Arme pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Arme pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:37

Hallo bokkers,
Vandaag werd mij een Joe, een duitse staander aangeboden door de zus van de eigenaar.
Ik heb hem al een paar keer bij mij gehad voor een paar dagen en telkens vond ik het al wat vreemd dat de hond helemaal niet blij was van naar huis te gaan. Ik moest hem de laatste keer door de gang naar zijn huis slepen. Nu hoor ik dat hij weg moet van zijn zus omdat hij er op slaat. Als kleine pup vond ik dat hij er heel brutaal mee om ging en heb ik dit ook gezegd.
Ik vind het heel sneu voor de hond, want het is zo een lief, slim en aanhankelijk dier, maar ik kan met mijn 2 huidige honden echt geen extra hond erbij nemen. Dan zou ik ze niet meer zo makkelijk overal naartoe kunnen nemen. Nu zou ik hem een paar dagen kunnen houden, maar meer kan ik ook niet doen. Hij moet echt weg bij zijn huidige eigenaar voor zijn eigen veiligheid, maar hij kan nergens anders terecht.
Is er een bokker die iets voor hem zou kunnen betekenen ? Advies war hij eventueel heen zou kunnen ? Het is reutje van 6-8 maand met papieren. Wel heeft hij heel veel energie en heeft hij dus een sportief baasje nodig. Hij kan loslopen ,maar kent wel nog niet echt de commando's om aan de voet te komen.
Hij kan alleen blijven, maar niet te lang. Zijn baasje liet hem soms een hele week alleen thuis zonder andere dieren of uitzicht op iets en toen ging die wel slopen (wat de mijne in die omstandigheden ook wel zouden doen).
Hopelijk is er hier iemand die hem wilt helpen.

Meet Joe (de rechtse)
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Arme pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:40

Dit hoort op Boktmarkt thuis. Ik Tem wel even.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:41

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:43

Bah wat een naar begin heeft die pup gehad zeg!

Helaas kan hij hier ook niet terecht hebben er al twee. Maar je zou eens contact op kunnen nemen met Stichting Zorahoeve http://www.zorahoeve.nl

hopelijk vind hij een leuk baasje!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:45

Misschien zou je contact op kunnen nemen met de fokker, of anders de rasvereniging? Veel fokkers zullen een hond die bij hun vandaan komt terug nemen of er een plekje voor zoeken, en anders heeft de rasvereniging vast wel adressen of contacten waar je wat aan hebt.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:47

Als ik jou was zou ik eens kijken of hij bij een jager terecht kan! Daar is hij uitermate geschikt voor, en die weten ook helemaal hoe ze met het ras om moeten gaan. Ook de hond doet iets waarvoor hij oorspronkelijk bedoeld is. Ik ken een heleboel mensen in de jachthondensport met een Duitse staander. Je kan altijd de rasvereniging benaderen en anders als je googled op jachthonden te koop kom je op een website waar je denk ik zeer zeker een goeie baas voor hem vind :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:57

TeSzZz: naar wat ik weet komt hij van een fokker uit bretagne, dat wordt dus al snel bijna 2000km om op en af te rijden.

ingebOrg: Ik ben helemaal niet thuis in die wereld en ken er dus ook niemand van, maar als ik niemand vind zal ik daar eens kijken. Bedankt voor het advies.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:43

ingeb0rg schreef:
Als ik jou was zou ik eens kijken of hij bij een jager terecht kan! Daar is hij uitermate geschikt voor

Goh, ken je deze individuele hond persoonlijk?

Ik pretendeer geen specifieke kennis van duitse staanders te hebben, maar voor zover ik werkhonden ken is het behoren tot een bepaald ras bepaald geen garantie is dat een individuele hond "uitermate geschikt is" voor het werk waar dat betreffende ras (ooit) voor gefokt is.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:59

