wanneer het beste laten helpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

wanneer het beste laten helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 18:53

Hoi allemaal,
Ik zit even met een vraag..

Wij hebben twee kittens broer en zus.
Wanneer kan ik ze het beste laten helpen we willen absoluut!! Geen kittens of ongelukjes,

Ik heb de da al gebeld met de vraag vanaf wanneer en die zij 6 maanden en vertelde dat ik de poes het beste tot die tijd aan de pil kan zetten, maar ik weet niet of ik daar goed aan doe ...?

Anderzijds heb ik straks geen zin in een ongelukje of wat dan ook.
Ze trekken veel met elkaar op de kleintjes en ravotten veel met elkaar, dat maakt het moeilijker met zien wanneer ze interesse in elkaar krijgen... met spelen ligt hij soms boven op haar dat ik denk oei wat als .. natuurlijk nog te vroeg en is het spelen!

Moeilijk moeilijk -O-

Wie kan mij hier bij helpen?

Pluttersput

Re: wanneer het beste laten helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:45

Volgens mij worden katers in asielen vaak geholpen zodra de balletjes ingedaald zijn, niet?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:23

Poes absoluut niet aan de poezepil doen! Geeft een veel grotere kans op mammatumoren oa.
Tegenwoordig wordt er al op leeftijd van een paar weken oud gecastreerd, maar normaal gesproken 6 maand. Hou ze goed in de gaten en twijfel je, laat dan t katertje gelijk helpen. Hoe oud zijn ze nu?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:33

Volgens mij worden ze in het asiel veel eerder geholpen. Ze gaan daar altijd geholpen weg. Ik weet niet of dit alleen voor katers geldt overigens.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:38

Wordt volgens mij al met 12 weken of een bepaald minimaal gewicht gedaan. Aan de pil zou ik echt niet doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:39

Hier zei de dierenarts wachten tot de poes loops werd en direct na de loopsheid beide laten helpen. Ik vond het alleen niets dat broer en zus zich een week op die manier met elkaar gingen vermaken :o waarbij ook nog eens een onnodige bevruchting plaatsvindt, dus toen de kleine dame rond 5 maanden iets meer begon te sletten heb ik ze ingeladen naar de dierenarts. Die vond ze gelukkig groot genoeg dus toen zijn beide geholpen. Beiden waren binnen een paar uur weer als vanouds irritant dus achteraf voor ons allemaal de perfecte timing geweest :)

Maar wat hierboven wordt gezegd, het kan al veel eerder. In het buitenland wordt het al 30 jaar vanaf 2-3 maanden gedaan dus dat is ook geen enkel probleem.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:22

In onze stichting wordt het al op 11 weken gedaan (mits kitten natuurlijk netjes op gewicht en perfect gezond is), en in mijn ervaring merken ze er dan minder van dan als ze 6 maanden zijn :j kittens hoeven ook niet nuchter te zijn voor de operatie, op 6 maanden moet dat wel. Iets met een verschil in anesthesie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:57

Letitia1991 schreef:
In onze stichting wordt het al op 11 weken gedaan (mits kitten natuurlijk netjes op gewicht en perfect gezond is), en in mijn ervaring merken ze er dan minder van dan als ze 6 maanden zijn :j kittens hoeven ook niet nuchter te zijn voor de operatie, op 6 maanden moet dat wel. Iets met een verschil in anesthesie.

bij ons ook, al jaren !

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:09

Mijn kitten is nu net iets ouder dan 4 maanden en wordt aanstaande dinsdag gesteriliseerd. Bij mijn DA doen ze het in principe ook pas op een leeftijd van 6 maanden. Maar bij goede argumenten kan het ook eerder. Ik heb zelf een siamees en die worden al krols met 4-5 maanden. Nu woon ik in een appartementencomplex en siamezen hebben al een luide stem, mijn buren gaan dus niet blij zijn als ik haar krols laat worden. Ook onze stalkatten (broer en zus) zijn op een leeftijd van bijna 5 maanden geholpen. Ook wij wilden geen oeps-nestje en zie dat met stalkatten maar eens te voorkomen. Die zijn dus ook netjes voor de eerste krolsheid geholpen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:00

Ik heb mijn katers met 3 maanden al laten helpen. Dan krijgen ze ook niet de drang om buiten te dwalen op zoek naar gevechten en gewillige dames. Moet je kat wel gezond en goed op gewicht voor zijn.
Hier waren ze binnen een halve dag alweer blij aan het spelen :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:02

Zo vroeg mogelijk, en dan de kater als eerste. Als je ze binnen houdt kan er dan voor de poes geen risico bestaand dat ze zwanger wordt.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:53

Oke top.
Ik heb binnenkatten dus buiten ongelukjes krijgen gaat gelukkig niet.

Ik ga even bij mijn da informeren of ze het ook vroeger doen zou mij een hoop zorgen schelen :o

De oudere 2 katten zijn al geholpen dus daar ook geen last mee...

Bij de kattenpil had ik al geen goed gevoel!