Hoe was jouw pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Hoe was jouw pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 14:27

Onze ''pup'' is nu 9 maanden. Een Mechelse Reu, genaamd Mouss.

Hij was/is echt een voorbeeldige pup, vergeleken met onze verwachtingen. Hij deed zelf zijn behoeftes op de kranten en hij deed echt zijn best om het op te houden, we hebben hem niets hoeven aanleren op dat gebied. Alleen thuisblijven lukte ook heel goed, geen gejank en de schade was, als er schade was, minimaal. Wat hij verder kapot heeft gemaakt is ook echt minimaal; een slipper, wat krassen op het hout en wat draadjes van het kleed. That's it. :)
En zo zijn er nog veel meer dingen die hij erg goed heeft gedaan, vergeleken bij onze verwachtingen. :D

Nu vraag ik me af, is Mouss echt zo voorbeeldig, of is dat gewoon normaal :+ Hoe was jullie hond tijdens zijn puppytijd? Een echte dondersteen die het huis overhoop haalde, of juist het tegenovergestelde?

Als er al zo'n topic is, mijn excuses.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:35

Met recht een terror pup. :D

Het heeft weken geduurd voordat hij eenmaal de bench in ging zonder de hele buurt bij elkaar te gillen. Boven naast het bed slapen ging niet, was te warm. Daarom sliep hij in een puppyren, maar we moesten wel alsnog naast die ren slapen en sliepen we gemiddeld 4 uurtjes per nacht. Gelukkig konden we afwisselen, maar we hebben echt wekenlang niet bij elkaar kunnen slapen. Zindelijk maken was door een blaasontsteking een ramp. Ook ging hij eerst plassen en dan pas piepen en zag je niks aan hem.

Hij heeft ook enorm veel gesloopt. En dat terwijl ik thuis was. Okee, hij kon na 2 weken al over de puppyren heen klimmen. Hij vond zijn eigen speeltjes veel minder leuk als onze meubelen en heeft zelfs de andere hond aangestoken qua slopen. Het meeste gebeurde toen we voorzichtig gingen proberen of hij los kon blijven als we eventjes gingen douchen, naar de wc gingen, naar de vuilnisbak liepen. Het kon weken goed gaan en dan was er weer iets verrot. Of in de nacht als hij weer over de ren heen klom. Dat hoorde je echt niet, ook overdag niet als je wakker was. Niet subtiel, maar echt stukken uit de buur, stukken van de tafelpoot af, zijn eigen kleedje ontleed of mijn slipper die opgeborgen lag in de kast.

Máár, het is nu echt een heerlijke hond en ik zou het zo weer overdoen. :D

ZoZenn

Re: Hoe was jouw pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:41

Nou....

2 banken, een paar bibliotheekboeken, tafelpoten, stoelen en wat dan ook zijn er de eerste 2 jaar toch wel regelmatig aan onderdoor gegaan :'). Verder met wandelen trok hij heel erg en hij was ook erg sterk, daarom hadden we een trektuigje. Qua zindelijkheid en gehoorzaamheidstraining was 't een schatje, ook alleen thuisblijven en dat soort dingen waren geen probleem. Ze brak wel regelmatig uit, terwijl we alles al dichtgebouwd hadden :+.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:45

Zuci was voorbeeldig gelijk zindelijk nooit gesloopt daar is ze pad veel later wat mee begonnen kwa speeltjes ea maar dat is meer haar kaakkracht dan bewust slopen
Assad was ook een voorbeeldige pup zindelijk naar een dag nooit gejankt in de bench of gesloopt we hebben hem al snel los gedaan in 4 jaar alsnog nooit gesloopt of onzindelijk geweest verder geeft hij altijd goed geluisterd

Fayet is nu 10 weken nooit in huis iets gedaan, gaat zonder zeuren op dr plek en geeft goed aan dat ze iets moet sloopt niets en pakt als ze wil kauwen netjes haar orka of kong

Het ligt er gewoon aan hoe consequent je bent in combinatie met get karakter van de pup assad was erg druk die hebben we gelijk geleerd binnen is rust en slapen dat leren we fayet nu ook. Hierdoor nemen ze binnen ook de rust die ze nodig hebben. Buiten mogen ze doen wat ze willen daar hebben ze genoeg te knagen en mee te spelen.

Ik ga er vanuit dat welke pup dan ook het zelfde zal zijn hier omdat we de regels consequent houden en aanpassen aan de pup

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:47

Mijn berner sennen pup was echt geweldig!
Hij jankte als hij uit moest (na een aantal nachten met regelmaat buiten wachten ;)), hij kauwde op stokken, botten en een oude schoen en hij was heel sociaal (en onderdanig) naar andere honden en mensen.

