Mensen met poedel/ labradoodle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Mensen met poedel/ labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 18:27

Zijn er boksers met een van deze honden en kunnen ze me er wat meer over vertellen, hoe zijn ze etc etc. op dit moment heb ik een heel erg leuk middel groot hondje, die helemaal fantastisch is maar ooit hoop ik toch wel een tweede hond te nemen (als er een huis met een tuin is enzo) en stiekem ben ik toch wel heel erg gek op poedels en labradoodles vind ik ook een leuk.

Dus kom maar op met de leuke verhalen en foto's! En wat is nou qua karakter het grootste verschil tussen een poedel en een labradoodle

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:32

Heb ze zelf niet (heb geen hond), maar familie van mij hebben een labradoodle. Dit omdat er 2 gezinsleden heel erg allergisch zijn. Met deze hond hebben ze er geen last meer van. Ik laat hem weleens uit in de vakantie en vind het een erg lief dier. Echt veel over zijn karakter oid kan ik je dus niet vertellen omdat het karakter per hond verschilt. Van poedels hou ik absoluut niet := Kan niet zo goed uitleggen waarom niet, heb er niet zoveel mee..
Alleen echte labradoodles (Dus degene voor allergische mensen) zijn er geloof ik weinig, al worden ze wel zo aangeboden :)

_Micha_

Re: Mensen met poedel/ labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 18:35

Ja dat over de echte labradoodles had ik ook al door, dat maakt mij verder niets uit (ofja ik wil dan natuurlijk wel een echte labradoodle) ik zou ze alleen niet nemen vanwege een allergie.
Is dat een grote of meer een kleinere?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:36

Ik ken er een paar en de karakters vind ik niet erg geweldig (erg op zichzelf, niet knuffelig en terughoudend). Behoorlijk groot deel van de honden die ik ken (labradoodles en goldendoodles) hebben ook (behoorlijk grote) gezondheidsproblemen door het doorfokken of lukraak fokken. Heel erg oppassen dus hier mee!!!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:38

ik heb zelf 2 poedels middelslag abrikoos
dit zijn vader en zoon
ze zijn heel leer gierig en heel er knuffelig

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:58

Ik vind hem geen reus, maar hij is zeker niet klein. Gewoon een middel grote hond zegmaar (beetje de grote van een labrador of een golden zegmaar). Hij speelt ook gewoon graag met je :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:00

Ik volg ook even.

Zijn er ook goede bekende fokkers?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 19:19

dierenfan ik neem aan dat je het hier over een labradoodle hebt en niet over de gewone poedel?

Moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uit zou gaan naar een poedel maar daar ken ik ze eigenlijk nog niet goed genoeg voor.

Inderdaad Nivada daar ben ik ook benieuwd naar, en zijn er bijvoorbeeld ook ras dagen of shows oid?

Nagano, hoe zijn ze verder, zijn ze juist een wat makkelijkere hond (dat heb ik nu gelezen maar ik weet niet of dat klopt) en komt het jachtinstinct erg naar boven?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:21

ik heb er 6 lopen
1 toy poedel rood
1 dwergpoedel zwart
1 middenslag poedel zwart
2 koningspoedel wit.

wat wil je erover weten ???

Ze zijn niet de makkelijkste halen bloed onder je nagels vandaan soms en zorg ervoor dat je je niet laat overnemen door hun slim heid.

heb je eenmaal hun respect dat gaan ze voor je door het vuur.
je kan er werkelijk alles mee
bij mij zijn het huishonden, agility honden, flyball honden, speurhonden en rennen mee langs de fiets.

kleur zegt niets en ook de grootte zegt niets.
het is puur je opvoeding

edit: ohja geen van alle is een stamboom hond dit ivm ziektes.
de koningspoedels hebben 2 procent in de voorouders een dobbermann voor de heupen en sterke botten
de andere komen allemaal vanaf duitsland bij 1 fokker, maar die is nu gestopt.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:26

Hamsterfan :D
Maar inderdaad ik had het over de labradoodle :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:29

