Honden kunnen niet met elkaar opschieten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Honden kunnen niet met elkaar opschieten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 18:06

In 2008 hebben wij een Shih Tzu aangeschaft welke sindsdien bij mijn ouders woont.

Nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik samen met mijn vriend een Franse Bulldog aangeschaft, hij is inmiddels 2 jaar. Aangezien de shih tzu officieel ook van mij is, is het de bedoeling dat ik af en toe ook nog op hem pas. Echter hebben we vanaf het begin af aan al een probleem: de shih tzu accepteert onze bulldog niet. Zodra de bulldog in de buurt komt begint de shih te grommen, waarop onze bulldog begint te blaffen en in de speelhouding gaat liggen. Vervolgens gaat het van kwaad tot erger en tot nu toe heeft de shih onze bulldog al 2x aangevallen. Uiteindelijk grijpen wij in omdat onze bulldog erg sterk is en we niet willen dat het helemaal uit de hand loopt.

Daarnaast heeft de shih weinig respect voor mensen. Dit uit hij door te grommen tijdens het spelen en vervolgens ook zomaar aan kunnen vallen. Ook als het hem niet zint wanneer hij te lang geaait wordt kan hij ineens grommen en valt hij al uit voordat je als mens zijnde kunt reageren.

Omdat wij heel graag willen dat onze honden samen overweg kunnen of in ieder geval in een ruimte kunnen verblijven zonder ruzie ben ik op zoek naar een oplossing. Anyone? :)

kohtje

Re: Honden kunnen niet met elkaar opschieten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:15

Zo te horen is de shih tzu niet goed opgevoed, dat is probleem 1.
Hoe gaat het met wandelingen, laten ze elkaar dan met rust?
Evt als je het leuk vind om het een en ander te lezen, De vrouw die naar honden luistert is een heel leuk en leerzaam boek.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:24

Opvoeden die Shih Tzu. Neem zowel je Bull als de Shih mee naar een hondenschool en ga wekelijks trainen. Kaart daar ook de andere problemen aan zodat daar ook aan gewerkt wordt.

Rianne_

Re: Honden kunnen niet met elkaar opschieten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 19:54

Klopt hoor, de Shih Tzu is niet geweldig opgevoed. Onze eerste hond en we zijn altijd iets te lief voor hem geweest.. Daar worden we nu voor gestraft :o

Met wandelen laten ze elkaar inderdaad wel redelijk met rust! Dan gaat het in ieder geval een stuk beter. Bedankt voor de tip mbt het boek, ga ik naar op zoek!

Wat een hondenschool betreft.. We zijn met beide naar puppytraining geweest en dat ging allebei goed. De Shih had toen ook al geen zin in aandacht van andere honden. Als ze vrij mochten spelen ging hij altijd naar de begeleiders toe in plaats van spelen met andere honden. Helaas heb ik nog geen echt goede hondenschool in de buurt kunnen vinden die ook nog eens op tijden kan wat voor ons ook zou passen. Het is ook niet zo dat de Shih met geen enkele hond kan want met sommige honden gaat het heel goed (vooral teefjes).

Beide hondjes zijn reuen trouwens, niet geholpen. Misschien goed om ook te vermelden.