Kosten welsh corgi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Kosten welsh corgi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:47

Hoi allemaal!

De zoektocht naar een corgi is langzaamaan van start gegaan, maar zit nu toch met wat vraagjes rondom de kosten, en hoop hier dus mensen met corgi's/ervaringen te vinden.

Wij willen voor de cardigan welsh corgi gaan. Die spreekt ons in alles meer aan, en we zijn nu dus aan het zoeken naar een fokker. Qua kosten zaten we even rond te kijken. We kwamen er via een website op uit at de gemiddelde corgi € 500,- tot € 750 euro kan kosten, en een van de kennelclubs (De Welsh Corgi Club) hanteert een tarief van 600 euro.

Nu hebben de meeste fokkers geen tarieven op hun site staan, maar nu kwamen we eentje tegen die 900 euro voor een pup vroeg. Verder geen probleem natuurlijk, maar ik vraag me af waarom dit zo afwijkt van de (op internet gevonden) gemiddelde prijs? 't Is een flink verschil...dat zijn toch wel even een paar zakken voer en dierenartstripjes verschil :=

Daarom vraag ik me af, zijn er hier mensen met een corgi die hierin ervaringen kunnen delen? :)

Bedankt alvast!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:59

Onze pup kostte 800 euro we hebben eigenlijk niet eens gekeken naar een gemiddelde prijs moet ik eerlijk bekennen. Je kunt beter kijken naar de Welsh corgi cardigan club als de gewone Welsh Corgi club hun gaan volgens mij mert uit van de prijs van een Pembroke pup.

Je kan ook beter kijken of ze overal goed op getest zijn als naar de prijs. En je hebt er ook broodfokkers tussen zitten die goedkoper zijn.
Laatst bijgewerkt door Tooske op 05-08-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:01

We letten natuurlijk op de gezondheid voorop :j Liever een gezonde hond die meer kost :)
Maar via via kwamen we op kosten uit (we hadden het erover wat we gespaard wilden hebben voordat we de pup zouden aanschaffen en op die manier zijn we er overna gaan denken :) )

Op wat voor manier hebben jullie de keuze voor de fokker gemaakt?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:23

Onze labrador was vorig jaar ingeslapen en wilden daarna eigenlijk altijd al een Welsh Corgi Cardigan.
Ben vrij snel gaan zoeken en kwam via het wccn bij goede fokkers uit en nog iemand met toevallig 2 reutjes over die bijna het nest al mochten verlaten. http://www.kumpwegood.nl daar komt Bruce vandaan.

Enorm leuke mensen wel bijna 2 uur rijden maar waren gelijk verkocht. 2 weken later hebben we hem opgehaald hij is nu alweer ruim een jaar.

Tigress

Re: Kosten welsh corgi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:03

Thanks, goede ervaringen daarbij zo te horen? :)
Zeker eentje die dus bij ons op het lijstje kan :D

Tooske

Re: Kosten welsh corgi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:07

Ja super goede ervaring! 13 september hebben we een reünie van het nest en gaan we die kant weer op.