Hoe in losloopgebied?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hoe in losloopgebied?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 14:46

Mijn hond loopt graag los en vind het heerlijk om met andere honden te rennen. Maar stoeien houdt ze niet van. Ze ligt gelijk (al dan niet piepend) op haar rug.
Ik ben nu een paar x met haar in een losloopgebied geweest, en steeds waren er van die los geslagen projectielen die er gelijk bovenop duiken.
Nu kan ik haar aan de riem houden tot ik een clubje geschikte honden vind waar ze mee kan racen, maar dat verandert niets aan de ongeleide projectielen natuurlijk.
Hoe ga ik dit nu eens handig doen? Ik ga voor haar naar zo'n gebied, maar dan moet het wel leuk zijn natuurlijk

Naskapower

Re: Hoe in losloopgebied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:48

op een tijdstip dat het rustig is?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:49

Niet echt ervaring als hondeneigenaar, maar als ik met mijn paard in het bos rijd en ik zie een hond aankomen die los loopt zet ik mijn paard stil. Die snapt dan meestal wel dat ik wil dat hij/zij de hond bij zich roept. Misschien dat je dit ook kunt doen? De hond naast je vragen te lopen als je een andere hond aan ziet komen en wachten tot de eigenaar jou ziet met de hond naast je, ik denk dat 8 op de 10 mensen wel snapt dat je geen zin hebt in hun hond die op de jouwe duikt.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:50

Mensen/ clubjes leren kennen waarvan je weet dat de hond rustig is en dan afspreken op een moment dat het rustig is ? Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar misschien is strand een idee ? Meestal zijn daar niet zo heel veel mensen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:51

In ieder geval niet op zondag gaan. Dan lopen er de meeste losgeslagen projectielen. Met die van mij kom ik niet meer in dat soort gebieden. Die laat ik o.a. om dit soort gedrag los op plaatsen waar het niet mag, anders kan ik binnenkort echt naar de dierenarts. Het laatste incident is de heup uit de kom geschoten door een lompe grote hond.

Met een groepje mensen afspreken die honden hebben die op dezelfde manier spelen als jouw hond werkt vaak het beste.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:52

Wat dobel zegt... wil wel eens helpen.
Of niet naar het losloopgebied.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 20:08

Dobel schreef:
Niet echt ervaring als hondeneigenaar, maar als ik met mijn paard in het bos rijd en ik zie een hond aankomen die los loopt zet ik mijn paard stil. Die snapt dan meestal wel dat ik wil dat hij/zij de hond bij zich roept. Misschien dat je dit ook kunt doen? De hond naast je vragen te lopen als je een andere hond aan ziet komen en wachten tot de eigenaar jou ziet met de hond naast je, ik denk dat 8 op de 10 mensen wel snapt dat je geen zin hebt in hun hond die op de jouwe duikt.

Helaas... Een losloopgebied staat tegenwoordig gelijk aan: het is een losloopgebied dus mijn hond mag doen wat ie wil.

De laatste x heeft ze superleuk gespeeld met een dalmatiër en een of ander klein keffertje ;). Op de weg terug komen we een redelijk jonge herder tegen die als een idioot aan kwam "speeluuuhhh!!!!", klapt er bovenop, de mijne krijsend op haar rug: eigenaar: hij doet niks hoor, hij is alleen wat ruig...
Euh ja, duh, dat was duidelijk.... Wil je hem nu van mijn hond afhalen?
En het was echt spelen hoor, maar op een manier waar die van mij dus niet van houdt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:00

De hondenettiquete heeft helaas 99% van alle hondeneigenaren nooit bereikt.........

Als men zich eraan zou houden zou er ook wat soepeler omgegaan kunnen worden met de aanlijnplicht...... en zou er meer noodzaak zijn om de hond correct op te voeden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:10

Het meest trieste hier vind ik dat dit dan nog allemaal hondenliefhebbers betreft ook ...
Kan ze dus geen bal schelen hoe jouw hondje zich voelt, als die van hen maar lol heeft :?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:30

Ik doe mijn hond altijd aan de lijn, meeste snappen dan wel dat die van hun ook aan de lijn moet. Een enkeling doet het niet, dan vraag ik dat gewoon.
Je krijgt toch altijd de reactie "Maar die van mij doet niksss..."
Waarop ik altijd reageer met "Die van mij wel."
En dat doet ze niet, maar ik wil gewoon geen prutsmuts met vervelende drukke honden. Gaat altijd wel goed eigenlijk.. Kleine moeite om ff aan te lijnen en 5 meter verder weer los te doen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:38

Ik herken het, maar als jouw hondje het echt niet wil, komt ze wel naar jou toe. En dan loop je zelf verder, of je loopt sowieso door als jij ziet dat het niet leuk is.
Het heeft echt niets met ongeleide projectielen te maken, maar met het feit dat jouw hondje erg onderdanig is. En nee, mijn eigen pup is ook de onderdanige in het spel, maar die laat ik, ze mag voor zichzelf leren opkomen. En vind ik het niet goed gaan, roep ik mijn hond en loop ik verder.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:46

Dat zijn altijd lastige dingen. Sws niet gaan tussen 9 en 10. 13 en 14 15 en 16. Dat zijn tijden dat niet honden mensen hun hond laten slingeren in het bos.

Ik loop ook altijd het rondje buitenom dus niet Door het gespuis. Dat kom ik altijd de mensen tegen die hun hond normaal onder apel hebben staan

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:53

Inderdaad tijden waarop het druk zou kunnen zijn vermijden.

Verder heb ik 2 kleine hondjes waarvan de 1 oud is en de ander teer gebouwd en nogal een macho, er kunnen dus absoluut geen beren van honden bovenop knallen. Als ik het niet vertrouw roep ik ze en dan komen ze bij me zitten . vaak taaien honden dan af , en ik stuur zelf de rest weg .