Al enige tijd ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een puppy, momenteel ben ik nog bezig met een opleiding maar vanaf januari kan ik me volledig richten op een pup. Ik werk inmiddels al bijna 4 jaar in een dierenwinkel met dierenartspraktijk en heb dus de nodige verstand van alles wat er bij komt kijken.
Ik heb zelf drie oppas husky's waarmee ik ook de sledesport beoefen, ben helemaal verkocht aan dit soort rassen.
Heb inmiddels al aardig wat voor bij zien komen van de tamaskan tot de tsjechische wolfhond, maar gister kwam ik tijdens het zoeken op internet, bij een advertentie op marktplaats van wolf hybride pups. Heb totaal geen ervaring met dit ras, maar het stukje tekst wat er bij stond sprak me ontzettend aan (en de foto's natuurlijk
)Wolf hybrides zijn vrije onbezorgde honden met een groot inlevingsvermogen en natuurlijke nieuwsschierigheid . Ze zijn ontzettend sociaal, vriendelijk en outgoing .
Het zijn van nature stabiele en vrolijke honden. Dominantie of vechten zit niet in hun aard. Echte waakhonden zijn het daarom ook niet. Al hoewel ze wel afschrikken zijn t geen geschikte terrein bewakers. desondanks beschermen ze hun baas/roedel wel.
De AWH is vooral een vriend voor t leven. Hij werkt graag met de baas maar niet voor de baas. Hij is niet slaafs zoals een herder. Commando's schreeuwen werkt bij de AWH ook eerder averechts en zal hem dood ongelukkig maken . Zijn gevoelige karakter maakt hem uitermate geschikt voor sporten als agility speuren en andere samen werk sporten. Hij is een teamplayer bij uitstek en zal zn baas ook zien als part of the pack en zichzelf als gezinslid. Hij ontwikkelt een band met zn gezin die elke bewoording te boven gaat. Een vriendschap dieper dan je ooit gevoelt heb.. de onbezorgde vrijheid ongedwongen liefde en de misterieuze looks van de wolf met de veiligheid en betrouwbaarheid van de huishond. .
Zoals ik al zei ben ik me nog heel erg aan het verdiepen in alles, dit word mijn eerste hond die ik van pup zal opvoeden. Laat me daarom ook goed informeren! Ik ben opzoek naar een vriend voor het leven, die heerlijk met mij mee mag naar de paarden en wie weet ook ooit mee zal doen met de sledesport. Woon in een rijtjeshuis met drie katten en een bos als achtertuin

Ik graag jullie ervaring met dit ras, en natuurlijk ook andere rassen!
voor ons een schat met een gebruiksaanwijzing, voor vreemden of vreemde situaties een redelijk drama. Hond wilde eigenlijk altijd ergens onderliggen. Een goede jachtdrift, heel roedelvast daardoor niet geschikt voor andere honden los, die werden gegrepen bij voorkeur tot de dood. Mensen die de roedel in wilden komen moesten zich er echt invechten en werden nooit 100 % geaccepteerd.