Hallo iedereen ! Er zitten denkik 2 jonge meeuwen vast op ons tussenbalkon ze zijn van normale groote en bruin. Ze geraken niet weg wegens te weinig ruimte om op te stijgen, het ''balkon" is ongeveer 3 bij 4 . Er staat al een waterbak moet ik ze wat bruin brood geven ? Ik weet niet of het slecht is. Morgen bellen we de brandweer/vogelopvang om ze weg te halen. Iemand tips ? De arme drommels zijn nogal bang.
als de meeuwen bruin van kleur zijn, zijn ze nog jong. het witte verenkleed krijgen ze pas als volwassene. brood zou ik niet aanraden, dit kan opzwellen in de maag en worden ze ook niet blij van. die beesten eten alles, maar eigenlijk horen ze vis te eten. laat ze liever een nachtje vasten dan dat je ze verkeerde dingen geeft. met een pot water redden ze de nacht wel. verder zo veel mogelijk met rust laten, als je steeds gaat kijken geef je ze enkel maar stress. en morgen bellen naar een vogelopvangcentrum of een andere instantie die weet hoe ze de dieren moeten vangen.
De vogeltjes zijn gered ! Bedankt voor alle tips iedereen, de brandweer heeft ze vakkundig gevangen. Oorspronkelijk gingen ze ze op het strand loslaten, maar de moeder zat op ons dak ( heel de nacht te krijsen ) dus hebben ze de drommeltjes boven op het dak weer vrijgelaten herenigt met hun super bezorgde moeder. Volgens de brandweer hadden de beestjes hun vliegbrevet nog niet gehaald vandaar de inschattingsfout haha !