Hij doet zo vreemd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Hij doet zo vreemd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:31

Ik ben heel blij dat hier zo'n forum is als dit - kan ik ook even vragen wat jullie ervan vinden, zonder een ander forum te zoeken om deze vraag te moeten stellen.

Mijn ex-katertje dat ik nu toch al een dikke 3 jaar heb (heb hem van toen hij klein was, was eerst een wilde kat) doet wel heel erg vreemd de laatste tijd. Hij is vermagerd (je voelt zijn ribben net, hiervoor was hij netjes op gewicht) en sinds een dag of twee, drie doet hij wel iets heel raar. Hij loopt even als hij ergens naartoe wil, maar blijft nooit staan of zit niet meer op zijn kont, hij legt zich gewoon neer. Altijd in dezelfde houding, met achterpoten onder zich, voorpoten voor zich uit. En dit doet hij dus constant. Hij kan naar je toe lopen al miauwend, en dan gaat hij gewoon plots liggen. Dan miauwt hij nog eens alsof hij wel bij je wilt raken, maar het niet kan. Hij is nog steeds even aanhankelijk tegenover mij als altijd, maar een stuk minder energiek. Hij miauwt altijd als hij me ziet, loopt/springt altijd op me af, maar de laatste tijd is hij precies zo suf. Iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen? Ik wil best naar de DA maar wie weet is het zo erg nog niet...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:35

Ik zou eens een DA informeren ivm de nieren, als het de nieren zijn vallen ze af, mauwen ze van pijn ook tijdens het plassen,vallen ze af en nemen ze andere houdingen aan door de pijn te verlichten. Ik zou zeker niet wachten met de DA gaan! Als katten hun pijn aantonen,zeker een vroegere verwilderde kat,is het vaak al verder gevorderd

Ontworm je de kat regelmatig ? Ontvlooi je hem ook ? Is de kat geënt ?
Laatst bijgewerkt door Mioux op 30-07-14 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Matsje

Re: Hij doet zo vreemd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:36

Heb je zijn temperatuur opgenomen? Ik zou ook niet wachten, katten zijn taai en kunnen zich stoerder voordoen dan ze zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:38

Als ik je verhaal lees denk ik maar 1 ding: naar de DA en vlot ook. Minder energie, steeds dezelfde houding, miauwen....kan allemaal wijzen op pijn. Kan echt van alles zijn, waaronder levensbedreigende situaties (nierfalen, verstopping, blaasstenen...)

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:39

Ik snap niet dat als je weet dat er wat aan de hand is je geen dierenarts om hulp vraagt. Daar zijn ze voor toch? Nu zit je met een gevoel dat er wat aan de hand is, en bokt zijn geen dierenartsen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:44

Hij wordt regelmatig ontwormd, is ingeënt, en recent ontvlooid. :j
Ik dacht ook dat het aan de nieren zou kunnen liggen, maar wij denken ondertussen dat het, wie weet, ook aan een soort van vergiftiging kan liggen. Hij is namelijk een ongelofelijke rattenjager (en gaat dus ook regelmatig buiten) en hiervoor hebben we dus ook wat schrik...

Dankjewel voor de reacties! Voor mijn part stap ik in de auto en naar de DA ermee, maar mijn pa is heel erg van de "we kijken het even af" mening. Het is nu wel al drie dagen zo, en wie weet ligt hij hier morgen dood. Kortom, ik ben doodsongerust maar kan niet zelf met hem naar de DA...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:45

@skyefate als je vader zo is en jij niet,zou ik maar gewoon eens heel snel opschieten en spullen pakken en naar de DA....Da ook direct bellen en de symptomen melden en dan aan je vader geven de telefoon. Als het een vergiftiging is en je "kijkt t even aan" kan je kat zomaar binnen nu en morgen dood neervallen...kru gezegd.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:47

Ik wist het wel, had hem desnoods zelf mee op de fiets richting DA genomen als het nodig was (maar kan me niet voorstellen dat je niemand kunt vinden die met je mee wil)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:19

Als de sodemieter naar een dierenarts!! Voordat een kat wat laat merken is er echt al wel wat aan de hand. En zeker als het al een poosje zo is. Als ik lees wat voor klachten hij heeft en hoe hij zich gedraagd dan krijg ik de indruk dat hij echt pijn heeft. Dus niet langer wachten en vandaag nog gaan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:47

Skyefate schreef:
Hij wordt regelmatig ontwormd, is ingeënt, en recent ontvlooid. :j
Ik dacht ook dat het aan de nieren zou kunnen liggen, maar wij denken ondertussen dat het, wie weet, ook aan een soort van vergiftiging kan liggen. Hij is namelijk een ongelofelijke rattenjager (en gaat dus ook regelmatig buiten) en hiervoor hebben we dus ook wat schrik...

Dankjewel voor de reacties! Voor mijn part stap ik in de auto en naar de DA ermee, maar mijn pa is heel erg van de "we kijken het even af" mening. Het is nu wel al drie dagen zo, en wie weet ligt hij hier morgen dood. Kortom, ik ben doodsongerust maar kan niet zelf met hem naar de DA...

ik ga helemaal mee met Zwerte ! en Knuffeldier naar de DA ermee!
en als je vergiftiging vermoed dan moeten ze zsm vitamine K krijgen, anders ben je hem kwijt.

Waarmee is hij "recent ontvlooid" toch niet met exil of iets dergelijks uit de dierenwinkel, want daar kun je je kat prima mee vergiftigen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 21:12

We zijn naar de dierenarts geweest nu, heeft een siroop voorgeschreven. Ze kan niet goed vinden wat er precies aan de hand is, maar vermoed dat het gewoon ligt aan een verrekking in zijn rug. Hij is laatst van het dak afgesprongen in een boom, vandaar. We moeten het nog wat bekijken voor een paar dagen en hem zijn medicatie geven. Maar crisis avoided, het is blijkbaar helemaal niets ernstigs, anders had hij dat wel aangegeven bij het onderzoek.

En alsof we ze met goedkoop spul als exil zouden ontvlooien, wij halen alles bij de dierenarts. Je kan niet veilig genoeg zijn, namelijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:18

siroop? bedoel je vloeibare pijnstiller/ontstekingsremmer als bv metacam?

en..."alsof...." in een eerder bericht schrijf je dat je ouders het nog wel even aan willen kijken en dat je zelf bang bent de kat dood te vinden. In mijn ervaring zijn mensen die zo lang wachten met een DA niet bepaald degene die alle ontwormingen etc. via de DA regelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:31

@ts hopelijk gaat het wat beter,ik denk dat de siroop een pijnstilling bevat en mogelijk vitamines. Dat het niet ernstig is omdat hij t aan zou geven bij t onderzoek klopt niet altijd. Soms wil een dierenarts is dit proberen voor ze verder kijken,en vaak ligt t ook aan t baasje of die erna wel onderzoeken wilt doen ivm de kosten of t af wilt wachten.

hier regel ik elke keer ontwormingen en ontvlooien preventief (binnen katten) via de dierenarts.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:50

En gaat het alweer wat beter met hem?