Nu is hij drie jaar en heeft nog nooit gebeten of gegromd als je hem knuffelt. Naar kinderen is hij erg lief.

Wel vond hij het lastig in het begin om aan de riem te lopen, daar snapte hij niet veel van. Was meer stilstaan dan lopen, maar dat was in drie dagen al voorbij ;)

Al met al heb ik dus veel geluk gehad!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:50

Een heuze bom.

Ze was zo ontzettend druk, wilde alleen maar spelen en rennen. Daar werd je op een gegeven moment wel moe van. Zindelijk maken lukte vrij snel, gelukkig maar.
Alleen thuis zijn ging ook wel, alleen dan kwamen wij thuis en dan had ze weer een slipper stukgemaakt, of dan had ze in de trap gekauwd (staan nogsteeds tanjes in :o ), en allemaal dat soort dingetjes.
Ook was ze enorm lomp (nogsteeds wel een beetje), ze heeft tijdens het spelen een keertje in mijn zus haar oor gehapt, daar heeft ze nogsteeds een litteken van :oo. Ze kon nooit stilstaan of even wachten als iemand met haar bezig was.

En nu is ze inmiddels al bijna 7 jaar, wat is de tijd toch snel gegaan, ik zie nogsteeds die kleine pup :). Maar alsnog is ze enorm druk, het begint te minderen, maar het is nogsteeds aanwezig. Ze is gewoon zindelijk, en als ze iets wilt kan ze dat zelf aangeven, dat is met alles eigenlijk zo, je weet altijd wat ze wilt of nodig heeft.
Alleen thuis gaat ook goed, maar een hele enkele keer als het even niet kan laten, ligt er een slipper in haar mand :o.
Wel is ze enorm slim en pakt ze kunstjes/vrijheidsdressuur super snel op, daarom is het superfijn om met haar te werken. Lomp is ze nog steeds, maar ze zou nooit iemand bijten of opzettelijk pijn doen. Als je je hand in haar mond doet weet ze echt niet wat ze moet doen :').
Als je haar even wilt borstelen of haar oogjes schoon wilt maken, wilt ze in het begin even tegenstribbelen, maar dat is zo over en dan kan je alles met haar doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:17

het alleen leren zijn was een ramp de eerste week (gillen zodra er niemand in de ruimte was en niet stoppen) dit was echter met rust en relaxtheid dus in een week tijd helemaal weg. Verder laat ik pups (vang ook wel eens wat op voor een NL asiel als daar een pup in terecht komt) veel opgroeien in puppenrennen en benchen. Dus slopen krijgen ze geen kans als materiaal zoals kussens, speelgoed of knaagdingen. Ik heb al rond de 10 pups in huis gehad maar niet 1 die wat gesloopt heeft los of in de ren. Ik heb 1x een pup gehad die met aankomst (7.5 week) al zindelijk was. Echt absurd haha

Zodra ze rustig en relaxt in de puppenren/bench zijn en goed hun rust pakken begin ik al met het afbouwen van de bench. Dus het deurtje open laten enz. Mijn eigen hond was met 5 á 6 maanden gewoon altijd los in huis en heeft nooit iets gesloopt o.i.d. Hij was ook snel zindelijk en is heel relaxt en gemakkelijk in alle situaties overal en heeft ook niet de neiging steeds te volgen omdat hij dit op heel jonge leeftijd nooit kon.

Overigens veel rust in bench en pupren wil niet zeggen dat er niets gedaan is met hem. Elke dag wat nieuws gedaan en wat gedaan wat bekend was en uiteraard gewoon rustig wandelen, wat oefenen met commando's en een begin met samen spelen en apporteren. Echter leren rustig te zijn en zichzelf te vermaken vind ik ook heel belangrijk vandaar dat ik dat zo doe. In de bench/pup ren is ook altijd water aanwezig, speelgoed, kleedjes en kale koele bodem en diverse knaagmaterialen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:20

Hoe een pup zich ontwikkeld is zowel afhankelijk van de omgeving, als van de pup zelf. Als je nu een pup hebt die binnen 2 weken zindelijk was, betekend dus niet dat een volgende pup dat ook zal zijn. Zo heb je pups die bij slechte bazen goed opgroeien, maar ook net zo goed andersom.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:22

Hier nog zo'n voorbeeldige pup gehad! Niks gesloopt gelijk zindelijk en goed alleen thuis blijven!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:07

Ik ga je topic in ieder geval volgen. Mijn pup is namelijk nu 5 dagen oud! Haha dus ze komt pas over twee maandjes hier wonen. Maar uiteraard zal ik ook bokt vol spammen :P (voor foto's zie profiel)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:16

