Ik vermoed stress. Wij hebben ooit een hangbuikbigje gehad. Tijdens oud en nieuwe hadden zijn eigenaren hem en zijn zusje heel klein opgesloten, en is zijn zusje dood gegaan. Waarschijnlijk doodgeschrokken van het vuurwerk. Arm knurkje heeft de hele avond zitten gillen.
Alhoewel ik me ook herinner dat hij gilde als hij aandacht wilde
Nymbous
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-14 18:33
.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja was een heel afschuwelijk iets. Toen ik daar kwam hadden ze het zusje al weggehaald en het knurkje gewoon in het donker in een hok laten zitten. Arme ding deed niks anders dan gillen toen ik hem vond. We hebben hem toen in huis gebracht en groot gebracht. Toen hij groot genoeg was eisten de eigenaren hem terug. Ik heb hem nog een paar keer gezien dat hij groot en tevreden op de wei liep. Maar t blijft een beetje wringen, om het maar zo te zeggen.
Nymbous
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-14 20:13
.
Er is een varkensforum waar ik ooit op heb gezeten, dat zou ik even googelen. Veel mensen met veel kennis
Vajramani
Geplaatst: 07-08-14 20:23
Gillen kan inderdaad van stress komen. Varkens kunnen niet zo heel goed over stress. Stro moeten ze tegen kunnen. Vinden ze over het algemeen ook heel prettig. Lekker met hun neus in wroeten.
Het lijkt me dat ze naar buiten wil... lees niets over een uitloop/weitje of iets dergelijks ? Kan me voorstellen dat ze (letterlijk) gillend gek worden van alleen vier muren om zich heen de gehele dag ...
Nymbous
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-14 20:30
.