Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MiVita schreef:Mengen hebben we in het begin gedaan, om niet te abrupt van voeding te veranderen, maar toen haalde hij de 'lekkere' brokjes er tussenuit en liet hij de rest staan. dus toen alleen de nieuwe gegeven met het idee dat hij wel zou eten als de honger groot genoeg was maar niet dus...
Ondertussen heb ik al 4 zakken staan met brokjes die hij niet lust, dus begin stilaan moedeloos te worden...

Cyella schreef:MiVita schreef:Mengen hebben we in het begin gedaan, om niet te abrupt van voeding te veranderen, maar toen haalde hij de 'lekkere' brokjes er tussenuit en liet hij de rest staan. dus toen alleen de nieuwe gegeven met het idee dat hij wel zou eten als de honger groot genoeg was maar niet dus...
Ondertussen heb ik al 4 zakken staan met brokjes die hij niet lust, dus begin stilaan moedeloos te worden...
Waarom overschakelen van voedsel? Ik raad altijd voedsel aan met een hoog percentage vlees, maar in dit geval is toch duidelijk dat de kat voedsel binnen moet krijgen. Of dat nou van de Aldi is, of van de dierenarts. Als hij die van de Aldi lekker vindt: lekker blijven voeren tot hij wat reserve heeft en dan kijken naar het gezondst haalbare alternatief. Beestje moet ook wennen aan de nieuwe situatie, wat een hele tijd(tot wel een jaar!) kan duren. Ik zou terug overstappen(wel geleidelijk) naar het Aldi voer en over een half jaartje opnieuw kijken naar alternatieven. Dat de dierenarts het aanraad betekend niet dat dat het beste is: dierenartsen krijgen bijna geen informatie over dierenvoeding in hun opleiding.
SAKKIA schreef:Ja maar wat is een iets vermagerde kat?
ik heb hier ook een poes lopen die iets aan de magere kant is, maar dat hoort bij haar in deze tijd van het jaar. Waarschijnlijk vangt ze kikkers e.d. In het najaar en winter komt ze dat wel weer aan.
En ik ben het met je eens dat ik ook liever een kat aan de magere kant heb dan 1 met overgewicht. Maar niet als een kat aan moet sterken e.d. Ik krijg namelijk het idee dat de kat niet ietwat vermagerd is maar gewoon mager.
Daarbij is niet eten heel erg slecht voor een kat ivm leververvetting.
franka75 schreef:Jeetje dat is een vervelend probleem heeft hij last van struviet ? ik heb zelf ook zuur voer van merk Consult katblaas . wat ze hier wel lekker vinden maar zout dat vreten ze. ham lust die ene hier ook dan word het een roofdier.
elenaMM77 schreef:franka75 schreef:Jeetje dat is een vervelend probleem heeft hij last van struviet ? ik heb zelf ook zuur voer van merk Consult katblaas . wat ze hier wel lekker vinden maar zout dat vreten ze. ham lust die ene hier ook dan word het een roofdier.
1 plak ham richting de hond mikken, dan is het oorlog hier
mijn 18 jarige springt op en over mijn 10 jarige kat, hierbij vuil kijkend zodat mijn 10-jarige twijfelend afremt .. mijn 18-jarige stiert door richting hond en mept m vierkant op haar neus als ze het plakje ham niet snel genoeg opeet..
staat hier dus altijd de ham te scheuren, mijn 18-jarige in de houtgreep, eerst een stukje naar mijn 10 jarige (mijn hond is respectvol).. als mijn 10 jarige bijna klaar is, dan het plakje goed voor mijn 18 jarige houden (anders gaat ze alsnog voor het plakje dat bijna op is in haar haast).. en dan vliegensvlug het laatste stukje naar de hond gooien voor mijn oude kat haar plak geïnhaleerd heeft (ja mijn oude besje inhaleert haar lekkers)..
altijd een hele planning.. andere optie is bonnetje naar buiten mikken (mijn oudje dus). deur dicht gooien, vals kijken negeren.. kat en hond geven en als ze mazzel hebben is het op voor bonbon weer door het raam naar binnenvliegt (niets van ouderdom te merken dan).. ze heet overigens bonnita, maar heeft legio kortere bijnamen.
), en het weinig eten gaat het nu helaas de verkeerde kant op. Hij is nog niet op sterven na dood, mocht het zo ver komen ga ik uiteraard opnieuw met hem naar de DA.

MiVita schreef:De kat was al mager toen hij bij ons aankwam, wss door de stress van de verhuizing, de dierenarts (gok dat het beestje die nog nooit van dichtbij gezien had, hij had namelijk ook een gebroken pootje die verkeerd terug aan elkaar gegroeid is), en het weinig eten gaat het nu helaas de verkeerde kant op. Hij is nog niet op sterven na dood, mocht het zo ver komen ga ik uiteraard opnieuw met hem naar de DA.
Mss even een fototje hoe hij er nu bij loopt, al is het moeilijk in te schatten op foto hoe mager hij precies is.
http://www.mijnalbum.nl/Album=BFWVQ74R
Ik heb alle tips en merken van voeding opgeschreven en ga straks naar de winkel kijken wat ze hebben.
Ik zal kijken voor een junior/kittenkorrel en verschillende blikjes natvoer om te kijken wat hij lust.
Even de collectie aan voer uitbreiden, heb er hier gelukkig nog een rondlopen die alles eet![]()
Nog even een bijkomend vraagje, hij verliest ook echt extreem veel haar, als je hem aait heb je echt hele plukken in je hand (krijgt geen kale plekken of zo, is echt ruien). Dit is ook al weken aan een stuk, iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?
Dacht zelf door verandering in temperatuur, zat namelijk eerst altijd buiten, nu al enkele weken constant binnen, maar het blijft precies maar duren.