Goedemorgen, ik ben al een tijd niet meer actief op Bokt, maar opeens moest ik aan jullie denken. ik zal ons eerst even voorstellen. Mijn naam is Danielle en onze hond heet Zaruk, een 8 jarige Tsjechische herder.
Záruk is een super lieve hond, zowel met mensen als dieren, luistert goed, zal nooit weglopen en hij is nog erg fit en gezond. Zijn enige probleem is dat hij last heeft van verlatingsangst. Hier heeft hij altijd een beetje last van gehad, maar sinds mijn ouders vorig jaar uit elkaar zijn gegaan, is dit vele malen erger geworden. Mijn vader werkt meer dan fulltime en dit kan eigenlijk al niet als je een hond hebt (vind ik) maar zeker niet met zo'n hond. Nu is de situatie nu eenmaal niet anders (ik woon sinds kort samen, loop 4 dagen stage en de overige dagen werk ik, mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werkt ook 6 dagen), en gelukkig heeft mijn schoonzusje tijd om tussendemiddag met hem te wandelen.
Zoals wel duidelijk wordt, is dit verre van ideaal en zeker voor Zaruk is dit verschrikkelijk. We zijn bij kennissen geweest die zelf meerdere honden hebben, hier veel mee trainen en regelmatig andere honden opvangen. Helaas wilden zij wel helpen met hem trainen, maar hem niet vast opvangen. Naar ons idee is trainen niet de oplossing omdat hij dan alsnog zoveel alleen zit. (Natuurlijk moet er wel met hem getraind worden) Vervolgens zijn we bij andere mensen geweest wiens pup helaas overleden is, maar zij konden een nieuwe hond mentaal nog niet aan.
Mijn grote vraag is nu: wie kan ons helpen met een goed, nieuw huisje voor onze vriend waar hij zijn dagelijkse beweging en genoeg aandacht en liefde kan krijgen. Dit vraag ik met pijn in mijn hart en tranen in mijn ogen, maar voor hem zou dit het beste zijn. Ik heb geen behoefte aan trainingstips, want zoals beschreven hebben wij hier simpelweg geen tijd voor.