Katten en vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Katten en vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:22

Ik heb inmiddels twee 2 jaar oude je weet wel katers. Beide totaal verschillend maar twee handen op 1 buik! De katten zijn gewend om binnen te leven. We leven nu met zijn 3en in mijn kleine appartement :) Ik ben gek op ze..maar daar komt de maar! Sinds een jaar heb ik ook een vriend en hij heeft niks met mijn twee harige vriendjes -O- Uiteraard kan hij niet anders dan ze accepteren want weg gaan ze niet! Vriendlief heeft sindskort een huis gekocht en het is toch wel de bedoeling dat wij op den duur daar bij in gaan wonen. Hij is echter als de dood dat mijn katten vrienden zijn huis kapot maken (zucht). De jongste, Lilo genaamd, is echt een kwajongen! Niet gemeen maar hij probeert wel van vanalles, planten waar hij in klimt en vervolgens met plant en al naar beneden stort, een bank die gebruikt wordt als springplank (en soms per ongeluk als krabpaal). Stitch, mijn andere meneer, is heel relaxed en maakt zich niet zo druk. Ik kan me er nu al druk maken om het feit 'wat als Lilo wat sloopt' dan moet ik weer aan horen wat voor k*** beest het is. Hoe kan ik het leefbaar maken voor kat en vriend?

Mijn vriend heeft ze het liefst overdag (als we er niet zijn) en s nachts in de garage..Maar aan dat idee kan ik nog niet echt wennen..En hoe zorgen julie er voor dat jullie katten daadwerkelijk in de tuin blijven? We zitten al te denken aan stroomdraad, maar ik ben zo bang dat het Lilo wel weer lukt om een uitweg te vinden..of moet ik ze dan wellicht op den duur gewoon helemaal naar buiten laten? Kunnen ze daar op die leeftijd nog aan wennen? Ze kennen natuurlijk geen verkeer en hebben nooit buiten geleefd..

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:30

Naarmate je katten ouder worden, worden ze ook wel rustiger. Dat is natuurlijk geen garantie dat ze nooit wat zullen doen of stukmaken, t blijven monsters :+

Als ze in de toekomst veilig naar buiten kunnen, kan dat binnen een hoop energie schelen.

Ik weet niet of jullie ooit kinderen willen... maar ook die zullen wel eens iets slopen in huis :Y)
en ik vind dat je moet kunnen leven in een huis, maar dat ik mijn mening :D

Veel plezier met je vriendje en kittenvrienden!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:32

Haha ik gaf hem precies hetzelfde aan mbt kinderen ;) Misschien zit hij nog in de ontkenningsfase mbt mijn katten ;) Mijn katten zijn namelijk wel gek op hem!

Ik hoop inderdaad dat het straks veel zal schelen als ze in ieder geval veilig in de tuin kunnen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:34

Mijn broertje en zijn vriendin stoppen de kat als zij weg zijn EN 'snachts in een slaapkamer die dus dienst doet als kattenkamer. Meer dan 3x3 zal het niet zijn, het dier zit daar dus wel het grootste gedeelte van de dag. Intriest vind ik dat. Neem dan geen kat. Anyway, jij hebt ze al dus dat laatste is geen keuze.

Ik zou zeggen; blijf lekker op jezelf wonen, veel beter +:)+ :D :+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:36

Haha Goof :D Mijn vriend heeft wel een hele grote garage, groter dan mijn woonkamer nu :+ En hij is bereid om een ren voor ze maken..maar toch..ze zijn altijd bij mij binnen geweest en het voelt alsof ik ze dan weg stop..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:38

PercyLeen schreef:
Haha Goof :D Mijn vriend heeft wel een hele grote garage, groter dan mijn woonkamer nu :+ En hij is bereid om een ren voor ze maken..maar toch..ze zijn altijd bij mij binnen geweest en het voelt alsof ik ze dan weg stop..

Nou dat scheelt dan wel en als ze er samen zitten en speel- en klimmogelijkheden hebben is het niet echt een probleem. Behalve gevoelsmatig voor jou dan haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:40

Vriendlief zal zich er overheen moeten zetten (idd. goede oefening voor kinderen :P ) en / of je kan de situatie zo aanpassen dat het risico op schade kleiner wordt.

Katten passen zich wel aan hoor als ze ineens naar buiten mogen, gewoon rustig laten wennen aan "buiten" zodat ze niet direct onder een auto lopen :=

Ga je in een woonwijkje wonen dan zou ik sowieso de tuin afschermen want de buren hoeven geen last te hebben van jouw katten :)

Je zou er voor kunnen kiezen om een fijne kattenkamer / zolder / tuinhuisje in te richten waar ze in mogen als je er niet bij bent en je ze niet in de normale leefruimte van het huis wilt hebben. Het is dan wel zaak om daar een fijne en veelzijdige plek van te maken waar ze zich goed kunnen vermaken, zodat je je ook niet schuldig hoeft te voelen en ze geen zielig snoetje trekken wanneer je ze daar opsluit :P

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:41

Voor de tuin hebben wij een ren gebouwd. Dan blijven ze prima binnen. Verder moet je vriend voornamelijk wennen vrees ik. Spullen zullen gesloopt worden, maar daar groeien ze echt wel overheen. Na hun 3e jaar is het slopen hier gestopt. Zelfs bloemen kan ik gewoon weer neerzetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:42

Ik heb overigens geen goede ervaringen met kattenschrikdraad, die van mij incasseerden gewoon een paar klappen om er doorheen te wurmen -O-

De enige oplossing was om een net over de hele tuin te spannen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:59

Dat bied hoop LovingTweety! Nog een jaartje wachten :D

Hmm dan heb ik al eens eerder gelezen Pmarena. Lilo is echt nergens van onder de indruk, laatst is hij me van het balkon afgestuiterd!! Ik woon 1 hoog maar toen stond meneer opeens in de grote boze wereld..schreeuwen en hij vloog letterlijk in mijn armen. Eenmaal weer boven wou hij zo nog een keer :Y) Dan wellicht toch eens kijken naar een ren die aan de garage gebouwd kan worden zodat ze dus zelf kunnen kiezen en eind vd middag en s avonds lekker bij vrouwtje op de bank :o

Afbeelding

Ze zijn zo zoet..als ze slapen :+

maaikemuis

Re: Katten en vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:05

Ergens kan ik mij de reactie van je vriend wel voorstellen, ik zou een stel katten ook alleen maar in mijn woonvertrekken met mooie spulletjes willen hebben als ik er zelf bij ben. Ik vind de oplossing van je vriend een hele mooie! En het toont dat hij er echt mee bezig is het iedereen naar de zin te maken, hij denkt na over een oplossing en komt met iets waar iedereen blij mee is. Zelfs de katten, want een hele garage en en complete ren om in de spelen en om te kiezen, wauw!

Topkerel, die moet je koesteren!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 11:17

Ik kan het me ook wel voorstellen hoor Maaikemuis! Bedankt voor je lieve reactie :)