Wie heeft er nog meer een zieke hond ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mona2008

Wie heeft er nog meer een zieke hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 16:37

1 van mijn honden is doodziek,
Het begon vanaf Woensdag met overgeven van zijn eten, Donderdag ook overgegeven, constant door,
Donderdag zijn we bij de Dierenarts geweest, 2 pillen meekregen voor de misselijkheid,
Nou goed, niet meer overgegeven, vanmorgen spoot er liters bloed van achter eruit, tijdens het plassen.
Weer uiteraard naar de dierenarts, antibiotica tabletten, en darm ontspanner ingespoten gekregen.
en een soort pasta om op te eten.

Nou vertelde de dierenarts dat er een soort van griepje onder de honden heerst,
dat maag/darm klachten geeft.
Nou gaan wij altijd naar de kliniek die 4 a 5 praktijken hebben, deel Gelderland/Overijssel.
en aangezien hier ook veel mensen zijn die in deze omgeving vandaan komen.

Wie zijn/haar hond heeft er `griep` of gehad, met zelfde symptomen, en hoelang duurde het voordat de hond zich beter voelde?

Mist

Re: Wie heeft er nog meer een zieke hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:31

is de hond geent tegen parvo ? hoe oud is hij ?

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:25

Mijn jonge boef heeft ook een "buikgriepje" gehad, overgeven, spuitpoep, maar zonder bloed. Met bloed erbij klinkt toch ernstiger. Ook de pup van mijn zus en een aantal van de oudere honden bij mijn moeder hebben het gehad. Een paar dagen diarree en een dag overgeven. Na een dag of twee zijn ze weer gezond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:35

Mijn boxer heeft het gehad maar dat is al weer ongeveer een jaar geleden. Was voor hem wel kantje boord tot aan dwangvoeren toe om het uur (ook 's nachts.....) gelukkig wel gehaald maar hij blijft zwak qua maag en darmen.

Oftewel bij twijfel niet aankijken maar idd naar de dierenarts vliegen!!!! Heb ik ook gedaan overigens (stond er 's middags en 's nachts om half 1 weer.....) maar het was behoorlijk heftig ;)

Ik hoop van harte dat het virus niet richting hier komt..... Maar ja met dit vele warme weer zou het zomaar kunnen natuurlijk. Virussen en bacterien doen het nu fantastisch helaas en dan die afgelopen warme winter doet ook geen goed.

Hier in de omgeving worden mensen, dieren en dierenartsen letterlijk GEK van vlooien en hun gevolgen (jeuk, bijt plekken, krabben, wormen enz...)

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:05

Mist schreef:
is de hond geent tegen parvo ? hoe oud is hij ?

Hij is 5 jaar, en alle prikken gehad.ook rabbies.

Mijati schreef:
Mijn jonge boef heeft ook een "buikgriepje" gehad, overgeven, spuitpoep, maar zonder bloed. Met bloed erbij klinkt toch ernstiger. Ook de pup van mijn zus en een aantal van de oudere honden bij mijn moeder hebben het gehad. Een paar dagen diarree en een dag overgeven. Na een dag of twee zijn ze weer gezond.

Dan hoop ik dat hij van het weekend ook weer beter word!
Heb net genoeg pillen meegekregen voor het weekend, 7 tabletten op een dag. en 2 x pasta wat allemaal niet van harte gaat.

dierenfan schreef:
Mijn boxer heeft het gehad maar dat is al weer ongeveer een jaar geleden. Was voor hem wel kantje boord tot aan dwangvoeren toe om het uur (ook 's nachts.....) gelukkig wel gehaald maar hij blijft zwak qua maag en darmen.

Oftewel bij twijfel niet aankijken maar idd naar de dierenarts vliegen!!!! Heb ik ook gedaan overigens (stond er 's middags en 's nachts om half 1 weer.....) maar het was behoorlijk heftig ;)

Ik hoop van harte dat het virus niet richting hier komt..... Maar ja met dit vele warme weer zou het zomaar kunnen natuurlijk. Virussen en bacterien doen het nu fantastisch helaas en dan die afgelopen warme winter doet ook geen goed.

Hier in de omgeving worden mensen, dieren en dierenartsen letterlijk GEK van vlooien en hun gevolgen (jeuk, bijt plekken, krabben, wormen enz...)

Onze hond heeft ook een gevoelige maag/darm stelsel, omdat hij er al eens aan geopereerd is,
ook buikvlies ontsteking gehad-4 operaties in 1 week- was ook kantje boord.. gelukkig gered, maar hij is als het enigste ziek,(van de 5 honden)... wat ik dus wel een beetje vreemd vind.
als het morgen nog niet iets beter word, sta ik inderdaad ook weer bij de dierenarts. het is vandaag de 3de dag dat hij niks gegeten heeft buiten zijn pillen en pasta (canikur) om.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:22

Toevallig heeft mij hond Luna 3 weken geleden ook bloed gespuugd. Schok me dood natuurlijk, dus met spoed naar de dierenarts.. Toch bleek dit écht een buikgriep te zijn, de dierenarts heeft mij gezegd dat het heerst in Nederland. Ze is 3 dagen ziek geweest en knapt al gauw weer op en inmiddels is ze weer 100% beter.

Bloed klinkt héél ernstig en kan het ook zijn maar het kan ook een stevige griep zijn hoor. Gewoon goed blijven opletten een buikgriep moet echt wel na een dag of 6 medicijnen weg zijn.