Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lara_Silver schreef:Deze laatste reactie is natuurlijk onzin! Dit is nou niet de kant en klare Google vraag! Je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je wil ts. Hangt af van het soort voer, binnen of buiten kat en daarmee dus direct de hoeveelheid inentingen, ontvlooiings- en ontwormingsmiddel. Ik denk dat ik, als ik even heel grof reken minimaal aan de 850 euro zit, als het al niet meer is. (Voor twee katten gerekend) Koop je dan ook nog beter (graanvrij) voer dan nog duurder. Goed topic, ik ga dit nog eens tot in het detail uitrekenen!
lieveli schreef:Lara_Silver schreef:Deze laatste reactie is natuurlijk onzin! Dit is nou niet de kant en klare Google vraag! Je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je wil ts. Hangt af van het soort voer, binnen of buiten kat en daarmee dus direct de hoeveelheid inentingen, ontvlooiings- en ontwormingsmiddel. Ik denk dat ik, als ik even heel grof reken minimaal aan de 850 euro zit, als het al niet meer is. (Voor twee katten gerekend) Koop je dan ook nog beter (graanvrij) voer dan nog duurder. Goed topic, ik ga dit nog eens tot in het detail uitrekenen!
Voordat je gaat mauwen kun je natuurlijk gewoon ook even de link bekijken aangezien voer niet staat meegerekend in het overzicht. Dit kun je dan zelf uitrekenen op het moment dat je voer kiest. Lijkt me logisch.

) mandjes, waterfonteintje, speeltjes enz, dan zit je al gauw rond de 200 euro
en dus is dit duurdere merk op jaar basis dus echt goedkoper dan al die goedkope supermarkt merken
de aanschaf van zo'n grote zak is alleen even iets pijnlijker voor je portemonnee hahaEleionomae schreef:Brokken ca 80,- pjaar (royal canin in groot verpakking)
Ontwormen/ontvlooien ca 30,- pjaar
Lekkere hapjes/speeltjes ca 30,- pjaar
Grit 6 liter voor 3,89, ca 55,- pjaar
Dus zo'n beetje 200,- pjaar en dan ben ik nog vrij ruim geweest. We kopen altijd grote 10 of 12 kg zakken voer en verpakken die kleiner vacuüm zodat we het voer ook gewoon lang vers kunnen houden, maar dat scheelt op jaar basis zo vreselijk veel geld. Poes eet nu gemiddeld voor ongeveer 20ct per dagen dus is dit duurdere merk op jaar basis dus echt goedkoper dan al die goedkope supermarkt merken
de aanschaf van zo'n grote zak is alleen even iets pijnlijker voor je portemonnee haha
Verder enten we haar momenteel niet in omdat ze toch nooit buiten komt. We hebben haar nu 2,5 jaar maar ze heeft gelukkig nog nooit wat gehad waardoor we naar de dierenarts moeten, maar we hebben een spaarpotje voor onvoorziene uitgaves zoals de DA.
Lara_Silver schreef:Eleionomae schreef:Brokken ca 80,- pjaar (royal canin in groot verpakking)
Dus zo'n beetje 200,- pjaar en dan ben ik nog vrij ruim geweest. We kopen altijd grote 10 of 12 kg zakken voer en verpakken die kleiner vacuüm zodat we het voer ook gewoon lang vers kunnen houden, maar dat scheelt op jaar basis zo vreselijk veel geld. Poes eet nu gemiddeld voor ongeveer 20ct per dagen dus is dit duurdere merk op jaar basis dus echt goedkoper dan al die goedkope supermarkt merken
de aanschaf van zo'n grote zak is alleen even iets pijnlijker voor je portemonnee haha
Verder enten we haar momenteel niet in omdat ze toch nooit buiten komt. We hebben haar nu 2,5 jaar maar ze heeft gelukkig nog nooit wat gehad waardoor we naar de dierenarts moeten, maar we hebben een spaarpotje voor onvoorziene uitgaves zoals de DA.
Krijgen jullie katten onbeperkt brokjes of gewoon een aangemeten hoeveelheid per dag? Ik kan er alleen maar van dromen dat ze me voor 80 per jaar aan brokjes weg vreten.
Lara_Silver schreef:Eleionomae schreef:Brokken ca 80,- pjaar (royal canin in groot verpakking)
Krijgen jullie katten onbeperkt brokjes of gewoon een aangemeten hoeveelheid per dag? Ik kan er alleen maar van dromen dat ze me voor 80 per jaar aan brokjes weg vreten.
Eleionomae schreef:40 Tot 50 gram per dag. T is n binnen kat. Aardslui en aan de dikke kant haha. 55 gram was de hoeveelheid die op t pak staat, maar ik voer dus zelfs minder. Als ze echt honger heeft geeft ze dat ook wel aan. We vergeten soms wel es te voeren (omdat t bakje bv Nog niet leeg was op de voertijd) en dan komt ze gewoon bij mn vriend jammeren om eten. Het ze ook een apart mauwtje voor
Annemiek80 schreef:120 heb ik ruim gerekend, zal eerder rond de 100 liggen. Ik voer Porta 21 grainfree, en doe zo'n 5 maanden met een zak van 10 kg, wat neerkomt op 60-65 gr per dag.
Nee mijn kat krijgt niet onbeperkt, een aantal keer geprobeerd (en ook maandenlang, maar als ze in 3 maanden 2 kg is aangekomen terwijl haar ideaal gewicht onder de 4 kg ligt is de maat vol, dan is het niet meer gezond... ze heeft dus geen rem).
Voeradvies ligt hoger trouwens voor haar gewicht, rond de 90-100 gr maar dat is echt teveel, dan komt ze aan, ik voer op het oog