Hier in de buurt een labradoodle. Liefste en makkelijkste hond die ik ooit gezien heb. Alleen wel fors zeg! Volgens mij nog wel flinker dan een standaard lab.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:30

Heb een keer een Labradoodle gezien, F1 kruising, was nu niet de slimste.
Laatst een Goldendoodle gezien, leuk dier, maar wel een beetje lomp en drammerig.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:31

Iris82 schreef:
Hier in de buurt een labradoodle. Liefste en makkelijkste hond die ik ooit gezien heb. Alleen wel fors zeg! Volgens mij nog wel flinker dan een standaard lab.

veel mensen vinden een normaal postuur de dun of mager en dus worden 99% van de honden extreem dik.
die van mij zijn behoorlijk dun, maar dat is prima voor een poedel je voelt de ribben maar ziet ze niet.
hoevaak ik niet te horen heb gekregen joh je moet ze eten geven ze zijn broodmager :Y)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:33

Ik ken ook een labradoodle, is een hulphond :D maar wel een met karakter :oo hij is een beetje een boef maar wel lief. Over het aaien kan ik niets zeggen want ik moet hem negeren. Wel heeft hij veel beweging nodig! Goed waaks!
Deze hond is best groot.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:36

bij mijn zijn er 4 heel lief laten zich door alles en iedereen aaien maar 2 zijn meer van achter je benen schuilen.
karakter is heel leuk !
ze zijn soms verdomd moeilijk, heel slim leren dingen dan ook heel snel aan
hebben veel aandacht nodig, net als een kind zeg ik altijd
moeten elke 4 weken naar de trimster (doe het dan zelf) en dus ook douche
mijn poedels hebben allemaal kuif, lange oren en pluim staart met geschoren neus en voetjes.
de rest is nu lekker kaal en de winter fluffy.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:37

Lijkt het uiterlijk of het karakter je leuk?

Wij hebben een Barbet, voorouder van de poodles en doodles, erg leuk, vriendelijk, leergierig en aanhankelijk ras met weinig gezondheidsproblemen.
Misschien dat ras eens bekijken?

Een échte labradoodle is moeilijk te vinden, duur en geen officieel ras. Helaas geldt ook in deze niet dat kruising gezonder betekent...
Dus érg goed opletten

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:40

Labradoodle raad ik sterk af.. voor een allergie kun je ook een poedel nemen, dat is ook een anti-allergie hond. Het gedrag van een doodle is vaak niet leuk, je hebt er natuurlijk lieve tussen zitten maar meestal hebben ze geen fijn karakter. Daarbij heeft een doodle een k*t vacht.. deze zou je regelematig moeten borstelen. Een poedel kan eens in dr zoveel tijd in een leuk model geknipt/geschoren worden en je hebt er weinig om kijken meer naar.
En wat ik echt erg vind aan doodles, het is een kruising waar je veel te veel voor betaald.

Wij zelf hebben 3 poedels en mijn moeder is hondentrimster met veel poedels in de salon en het zijn echt lieve dieren. Zoals hier boven al werd gezegd, als je eenmaal hun vertrouwen hebt, gaan ze voor je door het vuur.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:42

Ik zou ook eerder gaan voor een poedel dan een doodle.

En wat het trimmen betreft, niemand houdt je tegen om ook een doodle te kortwieken....

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:46

Wij hebben een maltipoo (maltezer x poedel) genaamd Sjors.

Afbeelding

Sjors (5 jr) is een (net als zijn baas) hyper actieve adhd'er die het liefst de hele dag rond rent en met de bal speelt. Dat beest is echt letterlijk niet moe te krijgen (als ik alleen met hem thuis ben dan is hij wel rustiger en slaapt hij gewoon in zijn mand). Voor de rest is hij super aanhankelijk, vrolijk, dol op mensen en knuffelen en ligt het liefste op mijn vriend als hij op de bank zit. Sjors is ook redelijk waaks, hij blaft als er iemand het erf op komt. Voor de rest is hij heel eigenwijs en best wel slim. Een goede opvoeding is dus ook zeker wel nodig.

