Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Omdat ook in die situatie de één veel kleiner was dan de andere en het op een gegeven moment echt te ver ging. Oorzaak leek ook jaloezie en irritatie te zijn.
niet provocerend maar zeker niet onderdanig. Op een gegeven moment moesten we al uitkijken met het aaien van hem waar de Akita bij was.
Tigress schreef:In het nekvel grijpen is zéér onverstandig, en ik raad je dan meteen ook maar aan dat voortaan niet meer te doen

) dan druk ik ze er mee naar de grond, totdat ze afgekoeld zijn.
Tigress schreef:Ja hoor, ik heb al even wat linkjes bij elkaar gesprokkeld
Het simpelste om het te laten zien is alleen al wat je ziet als je het bij google intikt:
linkje
Je ziet meteen al iedereen die het afraad. Het heeft vooral te maken met het schudden stuk. Nekvel beet pakken is 1 ding, maar het schudden erbij is heel fout. Dat wordt gedaan wanneer er een poging wordt gedaan tot moorden.
De verdere snelle linkjes zijn deze, deze, deze, maar behalve de fora ook gewone sites zoals hier
Verdere linkjes kun je vinden bij de link van google die ik gaf

Thesserd schreef:Eens met hierboven. Alleen probeer ik me in te denken hoe je ooit een 12 jaar oude chihuahua haar gewoontes af kan leren. Als je er mee aan de slag gaat ben ik wel erg benieuwd. Ik houdt dit topic nauwlettend in de gaten
Snollygoster schreef:Oh jeetje dat wist ik helemaal niet, bedankt voor de opheldering!
Ik heb namelijk een vriendin die met al haar honden naar een hondenschool is gegaan en daar hadden ze dat haar aangeleerd om te doen omdat moeders dit ook bij hun pups zouden doen, en je zo je dominantie moest laten zien. Ik weet in ieder geval bij welke hondenschool ik nooit ga gaan!