Mijn vriend en ik hebben een boerderijtje gekocht met wat grond erbij. Nu hebben wij een hele lieve labrador rondlopen en dat is ook eigenlijk ons probleem. Om ongenode gasten buiten ons terrein te houden zouden we graag een hond erbij willen nemen die mensen wat afschrikt. Ons huidige hond (choco bruine lab teef) doet graag de deur open voor iedereen en het is dat ze geen koffie kan zetten anders kreeg je er ook koffie met een koekje bij. Belangrijker is nog dat de nieuwe hond een speelkameraadje is voor onze eigen hond, omdat ze veel alleen thuis zit.
Maar ja, wat voor een hond moet het dan worden?
Ik ben van huis uit Rottweilers gewend. Na mijn weten brave iet wat dominante honden, en zeker honden waar veel mensen toch liever niet dichtbij komen.
Nu kun je onze huidige hond makkelijk op jutten door bijvoorbeeld 'muisje' of iets te zeggen. Ze wordt dan helemaal vrolijk en gaat druk op zoek naar een muisje, die ze vaak niet vindt
.Dit dacht mijn vriend laatst ook even te doen samen met de hond van mijn broer (rotweiler teef) toen hij een muisje zag lopen en hij schrok toch iets van de reactie van deze hond. Hij heeft haar echt weg moeten sleuren bij de plek waar de muis verdween. Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze rotweiler een geweldig karakter heeft, ontzetten lief is, maar qua training nog het een en andere mist.
Kortom hij twijfelt. We zijn er wel achter dat we graag een 2e hond erbij willen een speelkameraadje en een 'afschrik' hond in 1. Maar we zijn ook opzoek naar een 'makkelijke' hond die alleen thuis (samen met onze huidige hond) kan zijn.
Nu de vraag, wat zouden jullie ons aanraden?
. Al kunnen ze ontzetten waaks (vals) zijn met hun afmeting schrikt nog niemand ze af
. Terwijl ik een zoontje van 2 jaar heb waar ze zoooo vreselijk lief tegen zijn, echt ook een familiehond !

)