Hij verhaard niet (anti-allergie hondje!) en dat betekend dus dat hij om de zoveel tijd naar de trimsalon moet. Doordat hij dit van puppy af aan al heeft moeten doen is hij hier super braaf en zijn ze daar ook dol op hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:50

Elise_0o schreef:
Wij hebben een maltipoo (maltezer x poedel) genaamd Sjors.

Ik moet wel lachen om je bericht, roep je dat hij ADHD heeft en plaatst vervolgens alleen foto's dat hij ligt te ronken :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:52

dit zijn mijn poedels
(waren hoog nodig toe aan een knipbeurt zijn daarom niet op hun mooist)

Afbeelding
Afbeelding

die witte links is gekocht als poedel, je ziet t al is geen poedel

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:56

ook wij hebben een labradoodle en kan je vertellen dat het een fijne, eerlijke ,ondeugde lieve hond is . verharen doet hij niet , wel heb je wat meer zand in huis als z,n vacht lang is . scheren doe ik zelf . dat gaat prima.
als gezinshond is het een fijne hond, die voor alle gezinleden prima te handteren is .
ook gaat doedel elke dag mee naar het paard en is goed bevriend met ons trekpaard.
als ik aan het lessen ben ligt doedel buiten de bak te wachten en komt pas als ik hem roep.ook kan doedel tegen lara opspringen op comando.
doedel is wel groot en weegt zo,n 30 kilo.
kortom een fijne hond die ik niet meer kan missen .ik heb doedel gekregen en ben erg blij dat hij op m,n pad is gekomen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 19:56

Nee ik bedoelde echt dierenfan :D die had het over de terughoudendheid!

Ik hou van honden die karakter hebben en er niet zo standaard uit zien. Zonder iemand te beledigen maar een labrador of een golden retriever vind ik echt niets. Zowel qua uiterlijk als qua karakter. Ik ben gewend om Briards (franse herders) te hebben en op moment dus een vuilnisbak uit griekenland die ook zeker karakter heeft.

Ik hou er van om met honden te kunnen trainen ik zoek dus niet ontzettend eigenwijze hond die je bijna niets kunt leren.

Komen er dan zo veel ziektes voor bij de stamboomhonden kani_ejj? En wat dan zoal?

Ken zelf ook een hulphond labradoodle en een 'gewone' de hulphond is echt erg leuk en ook een stuk ranker gebouwd dan de ander.

Moet zeggen zoals ik al zei mijn voorkeur zou ook eerder een poedel zijn, toch omdat ik de doodle ook wel een soort van hype vindt. En ook omdat het dus niet erkend is. Vind zelf een gekortwiekte doodle veel mooier dan een met lang haar.

Heeft iemand toevallig foto's van een poedel die niet helemaal in model geknipt is? Dat zie ik persoonlijk niet zo zitten, maar kort geknipt vind ik wel mooi.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:58

Wij hebben een poedel (hadden er twee) en een labradoodle. Fantastische honden :) Heel lief, vrolijk, vriendelijk, baasgericht maar wel pittig. Gemakkelijk met andere (huis)dieren. De labdradoodle is wat steviger en lomper, meer een tank ;) Onze koningspoedels zijn elegante, fiere honden :) Onze poedels waren ook meer mietjes, liggen doodgraag op schoot, houden niet van regen of plassen enz. Onze labradoodle heeft wat meer de labradorkant :)) Ze zwemmen allebei wel graag en goed!

Wat wil je verder nog weten?

Onze honden! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:58

Wij hebben een ongetrimde poedel! :D

Meest recent:
http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2014/ ... 7aoe1a.jpg

Toen was ze 1:
Afbeelding

Super leuk, waaks, lief, braaf, hyper actief, kan goed met kinderen en andere dieren, ideaal om overal mee naar toe te nemen en ik vind ze ongetrimd (wordt wel geborsteld) nog leuk om te zien ook!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt