandel, is het gewoon niet te doen als ze een andere hond ziet. Ze gaat ongelooflijk tekeer en ik moet haar dan vaak corrigeren. Sinds ik thuis ben van het buitenland en haar zelf uit laat, gaat het beter. Ze blaft...'binnenmonds' en gromt nog wel, maar het echte blaffen en de riem uit handen trekken heb ik er wel uit gekregen.
Ik heb veel gegoogeld naar oplossingen maar ben nog opzoek naar de gouden tip.
Ik kan helaas niet met haar op cursus.