'Afschrik' hond maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

'Afschrik' hond maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 09:48

Om maar direct met de deur in huis te vallen:

Mijn vriend en ik hebben een boerderijtje gekocht met wat grond erbij. Nu hebben wij een hele lieve labrador rondlopen en dat is ook eigenlijk ons probleem. Om ongenode gasten buiten ons terrein te houden zouden we graag een hond erbij willen nemen die mensen wat afschrikt. Ons huidige hond (choco bruine lab teef) doet graag de deur open voor iedereen en het is dat ze geen koffie kan zetten anders kreeg je er ook koffie met een koekje bij. Belangrijker is nog dat de nieuwe hond een speelkameraadje is voor onze eigen hond, omdat ze veel alleen thuis zit.

Maar ja, wat voor een hond moet het dan worden?

Ik ben van huis uit Rottweilers gewend. Na mijn weten brave iet wat dominante honden, en zeker honden waar veel mensen toch liever niet dichtbij komen.

Nu kun je onze huidige hond makkelijk op jutten door bijvoorbeeld 'muisje' of iets te zeggen. Ze wordt dan helemaal vrolijk en gaat druk op zoek naar een muisje, die ze vaak niet vindt :Y) .

Dit dacht mijn vriend laatst ook even te doen samen met de hond van mijn broer (rotweiler teef) toen hij een muisje zag lopen en hij schrok toch iets van de reactie van deze hond. Hij heeft haar echt weg moeten sleuren bij de plek waar de muis verdween. Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze rotweiler een geweldig karakter heeft, ontzetten lief is, maar qua training nog het een en andere mist.

Kortom hij twijfelt. We zijn er wel achter dat we graag een 2e hond erbij willen een speelkameraadje en een 'afschrik' hond in 1. Maar we zijn ook opzoek naar een 'makkelijke' hond die alleen thuis (samen met onze huidige hond) kan zijn.

Nu de vraag, wat zouden jullie ons aanraden?

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:52

Een vriendin van mij heeft een dog. Super lief beest, enorm trouw en luistert goed, maaarrrr....mensen lopen geregeld een grotere cirkel om haar heen omdat hij best imposant is :-)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:54

Wij hadden altijd een doberman en een Stabij. Voor de doberman was iedereen bang. Terwijl de Stabij de rotzak van de twee was.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:54

Idd een Duitse dog! Heb ik ook en vooral de grootte schrikt af. Daarbij is die van ons waaks en slaat aan als er vreemden voorbij lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:55

Mechelse herder :) of een Duitse dog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:55

Onze rottweiler presteert het zelfs om de politie rechtsom keer te laten maken toen ze het pad op kwamen omdat mijn man de brandton had aangestoken. Ze hoefde zich alleen maar te laten zien en ze is toch echt van het type grote mond, klein hartje.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:56

Ik zou voor een rottweiler gaan (zelf ook rottweilers vanuit huis) Geweldige beesten. Maar zelf heb ik een RottweilerXDobermann, ook een super een leuk beest, maar slaat wel erg snel aan. (Heeft wel het goede van 2 rassen)
Ik denk dat die honden toch wel het meeste afschrikken. (en met opvoeding kun je een hoop)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:57

Wij hebben een duitse herder en een zwitserse herder lopen. Ontzettend waaks en heel trouw aan het gezin!

Paintlinger

Re: 'Afschrik' hond maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:59

Wat je ook doet, kies een ras wat ook bij jou past.
En niet alleen op uiterlijk.
En niet te vergeten.... het is verstandig om ook te kijken naar een gezond ras.