Hij heeft 2x bij mij gelogeerd. Deze honden worden dacht ik wel op jonge leeftijd al voor de jacht getraind en dit is hier dus niet het geval + dat hij nog steeds een portie opvoeding ontbreekt. Ken weinig jagers die hieraan willen beginnen. De keren dat hij bij me kwam was hij een echte tornado, maar hij had dan ook telkens 1 volledige week helemaal alleen gezeten en kwam er enkel iemand voor hem eten te geven en een kleine wandeling te maken. Vanaf dag 2 was ie dan al een stuk rustiger en lag hij gemakkelijk met met mijn andere 2 honden te slapen. Ik heb daarna aangegeven dat ik hem niet meer wou als logee, want ik hecht er mij te veel aan en het brak steeds mijn hart om hem weer te moeten afgeven aan zijn eigenaar terwijl de hond kennelijk liet merken dat hij liever bij me bleef. Zijn eigenaar kan met hem niet omgaan en is momenteel volledig aan het ontsporen wat hij uitwerkt op hem. Feesten is zijn appartement met luide muziek terwijl hij nog maar net zijn pup had. Steeds het nachtleven induiken en zijn hond aan zijn lot over laten. Zijn hond aftuigen als die iets verkeerd doet.
Deze hond heeft structuur nodig en een baasje die tijd voor hem vrijmaakt. Typisch voorbeeld van een impulsieve aankoop. Hij dacht hij door het aanschaffen van een hond weer structuur in zijn leven ging krijgen wat volledig uit de hand is gelopen en waar de hond nu de dupe van is |o

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:06

Wat een mooi dier! Het is dat het even niet gaat... Maar anders was welkom.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:12

Prachtige honden vind ik dit jammer dat hij niet krijgt wat hij verdiend zou bijna roepen breng maar

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:15

Ja dat zou ik ook bijna roepen. Ik vind het zulke leuke beestjes. En een hond zou hier prima passen. maar naast 4 paardjes aan huis en een fulltime baan blijft er weinig tijd over en is het nog een extra moeilijkheid om dan een dagje weg te gaan helaas.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:20

TS, je kent de hond, en de hond kent jouw omgeving en je eigen honden. Is het niet een idee om hem daar weg te halen en zelf rustig een plekje voor te zoeken?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:39

Voor een week zou dit wel kunnen, maar langer niet. Ik werk voltijds en voor mij is eigenlijk 2 echt de limiet. Met 2 honden kun je hier en daar wel nog terecht, maar met 3 ben je nergens meer welkom bijna en ook voor praktische reden is het de limiet. 3 honden in de auto... Wij moeten de auto nemen voor naar het bos te gaan alsook voor naar onze weide te gaan. Achterin onze camionette kunnen max 2 honden en dan moet mijn jack russel voorin laten, maar dat is voor de zetels geen pretje. Moest ik plaats genoeg hebben en paarden aan huis dan zou hij hier meer als welkom zijn, maar momenteel gaat dat dus echt niet. Ik zit ook in een huurwoning en ze deden al moeilijk voor 1 hond, laat staan voor 3... Ook de financiele kant... ik lever nu al heel veel in voor mijn dieren en dat is meteen weer 50-80 euro per maand bij aan voeding zonder DA kosten en latere castratie. Voor deze redenen allemaal heb ik besloten dat 2 honden echt de limiet zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:43

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:47

Ik zou eventueel kunnen vragen of hij bij kennissen terecht kan? Hij heeft een aantal jachthonden, en jaagt ook met ze.
Maar dan zou hij wel in een kennel komen. En ik weet niet of dat heel erg fijn voor hem is aangezien zn achtergrond

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:52

Ik zou hem liefst van al niet in een kennel willen omdat hij echt heel erg aanhankelijk is. Hier sliep hij vanaf dag 3 in mijn armen met zijn neus tegen mijn hals. Die genoot echt zo veel van de aandacht.

Magda ik zal eens kijken op de jachthonden verenigingen. Misschien dat daar wel iemand plek heeft voor hem.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:29

Op FB heb je jachthonden groepen ook verkoop ect.
Stuur een mail na de beheerder met dit verhaal en wie weet....

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:30

Nee ik ken de hond niet persoonlijk, maar ik ken wel mensen die ervaring hebben met dit ras. Zelf ben ik into de labradors en jaag hier ook mee. Er zijn zeer zeker mensen die hier het geduld voor hebben om iets op te bouwen die ken ik ook. En wat er van nature inzit kan er altijd uitgehaald worden. En natuurlijk zijn er altijd per ras werkhonden die niet geschikt zijn. Wij hebben ook een schotschuwe labrador gehad zonder aantoonbare reden. Kwam echt uit pure werklijnen.

Waar het mij meer om gaat is dat de meeste mensen die jachthondensport beoefenen met dit ras de hond snapt. Waarom hij zijn neus gebruikt en de signalen beter herkent die de hond laat zien. Het was niet dat ik mijn mening door wil drukken aan TS maar ik dacht puur aan het geluk van de hond. En wellicht een beetje als tip. :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:48

Het aanbieden van dieren hoort thuis op de Bokt Markt, vandaar hier een slotje.