zucht.... [BB]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

zucht.... [BB]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 08:43

Hoi allemaal,

Mijn vriend heeft een chihuahua wie op dit moment bij zijn moeder woont. Hij woont bij mij thuis. Vorig jaar hebben we de hond twee maanden hier laten wonen omdat zijn moeder haar niet wou uitlaten o.i.d. Toen hun hond was overleden mocht ze opeens wel weer terugkomen, terwijl we in de eerste instantie wen goed huisje (waar wij bijna wekelijks komen) voor haar.

Het is dat ik, mijn vader en mijn broer allergisch zijn voor honden (behalve onze eigen, die verharen niet) en mijn eigen hond vrij dominant is en zij ook, al ging het redelijk goed en als ze elkaar nu zien is het dikke pret, zelfs met snoepjes anders had ze gewoon hier komen wonen. Maar dit kan gewoon niet, ook omdat mijn ouders niet drie honden uit willen laten en we dan drie kwer per dag moeten stofzuigen. Wat ik volkomen begrijp natuurlijk(!)

Nu is het punt, zijn moeder kan het niet meer betalen... Ze wou dat we de helft van de rekening betaalden en dat we haar nu op kwamen halen omdat het voer op is. Dit terwijl als de hond erbij is, op verjaardagen van zijn opa/oma, ik haar nieteens mag knuffelen of erbij in de buurt komen.... Ja als ik aankom...

Ik weet echt even niet wat we moeten doen en heb op dit moment knallende ruzie erover met mijn vriend... Hebben jullie misschien tips?

Even voor de duidelijkheid, zij wou de hond weer in huis en ervoor zorgen. Het begon al, jij betaald de hondenbelasting als je haar niet over laat zetten. Jij betaald de dierenarts als er wat ergs is... Wij zijn hier natuurlijk nooit akkoord mee gegaan en zo ging het.. Tot gisteren dan.... Het is echt een superlief beestje en absoluut geen chihuahua, naja nu wel ondertussen... Maar bij ons was ze supersociaal en slim... Ze is niet geheel zindelijk, maar was dit bij ons wel.. Is een kwestie van genoeg naar buiten ipv een stap buiten zetten en een keer laten plassen dan weer terug...

hwn

Re: zucht.... [BB]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:45

Ik zou zeggen: nieuwe definitieve thuis zoeken voor het dier.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 08:47

We kunnen echt geen afstand van haar doen, hebben ook altijd gezegd dat ze mee gaat als wij uit huis gaan en we nemen haar nog regelmatig mee op wandeling... Mijn vriend is het hier eigenlijk al helemaal niet mee eens..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:49

Ik vraag me af waarom die hond in de eerste plaats is aangekocht, als ik het verhaal lees kan het dier nergens terecht..

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 08:53

Ho Ho Ho, de hond is niet gekocht als puppy, mijn vriend heeft haar gekregen van zijn vriend die haar had als 'familiehond' nam... Zijn ex wou haar hebben maar dit liep na een tijdje stuk met de benodigde ruzies op de hond.. Hondje was altijd al gek op mijn vriend en voordat ik kwam hadden zij een prima leven bij hem thuis..

Edit: zijn moeder is verhuist en gescheiden, door ruzies is mijn vriend hier komen wonen

Nog een keer edit: als het niet drie kwartier rijden was had ik een zak voer gebracht en snoepjes. We willen geen geld overmaken, omdat we niet zeker weten of dit is om ons manipuleren (is dit het juiste woord?)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:59

Tja, ofwel iemand neemt er de verantwoording (en dus de kosten) voor, of anders toch beter herplaatsen.

Die moeder krijgt nu iets in haar maag gesplitst waar ze in eerste instantie helemaal niet om gevraagd heeft. Nu zal zo een klein hondje niet zoveel eten lijkt me...
Maar DA kosten, ontwormen, vlooienmiddel e.d. is een ander verhaal.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 09:01

Zij wou de hond weer terug he, even voor de duidelijkheid, zij en haar kinderen miste haar.. Anders had ze een goed nieuw huisje nu namelijk al...

Nu hebben die mensen helaas al een kat genomen en willen haar er niet bij I.v.m. rustomgeving

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:08

Je kunt prima voer online kopen en daar laten bezorgen .....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:10

Wat wil je vriend?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:17

LOVESUSHI schreef:
Ho Ho Ho, de hond is niet gekocht als puppy, mijn vriend heeft haar gekregen van zijn vriend die haar had als 'familiehond' nam...

Als je een hond aanneemt als kado is dat imo hetzelfde als kopen. Jij bent dan verantwoordelijk voor alle kosten. Het feit dat ie voor jouw allergie naar schoonmoeder moest maakt imo jullie nog steeds verantwoordelijk. Dus je betaalt of de kosten of je zoekt een ander tehuis. Triest dat een hond ingezet wordt om de VELE ruzies uit te vechten.... triest......

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 09:19

ehm nee, hij woonde daar met mijn vriend, voordat ik met mijn vriend kreeg he. Dat zijn moeder alleen maar kan schreeuwen op hem, maakt het dat hij hier is komen wonen. Zijn moeder wou(!!!) haar weer terug toen ze hier was, omdat haar andere hond was overleden. Wij wouden dit eigenlijk niet, omdat we iemand voor haar hadden maar dat mocht niet van zijn moeder...

