Nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik samen met mijn vriend een Franse Bulldog aangeschaft, hij is inmiddels 2 jaar. Aangezien de shih tzu officieel ook van mij is, is het de bedoeling dat ik af en toe ook nog op hem pas. Echter hebben we vanaf het begin af aan al een probleem: de shih tzu accepteert onze bulldog niet. Zodra de bulldog in de buurt komt begint de shih te grommen, waarop onze bulldog begint te blaffen en in de speelhouding gaat liggen. Vervolgens gaat het van kwaad tot erger en tot nu toe heeft de shih onze bulldog al 2x aangevallen. Uiteindelijk grijpen wij in omdat onze bulldog erg sterk is en we niet willen dat het helemaal uit de hand loopt.
Daarnaast heeft de shih weinig respect voor mensen. Dit uit hij door te grommen tijdens het spelen en vervolgens ook zomaar aan kunnen vallen. Ook als het hem niet zint wanneer hij te lang geaait wordt kan hij ineens grommen en valt hij al uit voordat je als mens zijnde kunt reageren.
Omdat wij heel graag willen dat onze honden samen overweg kunnen of in ieder geval in een ruimte kunnen verblijven zonder ruzie ben ik op zoek naar een oplossing. Anyone?