Sinds 2 weken verhaart ze behoorlijk. Ze heeft zelfs een kale plek in haar hals en achter haar oren begint het kaal te worden. Ze krabt weinig.
Aanvankelijk dacht ik dat ze door de stress zichzelf kaal krabde, maar zoals al eerder gezegd, ze krabt bijna niet. Ook heeft ze geen vlooien.
Stress heeft ze wel wat, ze is namelijk bang voor harde geluiden en ons zoontje van 8 maanden vindt het erg leuk om op tafel te slaan. Maar als hij aan tafel zit, kan zij altijd een rustig plekje zoeken. Verder vindt ze ons zoontje wel prima, ze komt erbij liggen als ik op de bank zit met hem en ze 'accepteert' hem zoals een ridgeback dat kan doen

Wat zou dit kunnen zijn? Toch haarverlies door stress? Het is symmetrisch achter haar oren; hormoon afwijking? (Ze is op 1 jarige leeftijd gesteriliseerd).
Verder eet, drinkt, poept en plast ze gewoon normaal en ook haar gedrag is niet anders dan anders.
Ze krijgt Jarco brok hert vanwege een voedselallergie. Die uitte zich destijds niet in haarverlies, maar in zweren en vieze pukkels over haar hele lijf.
Wellicht weet iemand tips?
Ik kijk het nog even aan en als het te extreem wordt, dan gaan we uiteraard naar de dierenarts. Haar bloed is een half jaar geleden nog gecontroleerd, een APK'tje, en daar zaten geen afwijkingen in.