Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jibbel schreef:We hebben hem nog niet laten chippen, hij is er pas sinds gister. 'S avonds kreeg ik al mail dat ze hem toch terug willen. Is een chip wel eigendomsbewijs dan?
Kan me wel voorstellen dat als je twee verdrietige mensen hebt staan die haar toch graag terug willen dat je er aan gaat twijfelen. Maar ik ben even benieuwd naar jouw beweegredenen.
hwn schreef:Verkocht is verkocht, maar anderzijds... als ze het diertje nu toch niet kunnen missen, en je geld teruggeven (plus mss een extraatje voor de zorgen), dan zou ik het wss toch doen. Er zijn genoeg kittens in de wereld die dringend een thuis zoeken.
Zelf hebben we indertijd een gevonden kitten weggegeven aan onze poetsvrouw. Twee uur later zijn mijn moeder en ik in tranen er terug om geweest, konden maar niet wennen zonder haar.

Zo als ik het hier nu lees lijkt het me beter als de kitten bij jou blijft wonen
Rumpleteaser schreef:Cyella schreef:Chip is geen eigendomsbewijs, net zoals bij paarden is alleen een Stamboom dat.
Nee, alleen een (KOOP)CONTRACT is een eigendomsbewijs bij paarden...
Dus niet de chip, niet het paspoort, niet het stamboekpapier, etc.
. Vaak komt er ook geen contract bij kijken,dus heb je die ook niet in handen, vaak worden bij HTK katten zonder contract naar de chip gekeken als ze bv vermist zijn of dergelijke, zo kunnen ze wel aantonen wie de eigenaar is of was Jibbel schreef:Ik ben in korte tijd 2 katten kwijtgeraakt, dus ja, ik ben wel erg blij met dit kleintje. Het is ook al zo'n mensgerichte knuffelkat.
Na 1 dag ben je natuurlijk nog niet gehecht aan een dier, dus dat is een beetje onzin om te zeggen. Waar ik moeite mee heb is het gemak waarmee er wordt omgegaan (imo) met hem en wat zegt dat voor de toekomst? Ik weet wat ik hem kan bieden.
Het is niet dat ik het de vorige eigenaar niet gun, maar ik gun de kat meer dan zijn hem in een appartement kunnen geven.
Hoe moeilijk het ook is voor de andere partij,zij hebben de keuze gemaakt de kitten weg te doen. Deze heb jij met een bedrag overgenomen,dus nu ben jij de eigenaar om zo maar te zeggen.