Bij deze ben ik opzoek naar bruikbare tips voor mijn 5 maand oude puppy..
Even het verhaal van Cloé.
Cloé is ondertussen een vrolijke, gezonde 5 maanden oude bordercollie.
Vanaf het eerste moment dat ik het zag wist ik dat er wat aan de hand was. Ze was 8 weken oud toen ik haar ophaalde bij de 'fokker', bij deze fokker had ik geen heel goed gevoel maar kon haar niet laten zitten. Toen ik haar opgehaald had, was al snel een afspraak gepland bij de dierenarts voor een puppy spuit, verder was ze 'gezond'. Ze woog bij de eerste afspraak maar 1,7 kilo, wat natuurlijk weinig is voor een bordercollie puppy, ze was ongeveer zo groot als een chihuahua...
Vanaf de eerste dag dat ik haar heb gehaald heeft ze al last van diarree. De hele dag door afwisselende ontlasting, maar nooit echt vast.
Zo heb k bij de dierenarts aangegeven dat ik haar eens wou laten testen op de parasiet Giardia. Deze parasiet zorgt voor diarree (slijm en vaker ook bloed in de ontlasting), braken, slechte vacht enzovoorts. Cloé had dus last van enkele symptomen van deze parasiet.
Uitslag was dus natuurlijk ook dat ze giardia had, hier is ze voor behandeld en nu heeft ze geen last meer van de parasiet. Maar haar ontlasting blijft om van te huilen... de hele dag door wisselt haar ontlasting van beetje hard naar water.
Doordat deze ontlasting zo bleef had ik haar nogmaals laten testen op giardia maar deze was negatief. Verder hebben we diarreeremmer gekregen (werkte niet) een middeltje dat ik via de mond moest toedienen, ook dit werkte niet.
De dierenarts vermoed nu dat Cloé een gevoelig maag darm stelsel heeft. Wat dus wil zeggen dat ze waarschijnlijk de dure brokken van Hills of iets dergelijks gaat krijgen, (sta ik natuurlijk voor in als dit wel zal werken!)
Verder hebben we al enkele brokken geprobeerd, licht verteerbaar, extra vezels etc. deze werkte niet.
Ook brinta geven, cornflakes enzovoorts dit heeft ook weinig veranderd.
Wie heeft dit ook meegemaakt, en heeft een goede bruikbare tip.
Ja ik heb me er al deels bij neergelegd dat dit waarschijnlijk niet meer 100% goed komt.
Cloé eet en drinkt goed en oogt absoluut niet ziek