Onverwacht maar niet ongewenst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Onverwacht maar niet ongewenst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:40

Tijdje terug is ons kippie beetje foetsie gegaan. Ik dacht in eerste instantie dat die opgegeten was, maar langzamerhand kwam ze her en der tevoorschijn. Toen wist ik het al, broeds. Na een maand nogsteeds niks en toen is ze eraf gegaan. Vervolgens is ze weer weggegaan, en ging ik heilig op zoek naar het nest, maar kon niets vinden. We hebben al een hoop hanen dus was het beter om dat te voorkomen. Tot mijn grote verbazing liep ik laatst buiten, en hoor ik wat gepiep. Dus ik zoeken, nogsteeds niets vinden. Uiteindelijk gevonden en daar zaten wat kuikentjes naast de mama. Die hadden wel trek :j

De moeder is een dag blijven zitten en daarna gaan wandelen met de kleintjes.

Lief klein kuikentje
Afbeelding

Beschermende mama :j
Afbeelding

Afbeelding

Ze krijgen ook veertjes aan de pootjes. Geërft van papa
Afbeelding

Poetsen zoals mama dat geleerd heeft
Afbeelding

Even kijken of alle kleintjes mee gekomen zijn
Afbeelding

We staan schouder aan schouder
Afbeelding

Nou, lief zijn ze toch? <3

Krissis

Re: Onverwacht maar niet ongewenst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:42

papa is een witte brahma?
Lief hoor, die bolletjes!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:43

Super lief!! Lopen ze bij jullie los op het terrein?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:43

Aaaah, wat een schatjes <3! Mooie kippies hoor!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:44

Ahhhhh wat een schatjes!!
Mooie foto's ook.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:44

O zo schattig! Heb je ook wat kuikenmeel voor de kleintjes?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:45

wat een dotjes ! :9

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:48

Ja, zo'n verrassing had ik 3 weken geleden ook. Ik was ook al een tijd een kip van ons kwijt, net diegene die al iedere dag uit de ren ontsnapt (de enige hen die weet dat ze kan vliegen/fladderen). Dus ik dacht eigenlijk dat ze nu dan toch eens door een roofvogel o.i.d. was gegrepen. Tot ik op een dag van mijn werk thuis kwam en een kip buiten de ren zag lopen. Het drong eerst niet zo tot me door totdat ik de auto uitstapte en dus ook gepiep van kuikens hoorde! Ja hoor, was mevrouw dus buiten de ren gaan nestelen een paar week geleden en kwam ze nou weer terug met 5 kuikens.
Na de vakantie maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen want ik wilde eigenlijk geen nieuwe kippen meer :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:49

@Krissis, Nee, haha, waar die kleurtjes vandaan komen blijft mij een raadsel. Dit is de papa, een coshin :)
Afbeelding

Thanks allen! :D

@Irisje, ja, ze lopen hier los, gaat prima zo. :j

@Kohtje, jups, al hebben we ze afgelopen 2 dagen + vanochtend met gekookte ei gevoed :)
Dat voor dat op de foto's ligt is voor de andere 2 loslopende kipjes die niet bij de andere kippen in het hok kunnen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:50

flettie schreef:
Ja, zo'n verrassing had ik 3 weken geleden ook. Ik was ook al een tijd een kip van ons kwijt, net diegene die al iedere dag uit de ren ontsnapt (de enige hen die weet dat ze kan vliegen/fladderen). Dus ik dacht eigenlijk dat ze nu dan toch eens door een roofvogel o.i.d. was gegrepen. Tot ik op een dag van mijn werk thuis kwam en een kip buiten de ren zag lopen. Het drong eerst niet zo tot me door totdat ik de auto uitstapte en dus ook gepiep van kuikens hoorde! Ja hoor, was mevrouw dus buiten de ren gaan nestelen een paar week geleden en kwam ze nou weer terug met 5 kuikens.
Na de vakantie maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen want ik wilde eigenlijk geen nieuwe kippen meer :')

Hahahha, ook weer zo'n verrassing :') Maar ze zijn nu toch heel lief? O:)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:57

Ja, zo lang het ook daadwerkelijk hennetjes blijken te zijn dan zijn ze hartstikke lief... Haantjes gaan hier gewoon weg. Want dat gaat vast niet goedkomen met papa Haan :=

Wij hebben trouwens Welsumer kippen
Afbeelding plaatje is van internet, dus niet onze kip+kuikens

De haan is een typische Kellogs Cornflakes haan :D
Afbeelding(ook niet onze haan maar lijkt er wel op :D )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:59

flettie schreef:
Ja, zo lang het ook daadwerkelijk hennetjes blijken te zijn dan zijn ze hartstikke lief... Haantjes gaan hier gewoon weg. Want dat gaat vast niet goedkomen met papa Haan :=

Wij hebben trouwens Welsumer kippen
[ Afbeelding ] plaatje is van internet, dus niet onze kip+kuikens

De haan is een typische Kellogs Cornflakes haan :D
[ Afbeelding ](ook niet onze haan maar lijkt er wel op :D )

Thanks, wij hebben twee van die onderste foto hanen, zijn exact hetzelfde. :j

Leuke kippies hoor :j
Ach wij hebben 7 hanen in een hok en dat gaat prima samen :j Grote hanen blijven altijd te baas.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 18:14

We hebben er uiteindelijk voor gekozen om ze toch maar wel vast te zetten. Rede is simpel, als wij met de hond willen wandelen en de moederkip is er toevallig in de buurt, vliegt ze de hond aan, en helaas, de hond is maar een paaaar cm groter :Y)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:12

Wat grappig! Bij ons ook een kip al een tijdje weg en komt alleen in de ochtend eten halen met zo'n typisch broeds geluid :=
Ze was ons alleen steeds te snel af, dus ook wij zijn nu rustig aan het afwachten of ze binnenkort met kuikens komt aanlopen :=

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:15

Aaaaagh, ze blijven schattig, ook al heb ik de afgelopen anderhalve maand zo'n 30 kuikens in de tuin gehad (stiefpaps fokt ze) :)

Gele kuikenvacht betekend niet dat ze wit blijven, wij hadden ook een paar gele ertussen, maar die zijn grijs geworden (zoals het ras is) :)