"Honden fluisteraar" gezocht, omg t'Gooi.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

"Honden fluisteraar" gezocht, omg t'Gooi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 12:29

Mijn 14 jarige Jack Russel word steeds angstiger.
Als ik haar aai verstijfd ze soms.
Ze reageerd ook opeens heel onderdanig (oren plat, staart tussen haar benen en likken)
Ik heb haar nu 5 jaar, ze komt uit het asiel.
In het asiel werd ze behandeld als een gevaarlijke hond want ze zou bijten, dat had de vorige eigenaar gezegd.
Ze heeft mij nog nooit gebeten, wel reageerd ze heel heftig op kleine kinderen. Ik vermoed dan ook dat kleine kinderen haar iets aan hebben gedaan.
Maar nu word ze dus steeds angstiger en ben ik opzoek naar iemand die kan communiceren met dieren en er achter kan komen waarom ze zo bang is en misschien weet wat ik er aan kan doen.
Het liefst omg. Gooi.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:31

Ben je bij de dierenarts geweest? Want een hondje van 14 kan natuurlijk onderhand gehoor en gezichtsklachten krijgen door de ouderdom, als ze altijd alles goed heeft kunnen horen en zien en nu 'opeens' veel minder of niet meer ziet en hoort kan haar dat natuurlijk heel onzeker en angstig maken

xGoldenHero

Re: "Honden fluisteraar" gezocht, omg t'Gooi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:35

Ons oudje had dit ook. Hij was 15. Bleek binnen 3 maanden bijna compleet blind te zijn en hij hoorde al weinig. Door aanraking schrok hij ontzettend en vergat nog wel een wie ik nou was volgens mij want begon tegen mij te blaffen.. Ouderdom noemde de dierenarts het

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:09

Annemiek80 schreef:
Ben je bij de dierenarts geweest? Want een hondje van 14 kan natuurlijk onderhand gehoor en gezichtsklachten krijgen door de ouderdom, als ze altijd alles goed heeft kunnen horen en zien en nu 'opeens' veel minder of niet meer ziet en hoort kan haar dat natuurlijk heel onzeker en angstig maken

Kan de dierenarts daar nog iets aan doen dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:51

Arrabel schreef:
Annemiek80 schreef:

Kan de dierenarts daar nog iets aan doen dan?

Niet perse, maar dan weet je iig waar het door komt.

Een Hondenfluisteraar zal er ook niets aan kunnen doen.

ThreeFingers

Re: "Honden fluisteraar" gezocht, omg t'Gooi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:56

Ga mee met het bovenstaande!
Honden doen dit vaak uit pijn of onbegrip. Dit onbegrip komt vaak door idd doofheid/slechtziend of dementie.
Dus toch maar even naar de dierenarts.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:05

Ik heb hier een oppashondje van 15...... doof en blind.
Ze komt al jaren logeren en het is altijd al een pinnenkop geweest, maar nu dat er veel zintuigen uitvallen en ze ook af en toe dement lijkt, is ze veranderd in een onzeker hondje die snel van slag is.

Kan 's avonds ineens liggen piepen/janken/murmelen.... gaat lopen en weet de weg naar het kussen niet meer.
Hapt om zich heen als een bezetene als ze schrikt.... Veel het staartje tussen de pootjes en bek likken...

Wat ik denk dat is dat jouw lieve oude vriendje last heeft van ouderdomskwaaltjes .....en het zicht en/of gehoor achteruit gaat waardoor dit de reactie is.
Een medische check up om uit te sluiten of er niks lichamelijks aan de hand is, is nooit verkeerd. Dierenarts kan j,e als het ouderdomskwalen zijn, nog wel tips geven ook.
Succes ermee!