Dus denk ik niet dat het voor ons erg gemakkelijk is om jou een ras aan te raden, gezien de meeste van ons jou niet kennen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:59

Mijn ouders hebben een Jack Russel en een oud Duitse herder. De oud Duitse herder maakt veel indruk, hij is dan ook wel groot en behoorlijk imposant. Onze Jack is trouwens wel het rotzakje van de twee en keft veel bij vreemde mensen. De herder is daarentegen erg groot maar vooral heel lomp. :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:01

Berner Sennenhond, grote Zwitser, Duitse herder.
Alleen herders en Berners gehad, beide hartstikke waaks en onbekenden wachten wel :)
Onze oudste Berner is nu 11 jaar en bijna 9 maanden oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:03

Dobermanns zijn best afschrikwekkend maar niet met lange oren en staart. (Voor ik dus heel bokt over me heen krijg: neem geen dobermann ipv er eentje te laten couperen)

Rottweilers doen het wel goed. Mechelse herders ook, misschien een bull op hoge poten? Stafford? Mensen verwarren staffords vaak met pitbulls.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:05

XxDiandraxX

Mijn pleegouders hebben een bouvier, werkt ook erg goed.

Nirvana_

Wij hebben een jonge boerboel rondlopen. Ontzettend lief ding, geen greintje kwaad in, maar worden behoorlijk groot en breed. Het zijn waakhonden die, veel meer als een herder, zelfstandig op kunnen en zullen treden :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:09

Sint Bernard! Super leuke honden maar ook erg waaks! Vorig jaar mijn 1 jarige sint bernard overgeplaats naar een boerderij en hij doet zijn werk goed!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:10

Wat een reacties al :D .

Even over een paar rassen die voorbij komen:
Herders en doberman is voor ons geen optie, beide rassen passen niet bij ons.
Daarnaast moet het wel een groot ras zijn geen jack russel of iets, ook niet echt ons ding ;). Al kunnen ze ontzetten waaks (vals) zijn met hun afmeting schrikt nog niemand ze af ;).

En ook graag kortharig :Y) .

Zo wat een wensenlijst he ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:12

Ik ben opgegroeid met Rottweilers dus dat zou ook mijn keuze zijn.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:12

Paintlinger schreef:
Wat je ook doet, kies een ras wat ook bij jou past.
En niet alleen op uiterlijk.
En niet te vergeten.... het is verstandig om ook te kijken naar een gezond ras.

Dus denk ik niet dat het voor ons erg gemakkelijk is om jou een ras aan te raden, gezien de meeste van ons jou niet kennen.

Daar heb je gelijk aan. Ik zit nog in de oriënterende fase hoor en wat jullie ook aanraden we maken onze eigen beslissing. Dus dat komt goed.

Maar ben benieuwd wat bokkers zo hebben rondlopen en wat ze eventueel aanraden.

Op gezondheid wordt gelet.
Laatst bijgewerkt door Regallie op 06-08-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:12

Boerboel en Rottweiler zijn beide kortharig en hebben beide een beetje het zelfde karakter.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:13

Ik zweer bij een Duitse herder ! Waakt ontzettend goed, maar is daarintegen ook een superlief ras met veel kwaliteiten. Wij hebben er hier zo 2 zitten en er moet niemand binnenkomen zunne := . Terwijl ik een zoontje van 2 jaar heb waar ze zoooo vreselijk lief tegen zijn, echt ook een familiehond ! <3

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:13

Weimaraner, zijn waaks, kortharig. Had een teef en reu, niemand die het flikte om ongenodigd op m'n erf te komen, de reu viel namelijk wel aan bij onraad. Deze honden zijn zeer intelligent, en weten precies wanneer er iets niet deugt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:14

Grote Zwitser, Boerboel, Bull Mastiff, Rottweiler. Korthariger herder.
(Appenzeller)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:14

Mijn ouders hebben thuis een kruising pitbull x dogo canario als ik het goed heb. Schat van een beest, het is echt een eeuwige pup maar buiten lopen ze ook liever met een boog eromheen dan dat ze hem even aanhalen, maar echt een hele lieve hond. Alles valt en staat wel met de opvoeding, maar dat is in mijn mening met ieder hondenras zo.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1229_n.jpg Zo zou je hem heel lief vinden :+

Maar als mensen bedenken altijd zijn tanden erbij;
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1388_n.jpg

En dan lopen ze dus snel weg :+

(en hij valt niet aan hoor, maar de sneeuw doet rare dingen met 'm :') )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:16