Welke site kan dit? Ga ik gelijk doen !

edit: mijn vriend weet niet zo goed wat hij wilt... ik zei ook al, we zoeken iemand voor haar waar ze het goed heeft en waar we af en toe langs mogen komen, als zij met vakantie gaan, kan ze hier etc...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:21

LOVESUSHI schreef:
Het is dat ik, mijn vader en mijn broer allergisch zijn voor honden (behalve onze eigen, die verharen niet) ...

Hier heb ik dus echt mijn vraagtekens bij?
Anyway, de hond is de dupe van de situatie wie zijn "schuld' het dan ook is, heel sneu voor het dier. Ik zou hem herplaatsen naar mensen die wél de energie/tijd en geld er in willen steken en hopelijk vinden jullie een huis waar de hond op een fijne manier oud kan worden na zo'n rommelige start.

Weer een gevalletje van, eerst goed nadenken voor je een dier aanschaft ( niet zo zeer naar jou, maar naar de situatie)

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:25

slimmerik schreef:
LOVESUSHI schreef:
Ho Ho Ho, de hond is niet gekocht als puppy, mijn vriend heeft haar gekregen van zijn vriend die haar had als 'familiehond' nam...

Als je een hond aanneemt als kado is dat imo hetzelfde als kopen. Jij bent dan verantwoordelijk voor alle kosten. Het feit dat ie voor jouw allergie naar schoonmoeder moest maakt imo jullie nog steeds verantwoordelijk. Dus je betaalt of de kosten of je zoekt een ander tehuis. Triest dat een hond ingezet wordt om de VELE ruzies uit te vechten.... triest......

Hondje was al voordat TS in beeld kwam van haar vriend.

Ts, ik zou gewoon een goed huisje voor het hondje zoeken. Heel jammer voor jullie en schoonmoeders, maar dat heen en weer getrek met zo'n beestje is ook niks. Zal voor t beestje beter zijn als hij een rustige omgeving heeft waar ze kan blijven en niet de hele tijd van hot naar her wordt gesjouwd, want zo lijkt het uit je berichten.

Verder, schoonmoeders heeft zichzelf dit op de hals gehaald. Laat je vriend en je schoonmoeder het uitvechten. Het is immers 'hun' hond, en jij riskeert grotere ruzies met je vriend..

Edit: voer kan je op heel veel dierenwinkelsites bestellen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:27

LOVESUSHI schreef:
ehm nee, hij woonde daar met mijn vriend, voordat ik met mijn vriend kreeg he. Dat zijn moeder alleen maar kan schreeuwen op hem, maakt het dat hij hier is komen wonen. Zijn moeder wou(!!!) haar weer terug toen ze hier was, omdat haar andere hond was overleden. Wij wouden dit eigenlijk niet, omdat we iemand voor haar hadden maar dat mocht niet van zijn moeder...

Welke site kan dit? Ga ik gelijk doen !

edit: mijn vriend weet niet zo goed wat hij wilt... ik zei ook al, we zoeken iemand voor haar waar ze het goed heeft en waar we af en toe langs mogen komen, als zij met vakantie gaan, kan ze hier etc...

Zooplus...kun je online bestellen en een ander afleveradres kiezen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:32

Vraag over voer bestellen, dat kan gewoon hier: http://www.zooplus.nl

Ik weet niet wat ze voert? Betaal het via ideal en laat de factuur ook naar jezelf sturen, dan kan ze er weinig anders mee dan voeren.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 09:37

ik heb voer besteld bij zooplus :)

Zij voert goedkope dingen, vaak verschillend. Heb nu het voer besteld wat ze bij ons ook kreeg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:41

Toppie! Dan heeft het beestje in ieder geval eten. Alle andere kosten (op dierenartskosten na bij spoed) zijn optioneel.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 09:44

Nessah schreef:
LOVESUSHI schreef:
Het is dat ik, mijn vader en mijn broer allergisch zijn voor honden (behalve onze eigen, die verharen niet) ...

Hier heb ik dus echt mijn vraagtekens bij?
Anyway, de hond is de dupe van de situatie wie zijn "schuld' het dan ook is, heel sneu voor het dier. Ik zou hem herplaatsen naar mensen die wél de energie/tijd en geld er in willen steken en hopelijk vinden jullie een huis waar de hond op een fijne manier oud kan worden na zo'n rommelige start.

Weer een gevalletje van, eerst goed nadenken voor je een dier aanschaft ( niet zo zeer naar jou, maar naar de situatie)

Eigenlijk was het maar goed dat ze hier kwam, anders zou ze of naar het asiel of bij zijn ex ( wie zijn kind de hond schopte en zij lachtte!) Er was ook niks aan de hand, tot zij wou scheiden.

Heel veel mensen die allergisch zijn voor katten, zijn ook allergisch voor honden die verharen (chihuahua's, labradors eigenlijk alles met kort haar) wij hebben een lhasa apso en een lhasa apso kruising, deze verharen niet en geven eigenlijk ook amper iets af tijdens borstelen (wat mijn moeder dus doet). lhasa

Mizora, ik zou ook best de dierenartskosten willen betalen, maar dan wel zelf aan de dierenarts en niet aan haar..

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:43

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 17:25

Even een updateje, ze gaat na de zomervakantie bij vrienden van mijn ouders wonen, tot die tijd mag ze nog even hier zitten, onder genot van de furminator..

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:03

Ik wilde al zeggen, ik zou haar gewoon tijdelijk opvangen tot je een leuk huisje heb gevonden. Dan maar meer stofzuigen en borstelen, het is voor het goede doel. Super dat je nu een thuis hebt gevonden!!