De pup hier is nu 4 maand. Plast netjes in de berm, gaat rennend de bench in, plast en poept niet in de buitenren. Plast wel in de tuin, maar dat mag die, poepen doet ze netjes buiten de deur. 's Nachts is ze stil. Ze kan prima wachten met eten (oftewel, eten in bak gooien, laten zitten... je zou zo weg kunnen lopen en begint ze er niet aan). Ze springt nog wel, wil nog wel eens uit het speelse, bijten... kan prima alleen thuis blijven. Niets om te klagen over :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 03:50

Onze hond was als pup ook zo'n keurig ventje. :D
Hij heeft geen tafelpoten e.d. gesloopt, maar de speeltjes van de kat zijn er wel allemaal aan gegaan, haha! Toen hij puber werd, werd het wel iets erger. Hij heeft een paar dingen zoals een oplader en een afstandsbediening stuk gekauwd in die tijd, maar het is nooit heel erg geweest. Verder leerde hij al heel snel dat hij niet in huis mocht plassen door hem om de paar uur even buiten te zetten en goed in de gaten te houden tijdens de tijd binnen. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 05:35

Onze hond Roos is aardslui en dat was ze als pup ook al, ze was heel snel zindelijk en als ze alleen was ging ze het grootste gedeelte gewoon slapen. (favoriete bezigheid). Ze heeft wel eens wat boeken of een schoen gesloopt maar daar houdt het bij op...

Haar eten van tafel pakken fase na die tijd was erger, ze trok zo een heel stuk kaas van tafel wanneer je even niet keek of op de WC zat. _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 05:44

Onze pup was erg makkelijk :) wel behoorlijk dominant, grenzen uittesten, grommen.. := maar ze was heel snel zindelijk, het piepen viel ook heel erg mee en ze heeft niet meer kapot gemaakt dan mijn pluizige sloffen, per ongeluk een vaas, en een keer een afstandsbediening in dr pubertijd. En ons huis ligt echt vól met spullen ;)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 05:55

Wij hebben nu anderhalve week een pup in huis. Heerlijk ding! Helaas nog niet helemaal zindelijk.. Hij is ontzettend lief en trouw. Wel heeft hij zo zijn gekke halfuurtjes en dan gaan al zijn speeltjes mee de kamer door. De bench vind hij leuk totdat het deurtje dicht gaat, dan gaat hij even piepen maar ook dat is snel afgelopen. Alleen thuis zijn bouwen we op en gaat tot nu toe heel goed. Naar andere honden is hij onderdanig maar ondertussen is hij ook wel in voor een spelletje. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 06:04

Onze Balou was ook al zooooo voorbeeldig als pup zijnde.

Inmiddels is hij bijna 11 en nog steeds is hij voorbeeldig <3 <3 <3

We hebben puppy training met hem gedaan en de puppy juf nam Balou altijd als voorbeeldhond als ze iets voor wilde doen voor de groep.
Hij heeft 1x een poeppie in huis gedaan, daarna nooit weer.
Ook had Baloutje het al heel vroeg door dat hij niet zonder commando de stoeprand af mocht lopen.
Toen hij een half jaar oud was liet ik hem s'ochtends vroeg een keer uit, ik was nog slaperig en liep het ochtendrondje. Op een gegeven moment dacht ik huh waar is Balou????
Liep ik het rondje helemaal terug (in paniek natuurlijk ) En ja hoor daar zat meneer aan de stoeprand braaf te wachten tot hij een commando kreeg. De schat

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 06:19

Hier een draak van een pup. Sloopte alles wat los en vast zat. Jankte in de bench wou niet zindelijk worden noem het maar op.

Tot ik 1 x mijn geduld echt verloor en een flinke brul aan der heb gegeven en voor straf haar in de tuin heb gezet. Leek net of er op dat moment een knopje omging bij haar. Ennze wou zeggen ow als ik nu mee werk dan gaat het misschien beter.

nu is ze een schat van een hond. Heel erg trouw en aanhankelijk. Jankt nooit meer. Sloopt niets op haar speeltjes na en was toen heel rap zindelijk

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:30

Wat grappig om de verschillende ervaringen te lezen! :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:45

Zijn oude baasjes hadden hem al zindelijk gemaakt dus daar niet echt problemen mee gehad, af en toe een ongelukje maar ach. Alleen thuisblijven ging wel een hele tijd goed, zelfs los. Alleen na drie maanden begon hij de muur en alles te slopen dus nu moet hij weer de bench in.

Onze eerste pup was een echte terror. Bank kapot, alles door het huis en weet ik het wat. En dan kijken ze je aan van "goed hè?! :D "