hond krabt zich erg veel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

hond krabt zich erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:18

Sinds een paar dagen krabt onze hond zich heel erg veel.

Heb hem gisteren helemaal uit gekamt. Vandaag gewassen met speciaal spul en ingespoten met anti jeuk spul voor honden.

Kan niets van vlooien vinden, heeft nergens een wondje en er is kwa voeding etc niets veranderd.

Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen?

Heeft trouwens wel een beetje last van schilfertjes

Toothless

Re: hond krabt zich erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:20

Misschien door de warmte? En doe toch maar een vlooienkuurtje ;) mijn hond heeft ook een periode hele erge jeuk gehad, vlooienkuur en van voer veranderd en één keer in de week anti jeuk shampoo. Jeuk was zo weg!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:22

Er zijn op dit moment erg veel vlooien gezien de zachte winter en warme zomer. Ondanks een goede preventie kan er toch een verdwaalde vlo gebeten hebben.
Ook kan een hond allergisch zijn geworden voor het e.e.a.

Wil je zekerheid? Maak dan een afspraak bij de dierenarts. ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:24

Als het geen vlooien zijn ( en de kans is groot dat het vlooien zijn met dit weer ) en je geeft hem geen mensen eten ( wat ook jeuk kan veroorzaken ) dan kun je hem wat geven tegen een droge huid, want dat kan idd ook jeuk veroorzaken. Je kunt kleine blokjes schapen vet kopen maar er zijn in de dierenwinkel vele olieen en vetten voor over en door de brokjes.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:27

Ik heb hem al een beetje frontline op zijn huid gemasseerd, als het dan vlooien zouden zijn zou ik dan al verbetering moeten merken of duurt dat even?

Mensen eten krijgt ie eigenlijk niet meer, heeft ie eerst wel gehad maar dat is al een half kaar geleden.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:44

Hoeveel is een beetje? Als het een grote hond is dan moet dat op meerdere plekken op zijn lijf aangebracht worden. Het is giftig ( dus mijn vraag is ook waarom heb jij het ingemasseerd?? Zodra de druppels op de huid komen vermengt de stof zich met het huidvet en als een vlo hem dan bijt gaat hij dood. In de tussentijd moet je dan ook het huis behandelen tegen vlooien.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:47

Ik bedoel met inmasseren t verdelen.
T is een gemiddelde teckel, heb 2 pompjes in mijn handen gedaan en toen over hem verdeeld, behalve bij zijn koppie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:52

Frontline werkt zowiezo al niet heel erg best, pompjes? bedoel je dan van een sprayflesje en hoeveel wordt aangegeven dat er gesprayd moet worden?
Verder is het bijna nooit zo dat je hond compleet onder de vlooien zit, vaak zijn er maar een paar op de hond aanwezig en die vind je bijna alleen met een speciaal vlooienkammetje. De rest van de vlooien zitten in de omgeving meestal ;)
Als hij blijft krabben dan maandag een pipet ophalen (advantage, activyl, advantix, stronghold, practic,....)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:59

En dan is extra ontwormen ook nog handig als je toch naar de winkel gaat ;)

Wat voor product heb je nu precies gebruikt? Ik was in de veronderstelling dat je een antivlooien pipet had gebruikt, vandaar mijn anwoord.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 17:37

Ik heb een frontline handpomp spray gebruikt.
Da assistent heeft mij die toendertijd eens aanbevolen dus die heb ik eigenlijk altijd gebruikt :o
Maar die is dus niet eens zo goed?

Dan haal ik morgen sowieso een vlooienkammetje en een kuurtje.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:50

De sprays die ik ken werken maar zeer kort, een paar dagen. De pipetten waar ik het over heb werken langer, deze moet je 1 keer per maand geven. Door vlooien krijgen honden ook vaak wormen, het lijkt mij verstandig om zowel een sterk anti-vlo product en een anti-worm product te kopen. Een kammetje is handig om vlooien(poep) mee te vinden maar geeft je niet de garantie dat je alle vlooien eruit kamt. Die beesten zijn zo vliegensvlug. Daarnaast is het verstandig om het huis goed schoon te maken, dekens en kussens e.d waar de hond op ligt op hoge temperatuur wassen etc, daarover vind je veel tips op internet. Hoe behandel jij normaal gesproken de hond tegen vlooien?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 18:02

Ja wij gaven dit spraytje dus 1 keer in de maand. En idd de kussens en dekens wassen. Eerder heeft ie er ook nooit last van gehad..vandaar dat ik dacht dat t goed werkte

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:06

Probeer eens een merk als Advantage of Bolfo Gold. Daar zit een ander bestandsdeel in (imacloprid) als in de Frontline (fipronil). Werkt in de meeste gevallen een stuk beter. :j