Ons bouwval huisje is bijna af en dat betekend dat het weer veilig genoeg is voor huisdieren.
Echter ben ik benieuwd naar meningen wat nou het handigste is.
Situatie schets
Ik kom uit een gezin met 3 honden en een hele boel andere dieren
Eigenlijk weet ik niet beter dan dat er dieren zijn.
Al ruim een jaar heb ik een relatie met mijn vriend en ben ik uit huis, de dieren nog steeds in het vertrouwde huis van mijn ouders.
Wij eerst zoeken naar een huis, nu een halfjaar aan het verbouwen geweest maar bijna af.
Ik heb na een jaar nog steeds erg korte of slapeloze nachten, vermoed dat ik mijn hond (onbewust ook) mis. Mijn oudste hond sliep namelijk al 9 jaar in of op mijn bed.
Zij zit nog steeds te janken 's nachts, komt altijd even op mijn oude kamer kijken volgens mijn ouders.
Ik wil haar graag bij mij hebben en dat ze mij mist is ook duidelijk, ze zit alleen wel van pup af aan in deze roedel met 2 anderen (we hebben altijd 2 of 3 honden gehad).
Ze is ook nog is de oudste en laat de wet gelden als er een conflict is, verder is ze rustig en op zichzelf.
Ik zit dus heel erg te twijfelen of uit de roedel halen wel goed voor haar is en ook hoe de rest daar op reageert.
Tevens hebben we een tijdje een kat gehad, geboren op de boerderij en als kitten in huis gehaald.
Die leek zich nooit op haar gemak te voelen.
Toen wij begonnen aan het verbouwen mocht zij logeren bij mijn schoonouders (op een boerderij), daar was ze wel zichzelf en mijn schoonouders waren zo gek met haar dat ze is gebleven.
Ik vond het heel lastig om mijn kat die ik vanaf 1 dag oud al kende bij mijn schoonouders achter te laten, het deed ook pijn om te zien dat ze het daar meer naar haar zin had.
Mijn schoonouders wonen om de hoek dus ik zie haar gelukkig wel wekelijks
Daarvoor had ik sinds mijn 5e jaar geen kat meer gehad, mijn vriend wel, die is een kattenmens.
Maar nu, met het huis zo goed als af wil ik toch wel iets in huis.
Het voelt niet als thuis nu, ja de konijnen zijn altijd gebleven maar dat is anders dan een kat of hond.
Het liefst heb ik mijn oudste hond mee, maar is dat goed voor haar?
en als het een kat wordt? dan wel een huiskat, wat die van ons overduidelijk niet was, hoe weet je dat van te voren?
We hebben nu 3 oppaskatten en dat zijn allemaal scheetjes, besef daardoor nog meer wat ik mis.
Wat zouden jullie adviseren?
PS. ik werk straks max. halve werkdagen dus ik ben altijd wel veel thuis